MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Posiadacz elektryka
Tak, tego się właśnie spodziewałem że powinno działać
I tak to nie działa.

BTW: miałeś włączony One Pedal przy tym?
Jesli tak, to sprawdź proszę z wyłączonym.
Hej, nie mam wyboru opcji One Pedal.
Tylko to, co widziałeś na wideo. Mogę włączyć lub wyłączyć Auto hold.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Zasięg

Deklarowany przez producenta: 435

Moje realne:
400 km +8 stopni / bez ogrzewania / max 100km/h / powrót z gór na niziny
360 km +2 do +5 stopni / z ogrzewaniem / max 100 km/h / jazda mieszana
340-350 km -2 do +5 stopni / z ogrzewaniem / max 100 km/h / jazda głównie długie odcinki
290-310 km ok 0 stopni / z ogrzewaniem / 120-130 km/h / głównie autostrada

Wszystkie przebiegi przy trybie jazdy "Eco". Przy tej mocy i warunkach na drodze nie potrzebuję innego trybu póki co, więc nie testowałem.

W planach mam testy jazdy głównie po mieście, jazdy tylko po górach, przy podłączonej przyczepce, i oczywiście czekam na lato, jaka różnica w zasięgu wyjdzie. :)

Ładowanie

AC od 20-80% ok 4,5h.
AC od 20-100% ok 6,5h
DC od 20-80% ok 20 min. (nie podgrzewałem wstępnie baterii. po min ładowało już mocą 130-135kW)

Ważne o ile ładowanie AC przez kabel TYP2 zawsze pięknie działa, o tyle DC, na wejściu CCS czasem sprawia problemy.
To, co się powtarza:
  • ciężka wtyczka CCS potrafi tracić kontakt z gniazdem i czasem wywala błąd komunikacji z autem. Rozwiązanie - trzymać wtyczkę, nawet przy zaryglowanym już gnieździe, aż do rozpoczęcia ładowania. (nie wiem, czy to tylko w moim egzemplarzu, czy w ogóle MG, a moze każdy EV tak ma)

Jeśli coś ważnego wg Was pominąłem, dajcie znac, opiszę.
 
Last edited:

chess_m

Posiadacz elektryka
Zasięg

Deklarowany przez producenta: 435

Moje realne:
400 km +8 stopni / bez ogrzewania / max 100km/h / powrót z gór na niziny
360 km +2 do +5 stopni / z ogrzewaniem / max 100 km/h / jazda mieszana
340-350 km -2 do +5 stopni / z ogrzewaniem / max 100 km/h / jazda głównie długie odcinki
290-310 km ok 0 stopni / z ogrzewaniem / 120-130 km/h / głównie autostrada

Wszystkie przebiegi przy trybie jazdy "Eco". Przy tej mocy i warunkach na drodze nie potrzebuję innego trybu póki co, więc nie testowałem.
Te zasięgi to jak wyjeżdzasz naładowany na 100%?
i druga sprawa czy przeliczałaś to przy założeniu 100% -> 0% czy też to są zasięgi
np 100% - x% gdzie x to powiedzmy 10 ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wszystkie przebiegi przy trybie jazdy "Eco". Przy tej mocy i warunkach na drodze nie potrzebuję innego trybu póki co, więc nie testowałem.
Nie wiem jak MG, ale Leafy w trybie Eco ograniczają działanie ogrzewania. Więc jeśli Ci zimą parują szyby albo wolno się nagrzewa wnętrze to może być spowodowane trybem Eco.

To, co się powtarza:
  • ciężka wtyczka CCS potrafi tracić kontakt z gniazdem i czasem wywala błąd komunikacji z autem. Rozwiązanie - trzymać wtyczkę, nawet przy zaryglowanym już gnieździe, aż do rozpoczęcia ładowania. (nie wiem, czy to tylko w moim egzemplarzu, czy w ogóle MG, a moze każdy EV tak ma)
Powtarza się też w innych EV. Za wielki i za ciężki ten CCS.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Te zasięgi to jak wyjeżdzasz naładowany na 100%?
i druga sprawa czy przeliczałaś to przy założeniu 100% -> 0% czy też to są zasięgi
np 100% - x% gdzie x to powiedzmy 10?
Hahaha,
miałem tę informację w pierwotnej wersji posta, ale wykasowałem.

Już piszę.
Zasięgi mierzyłem od 100%, bo były to konkretne testy.
Jako, że lubię życie na krawędzi ;) ,
kończyłem jazdę zazwyczaj z 2-5%.
Więc to był faktycznie cały przejechany dystans.

Wyjątkiem na liście jest pozycja trzecia 340-350km, jazda mieszana. Tu często jeżdżę od 80-20%. Obliczam ile km robię na 10%, i porównałem cztery kolejne setki %, aby wyciągnąć średnią.
Nie wiem jak MG, ale Leafy w trybie Eco ograniczają działanie ogrzewania. Więc jeśli Ci zimą parują szyby albo wolno się nagrzewa wnętrze to może być spowodowane trybem Eco.


Powtarza się też w innych EV. Za wielki i za ciężki ten CCS.
w MG tryb eco włącza również tryb „eco” ogrzewania. Na szczęście szyby nie parują.
Ale jest poczucie, że temperatura w środku nie zgadza się z zadaną :) Jakby było o 2 stopnie chłodniej.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Hahaha,
miałem tę informację w pierwotnej wersji posta, ale wykasowałem.

Już piszę.
Zasięgi mierzyłem od 100%, bo były to konkretne testy.
Jako, że lubię życie na krawędzi ;) ,
kończyłem jazdę zazwyczaj z 2-5%.
Więc to był faktycznie cały przejechany dystans.
Biorąc pod uwagę porę roku/temperatury to te zasięgi wyglądają zacnie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
  • ciężka wtyczka CCS potrafi tracić kontakt z gniazdem i czasem wywala błąd komunikacji z autem. Rozwiązanie - trzymać wtyczkę, nawet przy zaryglowanym już gnieździe, aż do rozpoczęcia ładowania. (nie wiem, czy to tylko w moim egzemplarzu, czy w ogóle MG, a moze każdy EV tak ma)

Każdy ev tak ma.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Biorąc pod uwagę porę roku/temperatury to te zasięgi wyglądają zacnie.
Aczkolwiek szału nie robią.
Mam takie same w crossoverze z kiepską aerodynamiką.
W dużo niższym kompakcie powinny być zauważalnie lepsze.

Z jakimi prędkościami te jazdy na trasie?
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Aczkolwiek szału nie robią.
Mam takie same w crossoverze z kiepską aerodynamiką.
W dużo niższym kompakcie powinny być zauważalnie lepsze.

Z jakimi prędkościami te jazdy na trasie?
Tak, jak pisałem w poście :)
Na trasie max 100km/h.
Z wyjątkiem tego 120-130km/h
 
Top