MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Fachowiec
Ok, to dziś trochę o
Jasne, my sobie tylko tak gadu gadu w oczekiwaniu na ciąg dalszy opowieści jak sie twój MG4 sprawuje.

Może podzielisz sie ogólnymi wrażeniami np jak się sie sprawują systemy wspomagania typu tempomat, utrzmanie na pasie ruchu i inne tego typu rzeczy.

Zauważyłeś rzeczy, które Cię wkurzaja / mogły by być lepiej rozwiązane itp.
--

Pozdr,
hej, postaram się jutro rano napisać, bo rzeczywiście dużo znalezisk mam i chce się podzielić.
Bo autko wdzięczne ale ma swoje dziwne i też irytujące szczegóły :)

Super, że zaproponowałeś konkretne elementy, bo się zastanawiałem, jaki „dział” opisać jako kolejny.
 

Wito

Nowy na Forum
Cześć,

w sobotę jadę do salonu MG sprawdzić jak to wygląda, mam do was kilka pytań. Jak dowiem się czegoś to też podzielę się wiedzą.

-ubezpieczenie kupujesz w Niemczech czy Polsce? Orientuje się ktoś jak to wygląda cenowo dla tej marki w Polsce mowa o OC/AC/Assistance?

-finansowanie czy ktoś dowiadywał się jak wyglada finansowanie w Polsce ?
(przez telefon nie udało się wyciągnać tej informacji)
na stronie Krotoski: znalazłem:

MG4 dostępny również w atrakcyjnym finansowaniu z ratą od 1 479 zł

W racie wliczone są:

  • przeglądy i naprawy
  • ubezpieczenie
  • assistance 24/7
  • samochód zastępczy
Przykładowa rata obliczona na podstawie poniższych parametrów:

  • BRAK WKŁADU WŁASNEGO
  • okres najmu 48 miesięcy
  • 15 tys. rocznego przebiegu


-w necie jest informacja że auto nie zapamiętuje wielu ustawień, czy to jest bolączka wersji standard czy też wyższych wersji?

-czy robiłeś moze aktualizacje? jak wygląda proces, przez aplikacje czy w serwisie ?
jaką wersje oprogramowania masz teraz?

-czy jest opcja planowania postojów z ładowaniem?
w komentarzach pod aktualizacją wersji standard link jeden z użytkowników pisał o wersji R58
An update to R58 for the Luxury (trophy) will be available soon, i.e. relatively soon, which can then calculate "EV route planning", i.e. charging stops, and probably also an up-to-date map will be available and OTA updates for EU will be made available sometime this year

-czy w twoim modelu z kamerą 360 jest opcja rejestrowania zdarzeń drogowych/parkingowych ? jak ma to miejsce np w tesli przy uderzeniu na parkingu ?
jeżeli tak to jest do tych nagrań dostęp jakiś sensowny ? np przez aplikacje?

-serwis samochodu, interwał/koszt?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
-finansowanie czy ktoś dowiadywał się jak wyglada finansowanie w Polsce ?
Nie idzie się tego dowiedzieć.
Albo wygląda beznadziejnie i sam musisz poszukać finansującego.
(przez telefon nie udało się wyciągnać tej informacji)
na stronie Krotoski: znalazłem:

MG4 dostępny również w atrakcyjnym finansowaniu z ratą od 1 479 zł

Te sformułowania są tak napisane, że nie wiadomo o co chodzi, wynajem czy leasing?
Zakładając, że to kwota netto, a za wersję najwyższą, rata byłaby o połowę wyższa, to już wychodzi koszt jak za dużo droższe auta......
 

Kriso

Fachowiec
Cześć, to dziś o obsłudze auta. Trochę tego będzie, więc z góry przepraszam, jeśli będzie w odcinkach ;)


Otwieranie/zamykanie
  • Zdalnie z pilota
  • Przez aplikację MGiSmart (o aplikacji będzie osobno)
  • Przez naciśnięcie guzika w drzwiach, ale tylko po stronie, po której znajduje się kluczyk (gdy kluczyk ma np pasażer przy prawych drzwiach, kierowca nie otworzy najpierw swoich)
  • Domyślnie drzwi ryglują się po przekroczeniu 20km/h - można wyłączyć na ekranie głównym

Start auta
  • Zdalnie przez aplikację (przydatne, jak zimno i system dość długo się uruchamia- 15-20sek)
  • Gdy siadasz na fotelu kierowcy (nacisk na siedzenie)

Ustawienia, które system zapamiętuje

Jazda i bezpieczeństwo:
  • Autohold (on/off)
  • Moc wspomagania kierownicy
  • Długość aktualnej podróży i średnie na niej zużycie (o ile postój trwa do 30 minut - nie dam sobie ręki uciąć, musze dokładnie sprawdzić czas, powyżej tego czasu każdą trasę zaczyna liczyć od zera)
Media I komfort:
  • Część ustawień klimatyzacji (temp, siłę nadmuchu, kierunek nawiewu np nogi, szyba)
  • Ustawienia klawiszy szybkiego dostępu przy kierownicy (lewy i prawy)
  • Automatyczne blokowanie drzwi
  • Tryby odblokowania drzwi (tylko kierowcy lub wszystkie)
  • Funkcje oświetlenia zewnętrznego
  • Poziom jasności ekranu głównego i ekranu kierowcy
  • Ostatni podłączony telefon, łączy się z nim automatycznie za każdym wejściem do środka, o ile tel ma włączony Bluetooth
  • Ostatnie ustawienie źródła multimediów, ostatnią stację radiową,
  • Balans dźwięku
Ustawienia, których system nie zapamiętuje (i jest to najbardziej irytująca rzecz w tym aucie)
  • Tryb jazdy,. Dłuższy temat. Auto ma 5 trybów: normal, sport, custom, snow, eco.
    Przy każdym starcie ustawia się na “Normal”. Mało tego…
  • System wraca za każdym razem do ustawień fabrycznych. To oznacza, że nawet jeśli ustawisz tryb “custom” pod swoje preferencje, to przy kolejnym starcie twój “custom” jest znów z ustawieniami fabrycznymi.
  • Praktycznie wszystkie ustawienia z MG Pilot: asystent pasa ruchu (domyślnie zawsze “on”), awaryjne utrzymywanie pasa, układ zapobiegania zderzeniom z przodu.
  • Długość aktualnej podróży (jeśli przerwa > 30 min)
cdn...
 
Last edited:

Kriso

Fachowiec
Systemy w MG4 Luxury MY2022 64kWh

Żeby nie robić pełnej specyfikacji auta, bo przecież nie pisze tu manuala dla MG, opiszę to, co najczęściej używam i zwraca moją uwagę. Czasem bardziej pozytywnie, czasem bardziej krytycznie niż opisują to recenzje tego auta. A czasem po prostu inaczej.

Zapobieganie zderzeniom z przodu
Negatywny killer. Irytuje a czasem nawet straszy na wąskich zakrętach, gdy z naprzeciwka jadą inne auta. Samochód potrafi nagle mocno przyhamować, bo uzna, że pojazd z drugiej strony jest na linii kolizji z nami. Jak o tym wiesz, to na zakrętach trzymasz się swojej krawędzi i jest ok, ale jak się zapomnisz i jedziesz po środku swojego pasa, to masz niespodziankę w postaci rodzinki pochylającej głowy do przodu z pytaniem na twarzy "co robisz"? Ale jak widza twoją minę, to cię rozgrzeszają :)
Tutaj daję wyżej: 3/5 tylko dlatego, że raz ładnie mnie wyhamował, gdy młody chłopak wyskoczył na ulicę i nie wiem, czy sam zdążyłbym wyhamować.

Autonomiczna jazda (TJA)
Fajny gadżet, tylko po co? Jak włączysz na autostradzie, w teorii trzyma pas ruchu, utrzymuje cię w "tunelu" jazdy + pilnuje odległości przed i za tobą. Ale... jak nawet trzymasz kierownicę, ale poddajesz się łagodnie korektom systemu, zamiast z nim walczyć - system automatycznie po ok 5-7 sek uruchamia alarm, każe ci "chwycić" kierownicę. Jakby domagał się walki z tobą. Dla mnie absurdalne.
2/5.

Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości
Niestety nie działa właściwie. Nawet nie wiem, czy jest to wina samego systemu, czy radosnej twórczości znakowej służb drogowych. Raz pokazuje właśiwą prędkość, za chwilę, gdy zjeżdżam na ekspresówkę, to z 90 zmienia na 60 zamiast 120. Jedynie w terenie zabudowanym działa w miarę sprawnie.
Na razie nacięgane 3/5 .

Asystent pasa ruchu.
Słynny już chyba i nie tylko w MG. Tak, potwierdzam, jeśli nie chcesz z nim jeździć, zapamiętaj ścieżkę dostępu na ekranie i wyrób sobie nawyk wyłączania go (mam nadzieję, że zmienią to w sofcie na zapamiętywalne). W sieci dużo jest opinii, że asystent jest irytujący, że wyszarpuje kierownicę z ręki. Hmm, i tak i nie. To zależy. Jeśli jedziesz po standardowej drodze, z wyrysowanymi liniami, lub po takiej, gdzie nie ma namalowanych pasów - system reaguje może raz na 10-15 min i to raczej lekkim oporem kierownicy byś nie zjechał z drogi, niż jakąś mocną korektą. Co ciekawe, w mieście nie zdarzyło mi się, aby asystent się ze mną kłócił ;)
Ważne. Asystent staje się irytujący na zabłoconych lub zaśnieżonych drogach, gdy raz widzi, a raz znikają mu pasy ruchu. Wtedy z uporem maniaka ściąga nas w miejsca, po których nie chcemy jechać, bo tam kałuże, śnieg czy inne omijane przez nas tereny.
Jak dla mnie 3/5. Szału nie ma, ale daje radę. Jeżdżę z włączonym, więc chyba nie jest tak źle.



.
Tryby jazdy
Jak wspomniałem, jest ich 5. Do tej pory używam głównie "eco" i "snow", bo przy tych warunkach na drodze dobrze się sprawdzają. (o samej jeździe na różnych trybach będę pisał osobno).
Zużycie energii w obu trybach różni się minimalnie. Różnica jest w poziomie rekuperacji, w "eco" jest na max, w "snow" na min, aby auto łagodnie hamowało.
Custom nie używam, bo co to za personalizacja, którą za każdym razem trzeba ustawiać od zera?
Sport spróbuję jak zrobi się sucho. :) Teraz dałem na chwilę i była moc. Czekam z niecierpliwością.
Ale muszę przyznać, że nawet w trybie "eco" autko jest żwawe.
Na razie 3/5 bo chcę mieć "custom" zapisany w ustawieniach.

Automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych
Fajna sprawa, działa dobrze zarówno jak wjeżdżasz w teren zabudowany, ale też jak wyprzedza cię auto. Od razu przełącza na mijania. Czasem za późno orientuje się, że coś jedzie z naprzeciwka. Kilka razy było mi głupio, że kogoś oślepiłem. Także jest nieźle, ale do dobrze brakuje.
Edit: właśnie żona mi powiedziała, że dziś w mieście światła nie wykrywały lamp na drodze i w terenie zabudowanym musiała sama wyłączać św. drogowe.
Nota w dół póki co.

Dajemy 3/5

Rozpoznawanie obiektów wokół drogi
Jest, działa. Rozpoznaje i różnicuje auta osobowe, ciężarowe, motocykle i rowery, pieszych.
Czasem co prawda pomyli drzewo z pieszym, albo słupek przy drodze z rowerem, ale umówmy się, głównie w nocy lub przy paskudnej pogodzie.
Miłe zaskoczenie. Kiedyś jechałem w nocy, auto pokazuje mi na prawej krawędzi drogi człowieka. Ja przez szybę nic nie widzę. Ale zwalniam na wszelki wypadek. Okazało się, że szedł facet ze wsi do wsi, ubrany na szaro, bez żadnego oświetlenia, po drodze z mojej strony.
Także daję tu 4/5, bo nie spodziewałem się, że ten system działa w trudnych warunkach.

Aktywny tempomat + autohold
Daję te dwa systemy razem i na czele, bo dobrze współgrają ze sobą w codziennym użytkowaniu. Choć przyznam, że mam mieszane uczucia, bo bardzo rozleniwiają. Boję sie, że za jakiś czas nie będę umiał samodzielnie reagować na sytuacje na drodze :)
Aktywny tempomat działa bez zarzutu (no dobra, czasem zdarzy mu się za późno zacząć hamować, ale kto z nas nigdy tego nie zrobił niech pierwszy wysiądzie z auta), trzyma odległości od jadących z przodu z dobrym wyczuciem, można mu ustawić utrzymywanie 3 różnych odległości od jadących przed nami.
W mieście nie używam praktycznie pedałów. Gdy przed nami są inne auta samochód sam się zatrzymuje na skrzyżowaniach/światłach i sam rusza, gdy auto przed nami rusza.
Jak pusto przed maską, to używam auto hold do zatrzymania się na chwilę, a potem delikatnie naciskam gaz i auto wraca do zadanej prędkości.


Wiem, że nie opisałem wszystkich systemów, ale dziś już późno.
Czy jest jakiś system, który Was interesuje?
 
Last edited:

Kriso

Fachowiec
Cześć,

w sobotę jadę do salonu MG sprawdzić jak to wygląda, mam do was kilka pytań. Jak dowiem się czegoś to też podzielę się wiedzą.

-ubezpieczenie kupujesz w Niemczech czy Polsce? Orientuje się ktoś jak to wygląda cenowo dla tej marki w Polsce mowa o OC/AC/Assistance?

-finansowanie czy ktoś dowiadywał się jak wyglada finansowanie w Polsce ?
(przez telefon nie udało się wyciągnać tej informacji)
na stronie Krotoski: znalazłem:



-w necie jest informacja że auto nie zapamiętuje wielu ustawień, czy to jest bolączka wersji standard czy też wyższych wersji?

-czy robiłeś moze aktualizacje? jak wygląda proces, przez aplikacje czy w serwisie ?
jaką wersje oprogramowania masz teraz?

-czy jest opcja planowania postojów z ładowaniem?
w komentarzach pod aktualizacją wersji standard link jeden z użytkowników pisał o wersji R58


-czy w twoim modelu z kamerą 360 jest opcja rejestrowania zdarzeń drogowych/parkingowych ? jak ma to miejsce np w tesli przy uderzeniu na parkingu ?
jeżeli tak to jest do tych nagrań dostęp jakiś sensowny ? np przez aplikacje?

-serwis samochodu, interwał/koszt?
Hej,

- ubezpieczenie w DE bo tam mam zarejestrowane auto. Koszt po przeliczeniu 3500zl, (OC, AC, NNW, Assistance kupuje się osobno w ADAC). Byłoby mniej, gdybym miał zniżki. Za rok będzie już 500zl mniej.

- o ustawieniach, które auto zapamiętuje i nie, przeczytasz w moim poprzednim poście. Tak, sporo nie zapamiętuje.

- ostatnią aktualizację miałem pod koniec listopada. Nie wykrywa mi żadnych nowych. W załączniku rzuciłem screen z aktualnej mojej wersji systemu

- nie używam nawigacji wbudowanej, bo auto ma Apple CarPlay i to mi załatwia wszystkie potrzeby. :)

- kamera 360 i nagrywanie zdarzeń. Nie sądzę, nie znalazłem w ustawieniach takiej opcji i nigdzie nie znalazłem w opisie auta.

- serwis. Jeszcze za wcześnie, dziś nabiło 6000 tys. Pierwszy serwis ma być przy 18000. Tak więc jeszcze jakieś 5-6 miesięcy i dam znać.
 

Attachments

  • IMG_5204.jpeg
    IMG_5204.jpeg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 19
Last edited:

paradox

Pionier e-mobilności
fantastyczna, bardzo syntetyczna, profesjonalna recenzja auta. :) dlaczego ci wszyscy dziennikarze samochodowi nie mogą tak konkretnie opisywać samochodów? myślę, że jak tak dalej będziesz opisywał to może z tego wyjść pierwsza poważna analiza MG4 na polskim rynku. super !
 

paradox

Pionier e-mobilności
Systemy w MG4 Luxury MY2022 64kWh

Żeby nie robić pełnej specyfikacji auta, bo przecież nie pisze tu manuala dla MG, opiszę to, co najczęściej używam i zwraca moją uwagę. Czasem bardziej pozytywnie, czasem bardziej krytycznie niż opisują to recenzje tego auta. A czasem po prostu inaczej.

Zapobieganie zderzeniom z przodu
Negatywny killer. Irytuje a czasem nawet straszy na wąskich zakrętach, gdy z naprzeciwka jadą inne auta. Samochód potrafi nagle mocno przyhamować, bo uzna, że pojazd z drugiej strony jest na linii kolizji z nami. Jak o tym wiesz, to na zakrętach trzymasz się swojej krawędzi i jest ok, ale jak się zapomnisz i jedziesz po środku swojego pasa, to masz niespodziankę w postaci rodzinki pochylającej głowy do przodu z pytaniem na twarzy "co robisz"? Ale jak widza twoją minę, to cię rozgrzeszają :)
Tutaj daję wyżej: 3/5 tylko dlatego, że raz ładnie mnie wyhamował, gdy młody chłopak wyskoczył na ulicę i nie wiem, czy sam zdążyłbym wyhamować.

Autonomiczna jazda (TJA)
Fajny gadżet, tylko po co? Jak włączysz na autostradzie, w teorii trzyma pas ruchu, utrzymuje cię w "tunelu" jazdy + pilnuje odległości przed i za tobą. Ale... jak nawet trzymasz kierownicę, ale poddajesz się łagodnie korektom systemu, zamiast z nim walczyć - system automatycznie po ok 5-7 sek uruchamia alarm, każe ci "chwycić" kierownicę. Jakby domagał się walki z tobą. Dla mnie absurdalne.
2/5.

Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości
Niestety nie działa właściwie. Nawet nie wiem, czy jest to wina samego systemu, czy radosnej twórczości znakowej służb drogowych. Raz pokazuje właśiwą prędkość, za chwilę, gdy zjeżdżam na ekspresówkę, to z 90 zmienia na 60 zamiast 120. Jedynie w terenie zabudowanym działa w miarę sprawnie.
Na razie nacięgane 3/5 .

Asystent pasa ruchu.
Słynny już chyba i nie tylko w MG. Tak, potwierdzam, jeśli nie chcesz z nim jeździć, zapamiętaj ścieżkę dostępu na ekranie i wyrób sobie nawyk wyłączania go (mam nadzieję, że zmienią to w sofcie na zapamiętywalne). W sieci dużo jest opinii, że asystent jest irytujący, że wyszarpuje kierownicę z ręki. Hmm, i tak i nie. To zależy. Jeśli jedziesz po standardowej drodze, z wyrysowanymi liniami, lub po takiej, gdzie nie ma namalowanych pasów - system reaguje może raz na 10-15 min i to raczej lekkim oporem kierownicy byś nie zjechał z drogi, niż jakąś mocną korektą. Co ciekawe, w mieście nie zdarzyło mi się, aby asystent się ze mną kłócił ;)
Ważne. Asystent staje się irytujący na zabłoconych lub zaśnieżonych drogach, gdy raz widzi, a raz znikają mu pasy ruchu. Wtedy z uporem maniaka ściąga nas w miejsca, po których nie chcemy jechać, bo tam kałuże, śnieg czy inne omijane przez nas tereny.
Jak dla mnie 3/5. Szału nie ma, ale daje radę. Jeżdżę z włączonym, więc chyba nie jest tak źle.



.
Tryby jazdy
Jak wspomniałem, jest ich 5. Do tej pory używam głównie "eco" i "snow", bo przy tych warunkach na drodze dobrze się sprawdzają. (o samej jeździe na różnych trybach będę pisał osobno).
Zużycie energii w obu trybach różni się minimalnie. Różnica jest w poziomie rekuperacji, w "eco" jest na max, w "snow" na min, aby auto łagodnie hamowało.
Custom nie używam, bo co to za personalizacja, którą za każdym razem trzeba ustawiać od zera?
Sport spróbuję jak zrobi się sucho. :) Teraz dałem na chwilę i była moc. Czekam z niecierpliwością.
Ale muszę przyznać, że nawet w trybie "eco" autko jest żwawe.
Na razie 3/5 bo chcę mieć "custom" zapisany w ustawieniach.

Automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych
Fajna sprawa, działa dobrze zarówno jak wjeżdżasz w teren zabudowany, ale też jak wyprzedza cię auto. Od razu przełącza na mijania. Czasem za późno orientuje się, że coś jedzie z naprzeciwka. Kilka razy było mi głupio, że kogoś oślepiłem. Także jest nieźle, ale do dobrze brakuje.
Edit: właśnie żona mi powiedziała, że dziś w mieście światła nie wykrywały lamp na drodze i w terenie zabudowanym musiała sama wyłączać św. drogowe.
Nota w dół póki co.

Dajemy 3/5

Rozpoznawanie obiektów wokół drogi
Jest, działa. Rozpoznaje i różnicuje auta osobowe, ciężarowe, motocykle i rowery, pieszych.
Czasem co prawda pomyli drzewo z pieszym, albo słupek przy drodze z rowerem, ale umówmy się, głównie w nocy lub przy paskudnej pogodzie.
Miłe zaskoczenie. Kiedyś jechałem w nocy, auto pokazuje mi na prawej krawędzi drogi człowieka. Ja przez szybę nic nie widzę. Ale zwalniam na wszelki wypadek. Okazało się, że szedł facet ze wsi do wsi, ubrany na szaro, bez żadnego oświetlenia, po drodze z mojej strony.
Także daję tu 4/5, bo nie spodziewałem się, że ten system działa w trudnych warunkach.

Aktywny tempomat + autohold
Daję te dwa systemy razem i na czele, bo dobrze współgrają ze sobą w codziennym użytkowaniu. Choć przyznam, że mam mieszane uczucia, bo bardzo rozleniwiają. Boję sie, że za jakiś czas nie będę umiał samodzielnie reagować na sytuacje na drodze :)
Aktywny tempomat działa bez zarzutu (no dobra, czasem zdarzy mu się za późno zacząć hamować, ale kto z nas nigdy tego nie zrobił niech pierwszy wysiądzie z auta), trzyma odległości od jadących z przodu z dobrym wyczuciem, można mu ustawić utrzymywanie 3 różnych odległości od jadących przed nami.
W mieście nie używam praktycznie pedałów. Gdy przed nami są inne auta samochód sam się zatrzymuje na skrzyżowaniach/światłach i sam rusza, gdy auto przed nami rusza.
Jak pusto przed maską, to używam auto hold do zatrzymania się na chwilę, a potem delikatnie naciskam gaz i auto wraca do zadanej prędkości.


Wiem, że nie opisałem wszystkich systemów, ale dziś już późno.
Czy jest jakiś system, który Was interesuje?
ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć na temat działania czujników cofania i jak się sprawują wycieraczki w trybie auto? oraz gdybyś mógł bardziej szczegółowo opisać tryb snow na śniegu i lodzie, zwłaszcza na podjazdach?
 

paradox

Pionier e-mobilności

chess_m

Fachowiec
Dzięki za dokładny opis.

Ustawienia, których system nie zapamiętuje (i jest to najbardziej irytująca rzecz w tym aucie)
  • Tryb jazdy,. Dłuższy temat. Auto ma 5 trybów: normal, sport, custom, snow, eco.
    Przy każdym starcie ustawia się na “Normal”. Mało tego…
  • System wraca za każdym razem do ustawień fabrycznych. To oznacza, że nawet jeśli ustawisz tryb “custom” pod swoje preferencje, to przy kolejnym starcie twój “custom” jest znów z ustawieniami fabrycznymi.
  • Praktycznie wszystkie ustawienia z MG Pilot: asystent pasa ruchu (domyślnie zawsze “on”), awaryjne utrzymywanie pasa, układ zapobiegania zderzeniom z przodu.
  • Długość aktualnej podróży (jeśli przerwa > 30 min)
Dla nektórych to może być deal breaker. Dla mnie pewnie nie chociaż przeznaję że to może być bardzi wkurzające.

Ogólnie wnioskuję że suma plusów dodatnich przewysza te ujemne.

W kolejnej części napisz może coś o zawieszeniu, komforcie itp?
 
Last edited:
Top