jeszcze nie tak dawno Tesla była poza zasięgiem konkurencji w każdym aspekcie. niestety sytuacja ulega dramatycznej zmianie. gorący oddech konkurencji na karku Elona jest wyczuwalny nawet na tym forum. rozumiem wszystkich obrońców Tesli ale spójrzmy na fakty: nowy scenik 87kWh, nowa ev3 87 kWh, nowy xpeng g6 i g9 duże baterie i 800v już nie wspominając całej chińszczyzny która powolutku będzie w stanie dogonić Teslę. w tej chwili główna przewaga Tesli to software bo się na tym znają ale to na krótko. czy ktoś staje na postoje co 2h czy co 6h to nie ma znaczenia. trend jest widoczny gołym okiem. EV z większym zasięgiem schodzą na rynku a np. stellantis z 50kWh we wszystkich modelach odrzuca na wstępie(pomimo dość dobrej optymalizacji) ja zrobiłem symulację na ABRP tak pi razy drzwi na 540km i EV dzielą się na 3 grupy. pierwsza przejedzie ten dystans z 1 ładowaniem np.mg4 er, id3 77, t3lr,i6 lr rwd, druga grupa przejedzie z 2 ładowaniami np.zoe,t3 rwd, kia ev,i5, i trzecia grupa która przejedzie z 3 ładowaniami np. fiat 500, e-c4, i3, id3 pure. taka jest sytuacja na rynku. prosty podział