Juniper - czy warto czekać?

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Chciałbym wierzyć, że Mercedes CLA będzie miał cenę dla ludu. Ale będąc realistą, jeśli cena podstawki będzie się zaczynała na poziomie TM3 LR, to będzie cud. A obstawiam, że będzie sporo wyższa. I tyle będzie, jeśli chodzi o zjedzenie TM3, bo podstawka TM3 zaczyna się od 185k. A CCC, nawet jeśli mówimy o EU a nie PL, realną konkurencją może byc VW (po urealnieniu cen) czy inny BYD.
Ale wg elektrowozu, mamy szansę na cenę RWD poniżej w okolicy LR modelu 3, a w mercedesie są rabaty, choć pewnie nie na premierę.

Mi po podjarce np. już znudziło się 5.2 s do 100 kmh, wolałbym miększe zawieszenie, a to już pisałem w lipcu po jazdach testowych. A celowo wziąłem najmniejsze felgi i RWD w highlandzie.

Skoro ID7 VW sprzedawał -100 k zł, to CLA Mercedes może sprzeda nawet taniej niż model 3 tesla. Tylko jeszcze nie dziś.

20% to jest standardowy rabat na mercedesy wynajmowane przez moją korpo dla managerów. Więc pewnie ludzie z ulicy dostają podobnie/niewiele mniej. Inna sprawa, że tam wyposażenie kosztuje dziesiątki tysięcy złotych, więc ma Mercedes z czego schodzić.

Teslę bardzo szanuję, że daje wszystko w podstawie.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ale wg elektrowozu, mamy szansę na cenę RWD poniżej w okolicy LR modelu 3, a w mercedesie są rabaty, choć pewnie nie na premierę.
Uwierzę w te 217k jak zobaczę. W dodatku mówimy o podstawce, czyli po doliczeniu niezbędnych dodatków w stylu podgrzewanych foteli czy pompy ciepła wylądujesz na minimum 250 k jak nie więcej. Premium z tyloma ekranami musi swoje kosztować. Zwłaszcza w Polsce ;)
Skoro ID7 VW sprzedawał -100 k zł, to CLA Mercedes może sprzeda nawet taniej niż model 3 tesla. Tylko jeszcze nie dziś.
Tyle, że zobacz sobie jaka jest teraz oferta na ID7. Te ceny za 200 k to były po pierwsze pojedyńcze sztuki, po drugie wyprzedaż rocznika 24. Dla leasingu/kredytu masz 267-40 czyli 227 podstawka (niestety dla fizycznych z gotówką czeka pełna cena, a co, bogaci są, to można ich rżnąć).
Teslę bardzo szanuję, że daje wszystko w podstawie.
+1

Oczywiście - obym się mylił, konkurencja wszystkim dobrze zrobi, ale jakoś nie wierzę w EV Mercedesa rozsądnie wycenionego.
 

Anton

Fachowiec
Z technicznego punktu widzenia akurat przekładnia planetarna ma sens.
Z ekonomicznego - patologia to dopłaty, jak się skończą to rynek się znormalizuje.
Jak dla mnie to dodatkowa część auta do serwisowania.
Cenię elektryki za prostotę, a Teslę za innowacje.
Nienawidzę, ASO, serwisów, dolewania oleju do silnika, jak i mechaników co potrafią naprawić każde auto.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie to dodatkowa część auta do serwisowania.
Cenię elektryki za prostotę, a Teslę za innowacje.
Nienawidzę, ASO, serwisów, dolewania oleju do silnika, jak i mechaników co potrafią naprawić każde auto.
Ok.
Akurat dobrze wykonana i oprogramowana przekładnia planetarna może funkcjonować latami i tysiącami km bezproblemowo. Przykład to hybrydy toyoty z taką przekładnią.
No chyba, że zakładasz marną jakość produkcji niemieckiego koncernu segmentu premium jakim jest Mercedes. 🤔😉
 

umcus

Pionier e-mobilności
A to Mercedes czy VW wymyślił na nowo hamulce? Coś w stylu bębnowych, żeby ograniczyć emisje? I które mają wystarczyć na 150 kkm czy jakoś tak?
EDIT: to tak a'propos komplikowania prostych rzeczy.
 
Last edited:

Anton

Fachowiec
Ok.
Akurat dobrze wykonana i oprogramowana przekładnia planetarna może funkcjonować latami i tysiącami km bezproblemowo. Przykład to hybrydy toyoty z taką przekładnią.
No chyba, że zakładasz marną jakość produkcji niemieckiego koncernu segmentu premium jakim jest Mercedes. 🤔😉
Tak masz rację, ale to nie tylko sama przekłądnia planetarna. To cały blok.
Co do hybryd, to dla mnie bez sensu komplikowanie napędu. Masz silnik tradycyjny, elektryczny i jeszcze aku. Dużo tego!
tesla_B.jpg
 

Najnowsze dyskusje

Top