MG4 Luxury 64kWh użytkowanie

Kriso

Posiadacz elektryka
Dobra, to zaczynam.
Tak myślę, że chyba jakoś "rozdziałami" będę pisał.

Na pierwszy ogień - zakup i koszty ;)

Mimo, że auto kupiłem w DE, to wiem, że SAIC (właściciel MG) ma podobną strategię na całą Europę.
Więc jest szansa, że w PL będzie tak samo.
O co chodzi?

Wersja Luxury w 11.2023 kosztowała 36k EUR.
Dopłata do szarej tapicerki 700 EUR.
Dotacja w DE do elektryka 4,5k EUR.

i teraz...

MG robi promocje i okresowe akcje.
W listopadzie zrobili akcje Halloween na model MG4 tylko wersja Luxury, i tylko z 2022, i tylko, jeśli płacisz gotówką.
Akcja polegała na dodaniu do auta karty RFID Charge Now z doładowaniem 5 150 EUR, do wykorzystania przez 3 lata.
Ostatecznie więc cena tego auta wyniosła mnie 27 050 EUR. Myślę, że przyjemnie.

Przed tą akcją, w październiku, mieli inną. Niestety nie pamiętam szczegółów.
Trochę to przypomina sezonowe wyprzedaże ubrań ;)
Ciekawy zabieg marketingowy, bo wybija się ponad standardowe wyprzedaże rocznika, oferowane przez większość marek.
Myślę, że jest szansa na podobne akcje na polskim rynku.

Jeśli ktoś jest zainteresowany kredytem konsumenckim, to SAIC daje możliwość zaciągnięcia niskooprocentowanego kredytu w ich banku. Działa w całej europie, choć z relacji dealera zrozumiałem, że jest z tym trochę zabawy i część dealerów się za to nawet nie chce zabierać. ;)
Kredyt w banku koncernu oprocentowany jest na 1% (stan na 11.2023).

Jeśli coś z kwestii finansowych Was interesuje, śmiało pytajcie.
Jutro opisze pierwsze wrażenia i zaskoczenia (pozytywne i negatywne).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli ktoś jest zainteresowany kredytem konsumenckim, to SAIC daje możliwość zaciągnięcia niskooprocentowanego kredytu w ich banku. Działa w całej europie,
W Polsce widać nie, bo żadnego sensownego finansowania i wynajmu nie oferują.
Byłem wczoraj znowu w salonie i utwierdziłem się w przekonaniu, że oni nie chcą sprzedawać.
Albo w ogóle przychodzą do roboty za karę.

A dobiła mnie informacja, że odkup używki i owszem, ale za 65% jej rynkowej aktualnej wartości....
Do tego nawet sprzedaży komisowej nie oferują.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
W Polsce widać nie, bo żadnego sensownego finansowania i wynajmu nie oferują.
Byłem wczoraj znowu w salonie i utwierdziłem się w przekonaniu, że oni nie chcą sprzedawać.
Albo w ogóle przychodzą do roboty za karę.

A dobiła mnie informacja, że odkup używki i owszem, ale za 65% jej rynkowej aktualnej wartości....
Do tego nawet sprzedaży komisowej nie oferują.
warunki finansowania podobno mają być lepsze ogólnie od maja ale to tylko plotki bankowców, poza tym ostatnie obniżki tesli wyglądają coraz lepiej
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Dobra, to zaczynam.
Tak myślę, że chyba jakoś "rozdziałami" będę pisał.

Na pierwszy ogień - zakup i koszty ;)
Dzięki za garść ciekawych informacji. Czekamy na więcej = głównie wrażenia z eksloatacji itp.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
W Polsce widać nie, bo żadnego sensownego finansowania i wynajmu nie oferują.
Byłem wczoraj znowu w salonie i utwierdziłem się w przekonaniu, że oni nie chcą sprzedawać.
Albo w ogóle przychodzą do roboty za karę.

A dobiła mnie informacja, że odkup używki i owszem, ale za 65% jej rynkowej aktualnej wartości....
Do tego nawet sprzedaży komisowej nie oferują.
Pewnie musimy się uzbroić w cierpliwość. W sumie to jak przypłynie ten statek(ki) w autami z Chin
to na placach/stocku pojawi im się sporo aut, zapewne z rocznika 23 czyli już "roczne" .

Jak na razie to sieć dealerska rozwija się powoli no i tych aut jeszcze za dużo nie mają. W innm wątku ktoś pisał, że np w salonie PGD w Dąbrowie górniczej można już obejrzeć MG4 ale stoi tam tylko 1 sztuka (biały standard) do obejrzenia na miejscu, a na auto do ew. jazd próbnych dopiero czekają.

Rozumiem CCC ale bez przesady :)

dla pokrzepienia/ciekawostka

w Czechach MG oferuje finansowanie połączone z obsługą ichniej dotacji państwowej


Czeski oddział oferuje też firmową kartę MG-Charge obejmującą większość operatorów tamże włącznie z IONITY
 

Kriso

Posiadacz elektryka
W Polsce widać nie, bo żadnego sensownego finansowania i wynajmu nie oferują.
Byłem wczoraj znowu w salonie i utwierdziłem się w przekonaniu, że oni nie chcą sprzedawać.
Albo w ogóle przychodzą do roboty za karę.

A dobiła mnie informacja, że odkup używki i owszem, ale za 65% jej rynkowej aktualnej wartości....
Do tego nawet sprzedaży komisowej nie oferują.
Myślę, że potrzebują trochę czasu.
Są u nas dopiero miesiąc.
W Niemczech zajęło im ok rok, by wpisać się w potrzeby niemieckiego klienta i dopasować do regulacji prawnych, więc tu może być podobnie.
Poza tym pamiętajmy, że kwestia finansowania przez chiński bank w Polsce być może jest skomplikowana i jakieś zapisy prawne stoją na przeszkodzie. Niekoniecznie ich brak zainteresowania.
 

Kriso

Posiadacz elektryka
warunki finansowania podobno mają być lepsze ogólnie od maja ale to tylko plotki bankowców, poza tym ostatnie obniżki tesli wyglądają coraz lepiej
Tak jak piszesz. To na pewno musi potrwać.
To jednak duże biznesowe, prawne i logistyczne przedsięwzięcie.
A Polska też nie jest rajem legislacyjnym dla biznesu, więc osobiście trudno mi podejrzewać, że to sprzedawcy nie chce się zabiegać o klienta.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak jak piszesz. To na pewno musi potrwać.
To jednak duże biznesowe, prawne i logistyczne przedsięwzięcie.
To trzeba NAJPIERW je zorganizować DO KOŃCA, a potem dopiero otwierać salony i ruszać ze sprzedażą, a nie odwrotnie.
Tacy którzy robią odwrotnie źle kończą.

Tesla to chyba jedyny wyjątek od tej reguły, ale raczej MG ich casusu nie powtórzy, za cieńkie w uszach.
A Polska też nie jest rajem legislacyjnym dla biznesu, więc osobiście trudno mi podejrzewać, że to sprzedawcy nie chce się zabiegać o klienta.
A jednak.
Np. dłuższa jazda próbna (jeden z moich warunków zakupu) - zaproponowałem że odbiorę auto gdy będą zamykać salon na koniec weekendu, a oddam gdy będą startować następnego dnia roboczego.
Czyli nic nie tracą, może poza przejażdżką do chaty przez któregoś z pracowników

Odpowiedź była krótka - NIE.
Nie bo nie i koniec.

Innych alternatyw też brak.

Auto Holda w demówce do dzisiaj nie potrafią włączyć....

To nie jest tak, że sprzedawca nie chce zabiegać o klienta, on go przepłasza z salonu...
 
Top