MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

paradox

Pionier e-mobilności
Ustawienia, których system nie zapamiętuje (i jest to najbardziej irytująca rzecz w tym aucie)
  • Tryb jazdy,. Dłuższy temat. Auto ma 5 trybów: normal, sport, custom, snow, eco.
    Przy każdym starcie ustawia się na “Normal”. Mało tego…
  • System wraca za każdym razem do ustawień fabrycznych. To oznacza, że nawet jeśli ustawisz tryb “custom” pod swoje preferencje, to przy kolejnym starcie twój “custom” jest znów z ustawieniami fabrycznymi.
  • Praktycznie wszystkie ustawienia z MG Pilot: asystent pasa ruchu (domyślnie zawsze “on”), awaryjne utrzymywanie pasa, układ zapobiegania zderzeniom z przodu.
  • Długość aktualnej podróży (jeśli przerwa > 30 min)
prawdopodobnie rozwiązanie jest w aktualizacjach wkleiłem film w tym wątku

 

Kriso

Fachowiec
ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć na temat działania czujników cofania i jak się sprawują wycieraczki w trybie auto? oraz gdybyś mógł bardziej szczegółowo opisać tryb snow na śniegu i lodzie, zwłaszcza na podjazdach?
Cześć paradox,

No to lecimy z czujnikami cofania, i od razu wrzucę do tego kamerę 360, bo ta zaskoczyła mnie ostatnio (a wydawało mi się, że jestem czujny :D ).

Czujniki cofania
Na początku, zaraz po kupieniu, wydawało mi się, że to bez sensu, że mam jednocześnie kamerę 360 stopni i czujniki cofania, a nie mam czujników w przodu...
Już wyjaśniam dlaczego. Jestem przyzwyczajony do Volvo XC70 - długi nos, długi tył, kombi. Czujniki przód i tył robią robotę.

W MG4 jak się okazało, rozwiązanie kamera 360 + czujniki z tyłu są dobrze przemyślane. A z przodu niepotrzebne.
Przykłady:
1. Codziennie parkuję w garażu w domu, tyłem, bo tak podjeżdżam do wallboxa w środku. Garaż niewielki, wjazd wąski (po 15cm luzu przy obu lusterkach). Auto w środku ustawiam pod kątem dla łatwiejszego wychodzenia. Kamera 360 mapuje teren wokół, więc mogę ustawić
auto dokładnie pod takim kątem, jak potrzebuję (mam już swoje pkt odniesienia w garażu, które widzę wokół na kamerze).
Czujniki z tyłu są naprawdę precyzyjne, zarówno na odległość w płaszczyźnie czołowej jak i poprzecznej z dokładnością do 5cm mogę podjechać i wiem, że nie ryzykuję zahaczenia.
2. Parking w centrum handlowym. Parkuję przodem. Jednym przyciskiem uruchamiam kamerę 360 i mam pokazane odległości wszystkich przeszkód wokół, a więc przodu też :)
3. Parkowanie w "kopercie" w Berlinie. Na żyletki. Kamera 360, mimo, że nie grzeszy ostrością obrazu, daje realne odzwierciedlenie odległości. Prawie dotykajac zderzaków wsunąłem się w niewielkie miejsce między autami.

Zaskoczenie. Że też wcześniej nie przyszło mi do głowy, że mogę ustawić przycisk funkcyjny przy kierownicy jako "kamera 360". teraz już mam. Przy każdym parkowaniu - jedno kliknięcie i mam obraz z kamery. Polecam.

Wycieraczki w trybie auto - chodzi Ci o czujnik deszczu? Jeśli tak, nie ma takiego :)
 

paradox

Pionier e-mobilności
Zaskoczenie. Że też wcześniej nie przyszło mi do głowy, że mogę ustawić przycisk funkcyjny przy kierownicy jako "kamera 360". teraz już mam. Przy każdym parkowaniu - jedno kliknięcie i mam obraz z kamery. Polecam.
no i to jest też zaskoczenie bo raczej wszędzie programują pod tryby jazdy a ty znalazłeś bardziej pragmatyczne zastosowanie. super opis. możesz napisać manuala dla Polaków ;)
Wycieraczki w trybie auto - chodzi Ci o czujnik deszczu? Jeśli tak, nie ma takiego
a tego to nie wiedziałem. może to i lepiej, nie będzie świrował. a prędkość można dostosować w trybie przerywanym tzn. odstęp pomiędzy machnięciami?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
no i to jest też zaskoczenie bo raczej wszędzie programują pod tryby jazdy a ty znalazłeś bardziej pragmatyczne zastosowanie. super opis. możesz napisać manuala dla Polaków ;)
Ja od razu zastosowałbym go do zmiany poziomu rekuperacji.
Łopatek nie ma niestety, to chociaż taka namiastka by była.....
a tego to nie wiedziałem.
Może to kwestia wersji?
W wyższych też nie ma?
 

paradox

Pionier e-mobilności
Czujniki z tyłu są naprawdę precyzyjne, zarówno na odległość w płaszczyźnie czołowej jak i poprzecznej z dokładnością do 5cm mogę podjechać i wiem, że nie ryzykuję zahaczenia.
w obecnych modelach kierowcy Tesli mogą tylko pomarzyć o takim luksusie :geek:
 

paradox

Pionier e-mobilności
Ja od razu zastosowałbym go do zmiany poziomu rekuperacji.
Łopatek nie ma niestety, to chociaż taka namiastka by była.....
domyślnie jest ustawiony poziom najwyższy i to umożliwia one pedal driving. możesz też skorzystać z trybu auto regeneracji i nie potrzebujesz łopatek
 

Kriso

Fachowiec
Ja od razu zastosowałbym go do zmiany poziomu rekuperacji.
Łopatek nie ma niestety, to chociaż taka namiastka by była.....
Przyciski do skrótów przy kierownicy są dwa, dla lewego i prawego kciuka. (zaznaczyłem zieloną ramką na zdjeciu).
Wybór funkcji każdego klawisza skrótu jest określony przez producenta.
Dla lewego można wybrać: tryb jazdy, poziom odzysku energii, kamera 360, zarządzanie pojazdem (wtedy przycisk otwiera ekran ustawień auta)
Dla prawego można wybrać: ustawienia dźwięku/klimatyzacji, zmiana źródła dźwięku
Fajnie, jakby w kolejnej aktualizacji dali możliwość wybrania dowolnego skrótu dla obu przycisków. Personalizacja weszłaby na zupełnie inny poziom.

Ja od razu zastosowałbym go do zmiany poziomu rekuperacji.
Łopatek nie ma niestety, to chociaż taka namiastka by była.....

Może to kwestia wersji?
W wyższych też nie ma?
Z tego co wiem, nie ma. ja mam Luxury. Może w Xpower? Choć tam skupili się raczej na osiągach niż dodatkach komfortowych.
 

Attachments

  • Screenshot 2024-01-28 at 11.19.12.png
    Screenshot 2024-01-28 at 11.19.12.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 6
Last edited:

Kriso

Fachowiec
no i to jest też zaskoczenie bo raczej wszędzie programują pod tryby jazdy a ty znalazłeś bardziej pragmatyczne zastosowanie. super opis. możesz napisać manuala dla Polaków ;)

a tego to nie wiedziałem. może to i lepiej, nie będzie świrował. a prędkość można dostosować w trybie przerywanym tzn. odstęp pomiędzy machnięciami?
Tak, można dostosować tryb przerywany na kilku poziomach prędkości, także jest dobrze.
 

Wito

Nowy na Forum
Hej, ja już po jazdach we Wrocławiu. trochę informacji:
Finansowanie : współpracują z ING i jeszcze jakimś bankiem, oferta po kilku dniach.
Ubezpieczenie: we własnym zakresie. Myślałem że mają jakąś ofertę.
Samochód : jazda na 30 lub 60 min bez opiekuna.
Czas oczekiwania: 4m-c na samochód
Model do jazdy próbnej: Luxury z powiększoną baterią.

Wrażenia:

Plusy:
Przyjemnie się prowadzi, czuć moc podczas przyspieszania. Może być problem z mandatami :). Aż strach pomyśleć jak się jeździ wersja xpower.
Interfejs do opanowania, belka z ustawieniami wysuwana przypomina mocno te z smartphonów.
Mnogość ustawień w samochodzie. Wykonanie eleganckie, nie ma się do czego przyczepić.
Z przodu jak i z tyłu przy 180cm wzrostu dużo miejsca.
Samochód cichy, dobrze wytłumiony, przy 140 na obwodnicy było ok.

Minusy:
Bagażnik wyglada na bardzo mały, musze pomierzyć walizki czy to wejdzie.
Próg wyciągnięty na zew to duży minus tego samochodu, wychodząc z niego przy słabej pogodzie masz uwalone spodnie.
brak oświetlenia w tylnej części samochodu.
Klima/Ogrzewanie - cos jest nie tak. Ustawione mieliśmy 23 stopnie to za gorąco a przy 21 za zimno. (mieliśmy za krótko samochód aby to ogarnąć ale na pierwszy rzut cos jest nie tak z kalibracja temp.)


Wrażenia serwisu:
Widać ze kilka dni temu się otworzyli. Opiekun miły i rzeczowy.
Szkoda tylko że w Czechach mają większy wybór samochodów tej marki, trzymam kciuki aby Polski importer też wprowadził pełną gamę tych samochodów.
 
Top