To w Polsce można używać? Bo z włączonym silnikiem to chyba stać nie można?To swoiste Webasto
I nie zużywa za dużo tego paliwa 0.3-0.5 l/h, a wnętrze i silnik rozgrzane tak samo jak w elektryku.Webasto to Piecyk z wentylatorem na paliwo ciekłe czyli ropa albo benzyna i kopci ale mało
No kiedyś się tym interesowałem, żeby zainstalować grzałkę w silniku trzeba wybić dekielek - czyli ingerencja w silnik, nie wiem jak na to patrzy ASO. Wnętrze samochodu ogrzewasz farelką:I nie zużywa za dużo tego paliwa 0.3-0.5 l/h, a wnętrze i silnik rozgrzane tak samo jak w elektryku.
Oglądałem ostatnio znajomego BMW X3 i też miał obsługę samochodu z apki i mógł grzać i schładzać. Twierdził że to standard w jakimś trimie w miarę rozsądnie wycenionym. Ja w ICE używam elektrycznych podgrzewaczy Defa, bo głownie zimą jest problem i fajnie to działa, podejrzałem w Nordicksach. Słupek elektryczny przed domem miałem już 15 lat temu na takie tematy.
Żebyś się nie zdziwił, nie chcę krakać, ale za chwilę nie wpuszcza BEV do podziemnych garaży a takie ice sobie wjedzie.No kiedyś się tym interesowałem, żeby zainstalować grzałkę w silniku trzeba wybić dekielek - czyli ingerencja w silnik, nie wiem jak na to patrzy ASO. Wnętrze samochodu ogrzewasz farelką:
View attachment 21173
No i bez gniazdka się nie obejdzie, czyli odpada podgrzanie na postoju poza domem. Co do Webasto, to niestety nie jest to standardowe rozwiązanie, nie użyjesz tego np. w zamkniętym nieogrzewanym garażu czy na parkingu podziemnym. Takie to są jednak protezy w porównaniu z tym, że w EV masz to niejako w standardzie.
Teraz nie trzeba, grzałki są przelotowe na przewody [małego] obwodu chłodzenia w silniku, zintegrowane z pompką płynu chłodniczego. Więc i instalacja łatwiejsza. Masz programatory w aucie oraz sterowanie z aplikacji. Na zimę gdy parkujesz poza garażem jak znalazł. Zintegrowane to wszystko z prostownikiem do aku, aby był ciągle naładowany. Wystarczy jak BEV-a po przyjeździe podłączyć do prądu.żeby zainstalować grzałkę w silniku trzeba wybić dekielek
szczerze watpie. W czlowieku siedzi jakis instynktowny strach przed "pradem" i watpie, aby mialo sie to zmienic, bo wzrosnie populranosc BEV. no i jednak BEV jest bardziej wrazliwy na wszsyktie zmiany rezystancji, napiec, pradow, wiec byle "janusz", bardzo szybko sie odbije o "systemow"...tłuszcza dzisiejszych Januszy dostanie w łapki tanie i mocne BEV i zacznie je drutować po swojemu, jaka to będzie piękna katastrofa...
eee tam. czarnowidztwo szczegolnie w PL, gdzie ciesza sie, ze moga zagazowac hybryde a jak bedzie wiecej BEV to z pocalowanie w "cos tam" , beda chcieli abys parkowal na miejscie za 2k/mies. nawet prad w wiaderku doniosaWspomnicie moje słowa, że fajnie posiadać BEV to już było.
Kurcze, myślałem, że tak już było. Wszystkie luźne publicznie dostępne gniazdka były pooznaczane na Plugshare. W Posnania wszystkie gniazdka na parkingu były wypisane, a teraz już ich nie ma.Jak tłuszcza w to wejdzie i zacznie kraść prąd z lamp i jakichkolwiek urządzeń to się skończy miło a wejdą kary, opłaty i podatk oraz zakazy.