Ładowanie tm3 w garażu / gniazdko 230V B10

Ło panie. To 20% psu w tyłek przy takim ładowaniu... Samo auto bierze 1A na działanie podczas ładowania. Ładuj lepiej z 10A, bo żal wungla ;)
Zakładam, że to do mojego komentarza. Tylko że ten 1A, to weźmie i tak i tak bo mam sentry z kamerami włączone 24/7 więc jakbym ładował 10A, to naładuje się bateria, wyłączy ładowanie, sentry rozładuje 1%, znowu włączy ładowanie. To przynajmniej nie robię spadku napięć co 20-30 minut, tylko żeby podładować 1% baterii. Podejrzewam, że też nie zabiję akumulatora 12V tak szybko jak cały czas auto będzie pod ładowaniem.
 

daniel

Señor Meme Officer
Zakładam, że to do mojego komentarza. Tylko że ten 1A, to weźmie i tak i tak bo mam sentry z kamerami włączone 24/7 więc jakbym ładował 10A, to naładuje się bateria, wyłączy ładowanie, sentry rozładuje 1%, znowu włączy ładowanie. To przynajmniej nie robię spadku napięć co 20-30 minut, tylko żeby podładować 1% baterii. Podejrzewam, że też nie zabiję akumulatora 12V tak szybko jak cały czas auto będzie pod ładowaniem.
Wydaje mi się, że jak jest podpięty do ściany to ciągnie priorytetowo ze ściany, a nie z baterii.

Podłączona Tesla to szczęśliwa Tesla.
 
Last edited:
Wydaje mi się, że jak jest podpięty do ściany to ciągnie priorytetowo ze ściany, a nie z baterii.

Podłączona Tesla to szczęśliwa Tesla.
Na pewno nie cały czas. Nie wiem z czego to wynika, ale EVSE się odłącza po pełnym naładowaniu bo słychać jak przekaźniki klikają. Jak otwieram drzwi to znowu klikają, żeby się załączyć i doładowywać podczas pracy klimatyzacji
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Zakładam, że to do mojego komentarza. Tylko że ten 1A, to weźmie i tak i tak bo mam sentry z kamerami włączone 24/7 więc jakbym ładował 10A, to naładuje się bateria, wyłączy ładowanie, sentry rozładuje 1%, znowu włączy ładowanie. To przynajmniej nie robię spadku napięć co 20-30 minut, tylko żeby podładować 1% baterii. Podejrzewam, że też nie zabiję akumulatora 12V tak szybko jak cały czas auto będzie pod ładowaniem.
Przy spadku 1% nie załączy ładowania - tak myślę ;)
 

EVOwner

Zadomawiam się
W oczekiwaniu na nową TM3 rozkminiam temat ładowania samochodu w garażu.

Obecnie mam dostęp do gniazdka z moim osobnym licznikiem ale maksymalny prąd jaki tam popłynie jest na bezpieczniku B10./230v Jeśli dobrze kojarzę to daje to maksymalną moc 2,3kw jeśli nic nie będzie podpięte więcej (tu mam jeszcze automatykę do bramy garażowej)

Sprawdziłem rozeznanie w zmianie przyłącza ale to wygląda na drogę przez mękę u mnie.

Czy taki maksymalny prąd wystarczy do sensownego ładowania samochodu czy jednak stawać na głowie i zwiększać to przynajmniej 16A- mówimy tu o jeździe dziennej do 30% baterii , ewentualnie naładowanie przez kilka dni na full. Mam też niedaleko dostęp do superchargera więc nie będzie w razie nagłej potrzeby problemu.

Druga sprawa czy przy takim prądzie warto inwestować w wallboxa czy efektywniejsze są inne rozwiązania? Jakie?
Trochę sobie sam odpowiem może komuś się przyda :)

Po miesiącu używani i zrobieniu 4000km zwykłe gniazdko jest wystarczające, nie perfekcyjne ale na 90% przypadków wystarczy.

Przez noc jestem w stanie uzupełnić w LR ok 30-40% zasięgu co przy jeździe na codzień w zakresie 70-40% mi wystarcza.
Zwykle dłuższe trasy mam w weekend wtedy podbijam lądowanie do 80,90 lub 100% jak potrzebuję i też da się żyć.
Stawka 0,77 przy zwykłej taryfie i tak jest lepsza niż na SC nie mówiąc o pozostałych operatorach i mnie to zadawala.
W ciągu miesiąca miałem jeden przypadek gdzie przyjechałem w nocy i rano musiałem jechać w kolejną długą trasę wtedy po prostu podjechałem na SC.

Zmiana przyłącza jest w trakcie ale nie jest już taka priorytetowa jak myślałem że będzie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Trochę sobie sam odpowiem może komuś się przyda :)

Po miesiącu używani i zrobieniu 4000km zwykłe gniazdko jest wystarczające, nie perfekcyjne ale na 90% przypadków wystarczy.

Przez noc jestem w stanie uzupełnić w LR ok 30-40% zasięgu co przy jeździe na codzień w zakresie 70-40% mi wystarcza.
Zwykle dłuższe trasy mam w weekend wtedy podbijam lądowanie do 80,90 lub 100% jak potrzebuję i też da się żyć.
Stawka 0,77 przy zwykłej taryfie i tak jest lepsza niż na SC nie mówiąc o pozostałych operatorach i mnie to zadawala.
W ciągu miesiąca miałem jeden przypadek gdzie przyjechałem w nocy i rano musiałem jechać w kolejną długą trasę wtedy po prostu podjechałem na SC.

Zmiana przyłącza jest w trakcie ale nie jest już taka priorytetowa jak myślałem że będzie.
Gdzie sa stawki 0,77 za 1kWh ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Małopolska, Tauron - umowa na przyłącze 2kw G11. Przy większym zużyciu tak ci wychodzi.
Z przesylem i po tym jak skonczy sie tarcza ? WoW… w PGE jest chyba 1,22…
 

EVOwner

Zadomawiam się
Z przesylem i po tym jak skonczy sie tarcza ? WoW… w PGE jest chyba 1,22…
Tak jest . Przy przyłączu 2kw masz mniejsze opłaty. W domu gdzie mam 40kw średnio po tarczy mam prawie 0,9 za KW.
Ale czemu nie masz G12 / G12W?
Przy EV, który ładujesz głównie w nocy i jest większością Twojego zużycia różnica w rachunkach będzie znacząca.
Jeszcze się tym nie zająłem :) przy wolnym ładowaniu ok 40% czasu też mi wychodzi ze statystyk ładowanie w godzinach szczytu. Więc nie liczyłem dokładnie ile bym i czy bym „zaoszczędził” na tej zmianie . Po załatwieniu większego przyłącza będzie to opłacalne bo skróci się czas ładowania tu narazie mam mniejszy na to priorytet przy tej stawce.
 
Top