Letni, gorący problem - szklany dach?!

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Wystarczy nie naciskać za mocno gazu... Tylko trzeba brać pod uwagę, to, że w EV przyśpieszenie jest zaskakujące, w sensie nic nie zdradza pasażerowi, że za chwilę coś się stanie.
Niestety moja żona bardzo nie lubi przyśpieszeń, a to ma być samochód głównie dla niej. Mój znajomy z Automaniaka też mi mówił, że Tesla 3 RWD to był najlepszy samochód elektryczny jakim jeździł, bo bez zbędnej mocy i masy (ale jednak teraz kompletnie nie opłaca się nam kupować nic innego niż LR).
W moim sportowym samochodzie już jak wcisnę 30% gazu to słucham, jaki to ze mnie zły kierowca, bo nie dbam o jej komfort. Coś mi mówi, że M3 może przez to wypaść z jej łask, ale zobaczymy.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
W moim sportowym samochodzie już jak wcisnę 30% gazu to słucham, jaki to ze mnie zły kierowca, bo nie dbam o jej komfort. Coś mi mówi, że M3 może przez to wypaść z jej łask, ale zobaczymy.
TM3LR nie jest sportowym samochodem. W trybie standard, owszem potrafi wcisnąć w fotel, ale to nie ma nic wspólnego z typowym usportowionym spaliniakiem. Masz pełną kontrolę nad przyśpieszeniem, brak tej 0-1 charakterystyki gazu. Do tego zero obaw, że sprzęgło upalisz. Ruszanie i zatrzymywanie w trybie OPD jest ultrapłynne, bez szarpnięć przy starcie, zmianie biegów, zatrzymaniu. Oczywiście, jeżeli zaczniesz jeździć gaz/hamulec to pasażer prawdopodobnie poczuje się źle, ale nikt nie każe ci tak jeździć. Tryb chill robi 3 rzeczy:
- ogranicza moment (na oko 7s do 100)
- wprowadza opóźnienie w działaniu gazu
- podobno zmniejsza zużycie energii, bo rozgrzewa baterię do niższej temperatury, skoro ta wyższa moc nie jest potrzebna.
Osobiście nie lubię, bo brakuje trochę poczucia kontroli nad tym co robi samochód, ale może się przydać osobom z mocno utrwalonymi nawykami, typu wyprzedzanie rozpoczynające się od naciśnięcia gazu do końca.
 

Ikonoklasta

Nowy na Forum
Do użytkowników, czy możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi warunków we wnętrzu jakie panują podczas upałów? Czy duża szklana powierzchnia dachu ma duży wpływ na odczucie gorąca? Czy stosujecie jakieś osłony? Jaki jest "klimat" podczas silnego nagrzewania samochodu w upały? Proszę o szczere wypowiedzi bez elonowych bajek, najlepiej gdyby podać pomiary temperaturowe.
W moim Y pokazuje jak stoi w słoncu teraz ok 70 stopni spokojnie. Da się schłodzić, ale komfort podrózowania jest mniejszy niż w drugim moim elektryku bez szklanego dachu. Szukam właśnie sensownych osłon na dach i szybe
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Zawsze w autach miałem szyberdachy i z doświadczenia wiem, że zapewnienia w folderach są funta kłaków warte. Zasłona-roleta to podstawa. Dlatego pierwszym nabytkiem w Y była najtańsza zasłona ze srebrną folią od strony szyby od majfrendów. Zakładam ją na dwa letnie miesiące, a w pozostałą część roku cieszę się przeszklonym dachem.
 

alaska_k

Fachowiec
Używam najtańszych zasłonek dachu i przedniej szyby jakie znalazłem na Ali. Auto stoi na słońcu czasem cały dzień i max temperatura w środku jaką odczytałem z aplikacji to 54 stopnie. Zasłonkę na dach jak założyłem na wiosnę tak do tej pory nie zdejmowałem i szczerze mówiąc nie brakuje mi szklanego dachu. Jak by była taka opcja to następną Teslę brał bym bez tego. Tylko kłopot jak pęknie np. od kamienia i strach założyć bagażnik bo koledzy z forum straszą ze jak się nieodpowiednio dokręci to może szyba strzelić.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
W moim Y pokazuje jak stoi w słoncu teraz ok 70 stopni spokojnie. Da się schłodzić, ale komfort podrózowania jest mniejszy niż w drugim moim elektryku bez szklanego dachu. Szukam właśnie sensownych osłon na dach i szybe
ja pierdziu, dodajmy, że mieszkasz w Polsce a nie w Dubaju? zastanówmy się czy to jest normalne wypuścić taki samochód bez osłon przesuwanych? w jakiej temperaturze ścina się białko?
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie wiem, ale w mojej Hondzie CR-V ze szklanym dachem i roletą wbudowaną maksymalną temperaturą odczytaną w upale wewnątrz to 69 stopni. Wg mnie akurat przy postoju to dość normalne w każdym aucie, że przy upale się nagrzewa. W takich sytuacjach zawsze wsiadałem a raczej zaglądałem żeby włączyć klime i ruszałem po 20 minutach.

Wg mnie i tak za ogrzewanie bardziej odpowiada przednia szyba a nie dach w Tesli. Tam żar leci bez oporu, a jest duża. W Hondzie było podobnie.
 
Top