Moje wrażenia z jazdy próbnej

CyanAppl16

Zadomawiam się
Cześć,

Wczoraj miałem próbną jazdę TM3 HL Long Range. Byłem pewny, że mogę kupić to auto w ciemno bez kazdy próbnej i byłem na 100% zdecydowany, jednak kilka rzeczy mi się nie spodobało. Może ktoś sprostuje moje negatywne spostrzeżenia.

Najpierw napiszę co mi się podobało:
1. Zawieszenie - dużo lepsze od mojego altualnego auta.
2. Wyciszenie kabiny - jak dla mnie super, również lepiej od mojego aktualnego auta.
Ogólnie auto bardzo mi się podoba.
3. Przyspieszenie


Co mi się nie podobało:
1. Jakość wyświetlacza - rozdzielczość z kamer. O ile sama rozdzielczość wyświetlacza jest ok, o tyle obraz z kamer wydawał mi się dość nieostry, nieostra jest też wizualizacja 3d z mapą odległości od przedmiotów, ale może jestem za wybredny i przyzwyczajony do rozdzielczosci 4k.

2. Masa auta - ruszając czuje się, że auto jest ciężkie.

3. Brak dźwigni kierunkowskazów - to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

4. Twardy środkowy fotel z tyłu.

5. Nawigacja - wcisnąłem mikrofon na kierownicy i kazałem się prowadzić do salonu Tesli - mapa nie pokazywała trasy, były tylko komunikaty głosowe, ale to pewnie moja nieznajomość systemu.
 

inter

Pionier e-mobilności
Cześć,

Wczoraj miałem próbną jazdę TM3 HL Long Range. Byłem pewny, że mogę kupić to auto w ciemno bez kazdy próbnej i byłem na 100% zdecydowany, jednak kilka rzeczy mi się nie spodobało. Może ktoś sprostuje moje negatywne spostrzeżenia.

Najpierw napiszę co mi się podobało:
1. Zawieszenie - dużo lepsze od mojego altualnego auta.
2. Wyciszenie kabiny - jak dla mnie super, również lepiej od mojego aktualnego auta.
Ogólnie auto bardzo mi się podoba.
3. Przyspieszenie


Co mi się nie podobało:
1. Jakość wyświetlacza - rozdzielczość z kamer. O ile sama rozdzielczość wyświetlacza jest ok, o tyle obraz z kamer wydawał mi się dość nieostry, nieostra jest też wizualizacja 3d z mapą odległości od przedmiotów, ale może jestem za wybredny i przyzwyczajony do rozdzielczosci 4k.

2. Masa auta - ruszając czuje się, że auto jest ciężkie.

3. Brak dźwigni kierunkowskazów - to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

4. Twardy środkowy fotel z tyłu.

5. Nawigacja - wcisnąłem mikrofon na kierownicy i kazałem się prowadzić do salonu Tesli - mapa nie pokazywała trasy, były tylko komunikaty głosowe, ale to pewnie moja nieznajomość systemu.
Odniosę się do punku 2, jest to jedno z najlżejszych aut elektrycznych, wogóle nie czuć masy.
Prowadzi się super w zakrętach, tym bardziej że jechałeś wersją LR gdzie nie brakuje mocy.
Musiał byś bardziej określić, co wg ciebie, oznacza jest ciężkie. Do jakiego auta porównujesz?
 

CyanAppl16

Zadomawiam się
Odniosę się do punku 2, jest to jedno z najlżejszych aut elektrycznych, wogóle nie czuć masy.
Prowadzi się super w zakrętach, tym bardziej że jechałeś wersją LR gdzie nie brakuje mocy.
Musiał byś bardziej określić, co wg ciebie, oznacza jest ciężkie. Do jakiego auta porównujesz?
Tak, mam świadomość, że to jeden z najlżejszych elektryków, a co do samego prowadzenia i trzymania w zakrętach to super, jak przyspieszalem to tez mi sie bardzo podobalo, czas do 100 w moim aktualnym aucie to okolice 9 sekund, wiec w porownaniu do TM3LR to ślimak :)

Jedynie podczas ruszania miałem wrażenie jakby auto było ciężkie, sam układ kierowniczy też jakby taki trochę ciężki, może to moje odczucia, ale wydaje mi się jakby kierownica trochę ciężko chodziła.
 

inter

Pionier e-mobilności
Tak, mam świadomość, że to jeden z najlżejszych elektryków, a co do samego prowadzenia i trzymania w zakrętach to super, jak przyspieszalem to tez mi sie bardzo podobalo, czas do 100 w moim aktualnym aucie to okolice 9 sekund, wiec w porownaniu do TM3LR to ślimak :)

Jedynie podczas ruszania miałem wrażenie jakby auto było ciężkie, sam układ kierowniczy też jakby taki trochę ciężki, może to moje odczucia, ale wydaje mi się jakby kierownica trochę ciężko chodziła.
Układ kierwniczy ma trzy ustawienia, osobiście mam ustawiony na komfort, kierownica chodzi bardzo lekko, przy trybie standard, jest już dużo twardsza w manewrowaniu. Trybu trzeciego jeszcze nie próbowałem.
1710664001775.png
 

CyanAppl16

Zadomawiam się
Układ kierwniczy ma trzy ustawienia, osobiście mam ustawiony na komfort, kierownica chodzi bardzo lekko, przy trybie standard, jest już dużo twardsza w manewrowaniu. Trybu trzeciego jeszcze nie próbowałem.
Ok, może to dlatego, że ustawiłem sobie na sport.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W opcji chill, lub/i do tego "ruszanie na niskiej prędkości z uwzględnieniem przeszkód" ( czy jakoś tak?) potrafi "mulić" i sprawiać wrażenie ocieżałości na początku ruszania. Po prostu zastanawia się czy nie przywalisz w coś ? Nie zawsze tak jest ale bywa dosyć często. W każdym razie po odkliknięciu tej funkcji w ustawieniach, jest dla mnie różnica w zachowaniu samochodu.
Ale to jest jeden z elementów brzpieczeństwa, który wtedy wyłączamy. Co przy tej mocy i zrywności może mieć znaczenie np w garażu?
 

CyanAppl16

Zadomawiam się
W opcji chill, lub/i do tego "ruszanie na niskiej prędkości z uwzględnieniem przeszkód" ( czy jakoś tak?) potrafi "mulić" i sprawiać wrażenie ocieżałości na początku ruszania. Po prostu zastanawia się czy nie przywalisz w coś ? Nie zawsze tak jest ale bywa dosyć często. W każdym razie po od kliknięciu tej funkcji jest jak dla mnie różnica.
Ale jeden z elementów brzpieczeństwa wtedy wyłączamy. Co przy tej mocy i żywności może mieć znaczenie np w garażu?
Ok, rozumiem, aż tak się nie znam na funkcjach Tesli :) Dzięki za wyjaśnienie, w takim razie ten minus można skreślić :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wiesz, to są subiektywne odczucia a elektryki mają sporą masę . Więc różnie bywa z odczuciami.
Tylko obiektywnie te niewielkie sekundy do setki nie są wymysłem, czyli Tesle w każdej postaci niezależnie od odczuć idą na ogół jako pierwsze z pod świateł. Czucie, czuciem a przyśpieszenia muszą być po naszej stronie :)
No i może nie miałeś odwagi "depnąć" a i tak pewnie ustawili na chill
 

CyanAppl16

Zadomawiam się
Wiesz, to są subiektywne odczucia a elektryki mają sporą masę . Więc różnie bywa z odczuciami.
Tylko obiektywnie te niewielkie sekundy do setki nie są wymysłem, czyli Tesle w każdej postaci niezależnie od odczuć idą na ogół jako pierwsze z pod świateł. Czucie, czuciem a przyśpieszenia muszą być po naszej stronie :)
No i może nie miałeś odwagi "depnąć" a i tak pewnie ustawili na chill
Tak, balem sie depnac tak do spodu, a i tak przyspieszenie mnie wgniatalo w fotel, ogolnie jestem zly na ta jazde probna bo za dlugo kluczylem po jakichs bocznych drogach i stracilem dobre 30 minut na wyjazd na ekspresowke, nie zaplanowalem sobie wczesniej gdzie chce pojechac.

Ogólnie auto bardzo mi się podoba i już bym je zamawiał, ale przed zakupem wstrzymuje mnie głównie żona, której Tesla kompletnie sie nie podoba, ale moze sobie zostawic nasze aktualne auto dla siebie, oraz wysokie oprocentowania leasingow :( Chociaz i tak mnie na niego stac to szkoda mi zaplacic ok. 30k odsetek, a zeby kupic za gotowke to musze jeszcze troche dozbierac :(
 
Top