Juniper - czy warto czekać?

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Tego się raczej nie dowiesz, nawet ciężko znaleźć informacje jakie akumulator jest w jakim pojeździe.
a to w ogóle nie jest istotne. Liczy się to co u producenta. Jak wygląda różnica w kosztach ogniw starych z Tesli kontra nowych które w sumie powinny być już rozkręcone w produkcji. Gdzieś obiło mi się o oczy, że mogą wykorzystywać te same linie produkcyjne. Więc wiele droższe cenowo mogą nie być...

Ale to spekulacje. Ciekawią mnie fakty.
 

KrzysztofFly

Moderator

Bartosz

Pionier e-mobilności
Czyli nie warto czekać! Brać póki są wersje z normalną, "niezmiękczoną" zawiechą i dzwigniami. Wentylację foteli można tanio ogarnąć we własnym zakresie (zamierzam przetestować):
Fotele wentylowane w pre-HL!
Medialny przekaz jest taki, że odświeżona Tesla zawsze jest lepsza od poprzedniej. Tak się to utrwaliło, że większości ludzi nic nie przekona.
Moim skromnym zdaniem, akumulatory w Y Juniper pozostaną bez zmian, przynajmniej bezpośrednio po premierze. Bo w sumie po co teraz zmieniać, skoro ten lifting spowoduje ożywienie sprzedaży, podobnie zresztą jak to miało miejsce w modelu 3 HL. Obstawiam jednak, że tak mniej więcej po roku, jak już się rynek nasyci nowością, to wtedy zadebiutuje wersja Extra LR, która ponownie ożywi sprzedaż.
Być może podobne działanie pojawi się także w modelu 3 (i to może nawet odrobinę wcześniej niż w Y).
Oczywiście to tylko moje przemyślenia, uważam jednak, że taka kolejność jest bardziej sensowna i spowoduje przedłużenie zainteresowania modelem, zanim to doczekamy się kolejnej tym razem już całkiem nowej generacji modelu Y.
To co piszesz zdecydowanie ma sens. Dobro trzeba dawkować
 

cooler

Pionier e-mobilności
Cienias :)
Ja po 350milach (563km)dopiero się rozkręcam za kółkiem i zaczynam się cieszyć na dalszą jazdę.

Problem że te 563km to w warunkach USA tak wychodzi, jadą ok 112km/h przeważnie, u nas niestety przy 140-150km/h (jak sie jeździ ICE w PL lub we Włoszech) dobrze jakby te 400km pojechał aby zostało 26% SOC. A i tak zakładam że jechał od 100%, w zakresie 10-80 to dalej będzie max jakieś 350-400km.
I tak dużo lepiej niż model 3LR lub SLR, S-ka może trochę bliżej wyniku.

Druga sprawa że takiego wynalazku robionego prawie że w formie manufaktury bym nie kupił. Za dużo z takimi problemów, przykładem są X-y i S-ki i drogie wersje Merca i BMW. Rzadko w którym wszystko działa, zdaje się nawet @Bronek który zawsze się chwalił że nic mu się nie psuje w BEV padł GPS i zdaje się coś jeszcze (ekran tylni?).
Kupiłem Model 3 (choć rozważałem S-kę) bo miał być robiony powtarzalnie, maszynowo bez udziału naćpanych lub pijanych lub skacowanych ludzi w wysokiej jakości, a wyszło jak wyszło (składany stopami w poniedziałek przez murzyna po crack-u).
 
Last edited:

JM&JM

Posiadacz elektryka
Według mnie poza liftem jak w 3HL to Juniper w wersji LR będzie miał instalację 800V zamiast obecnych 400 a to ze względu na rynek Chiński gdzie 800 jest obecnie must have dla nowych BEV w tym segmencie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Patrząc na to szerzej z perspektywy zwiększenia bezpieczeństwa na drogach , to wymuszenie ładowania kilkunasto czy kilkudziesięciominutowego co 3 -4 godziny jazdy jest w naszym wspólnym interesie..
To zaledwie kilka % wypadków w transporcie drogowym, ale tam są np tachografy.
Znalazłem opracowanie
Ile jest w "cywilu" ? Na pewno więcej, tylko to trudno oszacować , bo kto sie przyzna do zmęczenia po 5 godzinach jazdy ? Kierowcy to Same Kozaki przeca som.
Nawet pijany jak się zatrzyma na ładowanie to mu sie polepszy lub może zaśnie i nie pojedzie dalej :)

@cooler (czepiam się Go mendowato, bo lubię) .Jemu to bym zbadał patologiczny i zapewne odurzający jak koka wysoki poziom endorfin po 400 km jazdy. Zazdraszczam tego haju.
\PS
Ad GPS , to napisali że zdalnie pokombinują i coś tam chyba pokombinowali bo od kilku dni jest OK .
Natomiast reszta a szczególnie miałem obawy co do tych dziwnych drzwi działa.
Tylny ekran jest też w Trójkach nie tylko w dziwolągach.
Bronię tych elektryków jak niepodległości, łącznie z Leafem , bo to najmniej u mnie awaryjne auta z wszystkich na 100%
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Czyli nie warto czekać! Brać póki są wersje z normalną, "niezmiękczoną" zawiechą i dzwigniami. Wentylację foteli można tanio ogarnąć we własnym zakresie (zamierzam przetestować):
Fotele wentylowane w pre-HL!
Przeciez ja to mam, to gowno jest, odchodzi skaj po paru miesiacach i siedzisz na wiatrakach ktore sa dosc glosne. Uzywam bo nie trawie tej skajozy ale to nie jest produkt idealny
 

paradox

Pionier e-mobilności
jeszcze nie tak dawno Tesla była poza zasięgiem konkurencji w każdym aspekcie. niestety sytuacja ulega dramatycznej zmianie. gorący oddech konkurencji na karku Elona jest wyczuwalny nawet na tym forum. rozumiem wszystkich obrońców Tesli ale spójrzmy na fakty: nowy scenik 87kWh, nowa ev3 87 kWh, nowy xpeng g6 i g9 duże baterie i 800v już nie wspominając całej chińszczyzny która powolutku będzie w stanie dogonić Teslę. w tej chwili główna przewaga Tesli to software bo się na tym znają ale to na krótko. czy ktoś staje na postoje co 2h czy co 6h to nie ma znaczenia. trend jest widoczny gołym okiem. EV z większym zasięgiem schodzą na rynku a np. stellantis z 50kWh we wszystkich modelach odrzuca na wstępie(pomimo dość dobrej optymalizacji) ja zrobiłem symulację na ABRP tak pi razy drzwi na 540km i EV dzielą się na 3 grupy. pierwsza przejedzie ten dystans z 1 ładowaniem np.mg4 er, id3 77, t3lr,i6 lr rwd, druga grupa przejedzie z 2 ładowaniami np.zoe,t3 rwd, kia ev,i5, i trzecia grupa która przejedzie z 3 ładowaniami np. fiat 500, e-c4, i3, id3 pure. taka jest sytuacja na rynku. prosty podział
 
Top