Juniper - czy warto czekać?

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie widzę związku?
Zmiany nie zależą od konsumenta .
Więc musi czekać a to że obojetnie czy się doczeka czy nie i tak w większością będzie to na wyrost. Jak np większość możliwości w naszych urzadzeniach np telewizorach ,czy mikrofalowkach itd
Pierwszy ekspres do kawy miałem z kilkunastoma opcjami jej zrobienia . A piliśmy 3 radzaje. I może 2 x w roku jakiś gość zażyczyl sobie inną kawę niż te podstawowe.
Czy warto wydać x kasy więcej dla tych dwóch ?
Dla jednych tak dla innych nie .
Kewestia kasy i chęci.
Przyjdzie czas , że jak w smarfonach najtańszych , , ktore teraz mają to, co kiedyś miały tylko drogie modele .
Ale to trochę potrwa.
Cła i sztuczne bariery g .. dadzą.
Jak pisałem , do tego pociągu każdy vwsiada kiedy chce . Dla pierwszych jest to większa frajda , dla nastepnych będzie ona tańsza ale mniej spektakularna.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Marketing w Tesli na razie w sensie tradycyjnym nie istnieje. Natomiast jest o niej głośno z racji innych względów.
Czy sięgnie po tradycyjne narzędzia marketingu i z jakim efektem?
Bylo by ciekawie gdybyśmy zobaczyli Zientarskiego w reklamie Tesli.
800v jak i duże baterie i zasięgi, przyniesie może zmiana technologii a z pkt widzenia większości użytkowników codziennych jest to bez znaczenia .
Natomiast wracający do marketingu i reklamy, może to przyciągać tych co zaczynają z EV i jak to jest często motywem zakupu - potzeba " mania". Ludzie kupują nawet odkurzacze z funkcją masażu, bo mają takową .
nie istnieje? Bo? Marketingowców nie zatrudniają? Marketing to nie staże czy etaty. Tesla leci na marketingu i to dość grubo.
Są jego różne formy. Każdy Tesle kojarzy, z czegoś konkretnego. To nie będzie trwało wiecznie (trzeba czasem dodać kolejny zastrzyk WOW, który napędzi kolejną falę) i marketingowcy na etacie to nie panaceum, żeby być na szczytach popularności.

Tym zastrzykiem, z logiki mogło by być działające robotaxi. Ale jeśli będzie działać mizernie może być efekt odwrotny. Juniper bez rewolucji było by słabym bodzcem. Nawet z 800V czy 95kWh baterią. Bo to tylko ewolucja o krok.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że ma znaczenie dla większości:
1. Dla osób, które nie mogą się załadować w domu, a nie chcą sie martwić zasiegiem, że po wyjeździe do pracy, nie będzie można raz dwa pojechać gdzieś dalej. Albo osób które będą w tygodniu tracić czas na dojazdy na ładowarki.
2. Dla osób, które oczekują 1 uniwersalnego auta do wszystkiego - niezależnie od pogody.
dokładnie, zasięg bez znaczenia jest dla nielicznych. Dla większości jednak ma znaczenie wraz z ceną. Gdyby zasięg nie miał znaczenia, to używki miały by się świetnie. A to jednak pierwsze pytanie.
W bańce żyją tu są osoby, które przez własny pryzmat wrzucają każdego do jednego wora. A potem dziwy, że popyt mizerny na używane.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Masz jakieś dowody tej medialnej akcji marketingowej? Czy tylko mniemasz?
Ja nie znam medialnych oficjalnych działań.

Co jakiś czas tylko coś tam Musk palnie z głupia frant i zrobią pokaz czegoś... Więc to jest marketing tylko o jakiej skali w porownaniu np z Toyotą Audi itd ?
...
Nie każdy kupuje samochód myśląc o sprzedaży , czy kupuje się telewizory i lodówki myśląc o cenie jaka osiągną za 5 lat ?.To swoista mentalność i raczej charakterystyczna u nas . Tesla tego raczej nie zakładała .
Pewnie że jak wydać kasę to optymalnie, ale długo będzie to spora kwota . Im bardziej będą hamować elektromonilnośc tym to dłużej potrwa .
Kwestia ceny jest istotą sprawy, teraz też jest przecież wybór w obecnej skali . Proszę bardzo , czemu sprzedają się np Leafy itp .
Elektryki są drogie w każdej postaci (nowe , stare) i wzbudzają nieufność , taki jest stan na dzień dzisiejszy
Myślicie że będzie tanio ? Będzie ale jw za kilka lat . A oko z 10 ?
Ale to będą takie Passaty elektryczne o których będziemy tylko wiedzieć że są i to będzie ich największa ciekawostka . A pewnie będzie coś jeszcze bardziej ekscytującego?
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Masz jakieś dowody? Czy tylko mniemasz?
Ja nie znam medialnych oficjalnych działań.

Co jakiś czas tylko coś tam Musk palnie z głupia frant i zrobią pokaz czegoś... Więc to jest marketing tylko o jakie skali w porownaniu np z Toyotą Audi itd ...
ciekawy dobór słów.
"skala" tutaj liczy się moc "marketingowca" Liczysz ludzi 1 do 1? Albo pense? które ktoś pobiera za swój wkład w promocję?
A może istotna jest pozycja, siła, wiarygodność, fanboystwo... coż... nie każdy to posiada i to są aspekty które ciężko kupić :)
Z tego względu u Tesli głupio wydawać jakieś poważniejsze kwoty na tradycyjny marketing. Skoro 1 wpływowa osoba powie coś odwrotnie i to dotrze do znacznie szerszego grona niż tysiące marketingowców we wszystkich krajach...
Inne firmy mają taką moc? A ta kto ma mądrze robi, że korzysta.
Dla mnie to jest ewidentny marketing i tworzenie pozycji, marki.

ps. Jakiej formy dowodu oczekujesz? ;-)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A jakie masz? Teori spiskowych może być wiele.
Ostatnio paskudnie Musk wypowiedział się o Byden ie.
Myślę ż więksi przeciwnicy czy sceptycy by coś wiedzieli i opublikowali gdyby coś wywęszyli . Kto i za co bierze od Tesli .
Na pewno lobby jest , bo musi być , inaczej interes się nie kręci .
Nie ma w marketingu nic złego i się dziwię że go nie stosują w tradycyjnie , oficjalnie i na szeroką skalę. I tak zmienili wiele od początku . Kiedyś Tesle dostarczali albo pod dom albo porzucali na parkingu a papiery i karta, dochodziły pocztą.
Teraz Show roomy , body shopy . Ciekawe kiedy będą stały w hipermarketach ?
Toyota długo działa w świadomości jako bezawaryjna a i tak to za mało było i musieli Zientarskiego zatrudnić .
Przyjdzie czas na Teslę w Jego portfolio.

PS Marketingiem np takim bezpośrednim dla klienta są te aktualizacje, dawkowane pewnie z jakimś planem na lata ?
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Nie da się zasięgu autostradowego 600km w każdych warunkach uzyskać wydajnością, aby auto było wygodne musi mieć spore wymiary, więc bez baterii w M3 rzędu 150 - 200kWh będzie to auto dalej samochodem na miasto, którego rodziny nie kupią jako jedynego auta do jazdy wszędzie.
A ja swoim to już jeździłem wiele razy ponad 600 km (z postojami). A w życiu (a mam prawo jazy od ponad 30 lat, i przejechane w sumie prawie 1m km) jeszcze nie jechałem 600 km bez postoju, nawet samochodami co mogą przejechać i ponad 1000 km (a miałem taki dieselek, ze zbiornikiem na paliwo 80l, więc spoko).

Takich osób, co jeżdżą 600 km bez postoju to jest garstka, więc i producenci samochodów nie do nich adresują swoje samochody.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja? To Ciebie podejrzewałem . Popatrz jak to się mylimy?
CEO, kto go nie ma ? Jeden człowiek w starciu z innymi gdzie sztaby kampanijne promują produkty.
Widocznie prorok , Mesjasz lub guru i wystarczy ...
Kurde i jeszcze do tego bogaty . A szlag by wszystkich trafil jaby był ładny jak Brad Pitt.
Mnie tam On wkur.. nie z mojej bajki przekonań ale co Bogu to boskie , facet namieszał pozytywnie
Dał mi dwie fajne zabawki , które zmienily wiele ..
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ja? To Ciebie podejrzewałem . Popatrz jak to się mylimy?
CEO, kto go nie ma ? Jeden człowiek w starciu z innymi gdzie sztaby kampanijne promują produkty.
Widocznie prorok , Mesjasz lub guru i wystarczy ...
Kurde i jeszcze do tego bogaty . A szlag by wszystkich trafil jaby był ładny jak Brad Pitt.
Mnie tam On wkur.. nie z mojej bajki przekonań ale co Bogu to boskie , facet namieszał pozytywnie
Dał mi dwie fajne zabawki , które zmienily wiele ..
dokładnie... są jednostki które mogą więcej niż sztaby ludzi. Coż Elon sam w sobie tani nie jest, więc teorie spiskowe mówiące o tym, że Tesla nie wydawała nic na marketing... to też taka delikatna pół prawda ;) Ale poczytne to to i łatwo świat to przyjął.
Też mnie wQ., jednak nie można mu odmówić wyjątkowości i łba na karku. Zrobił coś dobrego to tu i tam, zarobił przy tym. Ale przynajmniej mu się chciało.
Jest wielu z podobnym portfelem ale im się słabo chce. Już wolę tego wkur... Elona.

wracając do Juniper. Czy nie uważacie, że czekanie na niego to też zabawa? Czego to nie wprowadzą?
 

Najnowsze dyskusje

Top