No w końcu sensownie 😉. Mój 14 latek ma 190 i w Y nie narzeka, w 3 przede wszystkim ma problem z nogami a nie miejscem na głowę.Pewnie wiekszosc właścicieli BEV na tym forum nie ma nawet połowy przyspieszenia tych aut ICE o których piszesz. Bierzecie najszybsze jakie są BEV i porównujcie do rzęchowatych ICE, w dodatku pewnie nigdy nowych.
Jak piszecie: porównujemy jabłka do burgerów?
Co do cen Audi i Mustanga, to gdy się interesowałem (ostatnio właśnie Audi, parę lat temu Mustangiem) to dało się od cen które podałeś uzyskać do 30% off-u. I wtedy wyglądało to już bardzo sensownie. Akurat VAG-i, zwłaszcza uturbione praktycznie zawsze mają lepsze przyspieszenie niż deklarują, wiem bo mam 2
Dlaczego zareagowałem na wpis o autach na wunglu?
Na co dzień w krótkim czasie jeżdżę zarówno Teslą jak i 2-ma ICE i o ile lubię dynamikę i prowadzenie mojej Tesli, to ja w ogóle nie czuje jakiejś przewagi gdy jadę z rodziną i nie mogę wykorzystywać pełnej mocy, mało tego jak odejmiemy emocje szybkiej jazdy to zauważam wiele mankamentów nie związanych z moim egzemplarzem:
- niewygodne siedzenia z przodu, w HL jest jeszcze gorzej
- bardzo źle rozwiązany tył samochodu dla wysokich pasażerów, walą w twardą szybę głową i jadą z tego powodu zgięci jak agrafki, więc słabo rodzinny on jest.
W modelu Y jest jeszcze gorzej z tyłu. A mam 14-sto latka 195cm.
A co oczywiste wszelkie przewagi z dynamiki znikają w trasie, bo na wielu trasach jak chcę dojechać bez ladowania, lub nie bardzo jest gdzie, jestem najwolniejszy na trasie, czego jakoś dziwnie nie lubię. A jak jadę dynamicznie i się ładuję, to czas przejazdu mam tym bardziej dramatycznie gorszy.
Podsumowując: JA na dziś oprócz jakiejś frajdy z dynamicznej jazdy nie widzę jakiś przewag Tesli dla rodziny, których nie dają dobre i mocne ICE w POROWNYWALNYCH cenach. ICE w okolicach 7s do 100 jest już wystarczająco szybkim autem i sporo BEV ma podobne parametry, a wcale nie przewyższają wygodą lub właściwościami rodzinnymi dobrych ICE.
Dużo jeżdżę w trasie i chyba mam super szczęście co do rozstawu ładowarek bo ani nie jestem najwolniejszy, ani czasy przejazdu nie są jakieś dramatyczne. Udowodniłem nie raz że potrafię podróżować elektrykiem równie szybko co dieslem łącznie z wykresami z GPSów.
A ta właśnie dynamika to ten bonus o którym możesz zapomnieć w ICE jeżdżąc samemu czy po okolicy , za co właśnie cenie Teselkę 😀