To jest jak żaluzja w oknie. Ciepło już jest w samochodzie więc to nie działa.
W porównaniu do innych marek samochodów wysokiego ciepła nie ma pod szkłem. Jeśli kogoś interesuje prawdziwe zabezpieczenie to tylko folia na zewnątrz dachu blokująca IR. Tak jak to robie się na zwykłych szybach w doku
Nową fizykę wymyślasz. Gdyby tak było, to samochód nie byłby w stanie nagrzać się powyżej temperatury otoczenia, a jednak można mieć 20 stopni na zewnątrz a 60 w środku.
Samochód nie nagrzewa się dlatego, że szyba jest gorąca, tylko dlatego, że całe to IR leci do środka, jest pochłaniane przez tapicerkę, plastiki i resztę. To wyposażenie rozgrzewa się i oddaje ciepło do powietrza w środku.
Dlatego też możesz mieć w środku 22 stopnie, a wciąż jest ci gorąco, bo dociera do ciebie promieniowanie IR, które cię rozgrzewa. Podobnie działają promienniki IR do ogrzewania, sauny IR, czy żarówki dla kurczaków. Dlatego też całkiem nieźle sprawdzają się na postoju różnego rodzaju zasłonki z folii aluminiowej ustawiane za szybą.
Empirycznie, zasłonki na dach działają. Czy bardzo - ciężko mi stwierdzić, bo musiałbym postawić 2 Tesle w tych samych warunkach i porównać temperatury.