p0li

Pionier e-mobilności
a jeszcze krótko porównanie joka w tesli i lexusie bo gdzies dorwalem te wartosci

w tesli obrót kierownicy od końca do końca to 540°
w lexusie - 150°
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Myślę ze to kwestia czasu i albo Tesla da możliwość wyboru, albo programowo np cos zrobi z tym obrotem.
Jest to ewidentnie utrudnienie, bo wymaga nauki i znalezienia czasem własnego sposobu.
Ale jak pisałem i wielu tych co mają. Mają! ... Nie chce wracać do "normalnej", pewnie też z róznych7 powodów. Nawet tych wizerunkowo szpanerskich.
Mi się fajnie w obu autach z yoke jeździ, ale zmienny skok w manewrach z maksymalnym skrętem przyjął bym z radością. Tylko tu też trzeba sie przyzwyczaić.
Ja mam wajhy w Tm3 i brak w Xie. Automatyczny wybór kierunku jazdy itp.
I tu też czasem muszę chwilkę użyć super mocy aby się przestawić. Auta, są podobne i to bardzo w obsłudze siec tym bardziej mogące powodować zawahania w obsłudze .
 

Doktor

Posiadacz elektryka
a jeszcze krótko porównanie joka w tesli i lexusie bo gdzies dorwalem te wartosci

w tesli obrót kierownicy od końca do końca to 540°
w lexusie - 150°
Testowałem obrót wolantu w TMX Plaid i wyszedł mi pełny obrót plus około 70 stopni, więc mi się nie zgadza. Wychodzi 430 stopni około.
Po kolejnych kilometrach zauważyłem, że prawy kierunek na rondzie to nie jest dla mnie żaden problem, bo prawy kierunek jest zawsze w tym samym miejscu. Natomiast problem jest wtedy, gdy mam w połowie skręconą kierownicę i dojeżdżam do skrzyżowania i muszę się zastanawiać, który kierunek nacisnąć - często się mylę. Może jeszcze się wprawię.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gdy yoke w pionie w skręcie w lewo w Przycisk jest z.lewej a sygnalizuje w prawo.
Ja obok prawej strzalki dałem ten filcowy odbojnik i mózg przyjął : okolice Rogu, lub filc to w PRAWO.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nikt tego nie, wie. Ale da się kierować, świetnie widać, niemniej to sposób jak drzwi typu falcon, na zwrócenie uwagi z jednoczesnym obniżeniem kosztów i na uproszczenie konstrukcji (drzwi to "uproszczenie" nie dotyczy, bo to majstersztyk inżynierii)
Haptyczne przyciski są pewnie tańsze i teoretycznie powinny być łatwiejsze w obsłudze. Gdyby FSD działało to wystarczy namiastka kierownicy do przejęcia kontroli w newralgicznych momentach.
Tesla widocznie monitoruje obawy i pewnie co raz więcej posiadaczy deklaruje chęć powrotu do klasycznej. Zresztą taka byla też prezentowana na początku zmian w modelu
. Problem w używaniu guzików kierunku w ostrym długim skręcie i klaksonu nie zniknie nawet przy normalnej kierownicy.
Dlatego ja nie zmieniam wolę się przyzwyczaić gdyż wolant poza tym jest fajny.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wolant jest fajny, ale powinno być jak w samolocie - układ kierowniczy dostosowany tak, aby było max 90st obrotu w prawo i w lewo. Wtedy to ma sens - nie odrywasz nigdy rąk, w F1 też jest wolant i dostosowany układ kierowniczy.
Jak ktoś napisał, Lexus zrobił to porządnie, więc ciągle jest nadzieja na elektrycznego Lexusa który będzie po prostu fajnym autem, przemyślanym i dobrze wykonanym. Szkoda że nie idzie im w elektryki... Kto by się spodziewał że po majstersztyku elektrycznym eCVT Priusa nie będą umieli zrobić zwykłego BEV
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Myślę ze to kwestia czasu i albo Tesla da możliwość wyboru, albo programowo np cos zrobi z tym obrotem.
Jest to ewidentnie utrudnienie, bo wymaga nauki i znalezienia czasem własnego sposobu.
(......)
Tak proroczo pisałem wyżej i jedno się już ziściło : mamy wybór
Teraz może coś zrobią z przełożeniem?, Nie wiem czy tam jest normalna maglownica czy jakiś patent z silnikiem itp. Nie znam się.. Czy da radę to programowo ustawić ?
Pomimo że jeżdżę na codzień pokonując sporo rond, to są jeszcze momenty trudne. Ja sobie radzę ale każdy wjazd to jeszcze nie są dzialania odruchowe, to w dalszym ciągu wymaga uwagi.

Druga sprawa to parkingi i yoke, kierunkowskazy plus wybór ekranowy kierunku jazdy.
Tesla dobrze proponuje na ogół pierwszy raz. Mam tą opcję włączoną to jest fajne i działa

Potem już ekran
Są co prawda te ikonki podświetlane ponizej ładowarki ale to jakieś kuriozum. Problem by to się zapalilo i działa tak sobie.
Jak pisalrm brak mozliwosci klikniecia w znak prędkości na ekranie tak jak jest to Tm3 to też wg mnie minus.
Reszta jest zajebista,to przestrzen, wygoda, wentylowanie tyłka, automatyczne otwieranie i zamykanie. O dziwo drzwi falcon w moim garażu są lepsze niż normalne bo mogę wejść do tyłu w Trójce blokowala mi je szafka.
Czy to warte 2x Tm3 za XLR (Plaid pomijam bo to ekstrawagancja dla plakietki) X tak.
Ja bym Ski nie brał teraz nawet gdyby mi ktoś zaproponowal zamianę z dopłatą i zyskiem. Tu honory dla mej M.
A chodzi głównie o wsiadanie i pomimo ze to tylko ja i starsza Pani z pieskiem ale wczoraj kilku chłopa siedziało i był luz... Aż sie chce tym podróżować. W 5 i 7 wersji spanie jest nawet wygodne
 
Last edited:
Top