KIA EV3 - cennikowa porażka w Polsce. Czy Tesla zdominuje rynek?

carinus

Zadomawiam się
Niech tak dalej sprzedają swoje wyroby, to skończą jako kurniki na placach fabrycznych. Sprzedaż spada, zainteresowanie spada, więc tylko czekać aż im sprzedaż padnie na pysk i przerobią na żyletki i UPS-y.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Niech tak dalej sprzedają swoje wyroby, to skończą jako kurniki na placach fabrycznych.
A dlaczego akurat od Kia oczekujesz że będzie najtańsza (bo chyba o to chodzi)?

Stellantis sprzedaje wszystkie swoje wyroby drożej, mimo że mają dużo mniejsze baterie, słabsze silniki i w ogóle są słabymi elektrykami), VW tak samo, Ford tak samo, chimole zazwyczaj też.
Tylko MG w tym segmencie dorównuje Ev3, a czasem ma nieco lepszą cenę, ale nikt więcej na dziś.
 

MisiekFisiek

Zadomawiam się
Zdaje się, że w Europie aktualnie BMW sprzedaje najwięcej elektryków. Widoczny jest raczej stopniowy spadek udziałów Tesli w rynku niż dominacja. TM3 jest już zwyczajnie dość stary, same liftingi nie pozwolą być liderem w nieskończoność. I nie pomijałbym BYD w tych rozważaniach. Mają gigantyczny kapitał i determinację. I na tle reszty bardzo dobre ceny.
 

autorus

Zadomawiam się
do założenia tego wątku skłonił mnie nowy cennik nowego modelu firmy KIA. niestety sprawdziły się czarne scenariusze i kolejny raz my Polacy zostaliśmy brzydko zrobieni w bambuko. nie wiem czy ktoś w Polsce chce sprzedawać auta tej firmy, czy może nie potrafi? czy może robi miejsce dla chińczyków w zaplanowany sposób? jaki jest cel wyceny sensownie skonfigurowanego modelu powyżej poziomu Tesli? czy można przed takimi działaniami w jakiś sposób się bronić niż tylko nie kupując?
To jest sabotaż cenowy.
 

paradox

Pionier e-mobilności
To jest sabotaż cenowy.
pozwolisz, że odpowiem cytatem?
Najskuteczniejszą formą sabotażu jest powodowanie strat co do których nigdy nie istnieje całkowita pewność że zostały dokonane rozmyślnie.(...) Wtedy ofiara nigdy nie zmobilizuje się do skutecznej ochrony.
Philip K. Dick – Przez ciemne zwierciadło
 
Top