Moje wrażenia z jazdy próbnej

Przemmo

Posiadacz elektryka
Ja jeżdżąc po centrum w Poznaniu (czyli non stop korek) jeżdżę głównie na chill - pełen relaks ;) nawet jakbym chciał, to nie da rady pocisnąć. Standard wjeżdża poza miastem ;)
No way... Próbowałem, czuję się jak w maluchu 25 lat temu 😂 Na co dzień standard, czasem insane 😉
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jestem załamany. Opony zimowe sprawiły, że ten samochód nie wydaje mi się w ogóle cichy. A parkowanie, które latem działało genialnie, teraz nie działa. Jest 100 lat za fiestą rocznik 2017. Robiłem już sporo testów.
Zgaduję, że to dlatego, że latem nie jeździłem po ciemku. I jeszcze na niecałe 20 km jazdy poszło z 8% baterii, a mamy 7°C, nie -10.
Mam highlanda do poniedziałku, ale szczerze to przepaść odczucia lato versus jesień. Miałem przekonać żonę, teraz nawet nie wiem, czy chcę.
Były też ze 3 phantom brakingi...
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Jestem załamany. Opony zimowe sprawiły, że ten samochód nie wydaje mi się w ogóle cichy. A parkowanie, które latem działało genialnie, teraz nie działa. Jest 100 lat za fiestą rocznik 2017. Robiłem już sporo testów.
Zgaduję, że to dlatego, że latem nie jeździłem po ciemku. I jeszcze na niecałe 20 km jazdy poszło z 8% baterii, a mamy 7°C, nie -10.
Mam highlanda do poniedziałku, ale szczerze to przepaść odczucia lato versus jesień. Miałem przekonać żonę, teraz nawet nie wiem, czy chcę.
Były też ze 3 phantom brakingi...
Opony w tesli skrajnie zmieniają odbiór zarówno jezeli chodzi o pewność prowadzenia, jak i dźwięk. Highland ogólnie jest dobrze wyciszony nawet na głośnych oponach, ale irytująca częstotliwość może dawać w kość, pomimo bezwzględnie niskich odczytów sonometrem.

Tak, po ciemku non stop wywala błędy zasłoniętych oślepionych kamer, ten typ tak ma. Phantom braking oczywiście, jeszcze jak. Mam wrażenie że matrixy chyba nieco poprawili w ostatnim update, już da się jeździć krajowymi bez mrugania.

Co do spalania zimą to dokładnie tak jest jak stoi na dworzu, zgaduję że mówisz o lfp które teoretycznie jest jeszcze gorsze pod tym względem. Temat zużycia zimowego przewijał się w wątku o tesli i zimie chyba. Jak nie wyjeżdżasz z ciepłego to jest słabo. Generalnie to jest to o czym pisaliśmy, tesla jest genialna w ściśle określonych warunkach użytkowania.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jestem załamany. Opony zimowe sprawiły, że ten samochód nie wydaje mi się w ogóle cichy. A parkowanie, które latem działało genialnie, teraz nie działa. Jest 100 lat za fiestą rocznik 2017. Robiłem już sporo testów.
Zgaduję, że to dlatego, że latem nie jeździłem po ciemku. I jeszcze na niecałe 20 km jazdy poszło z 8% baterii, a mamy 7°C, nie -10.
Mam highlanda do poniedziałku, ale szczerze to przepaść odczucia lato versus jesień. Miałem przekonać żonę, teraz nawet nie wiem, czy chcę.
Były też ze 3 phantom brakingi...
Pisałem że nawet w słabiej oświetlonym garażu podziemnym kamery gorzej widzą i przekłamują, co się na pewno na automatyczne parkowanie przekłada. Jak zimą chcesz parkować pod chmurką i jeździć trasy poniżej 20 km to BEV nie jest raczej dla Ciebie. Lepsza hybryda. Też spali więcej niż normalnie, ale będzie trochę lepiej.

Co do opon zimowych - zależy jakie, nikt Cię nie zmusza do tych co daje Tesla. U mnie na Michelin Pilot Alpin 5 po wyważeniu ponownym jest równie cicho jak na letnich, może przy niewielkich prędkościach trochę głośniej, ale to jest bardzo niewielka różnica.

Wracamy do punktu wyjścia rozmowy o TM3 w Twoim kontekście. Kupno Tesli dla automatycznego parkowania to nie jest dobry pomysł. LFP zima będzie się odbijać na krótkich dystansach. Ja ruszając w zerze stopni na NMC w TM3 LR na trasie ok 18 km mam zużywam ok 4-6% baterii i to jest raczej norma, tocząc się z zimnego po mieście. W tym jest króciutkie grzanie w czasie zejścia z 4 piętra do auta stojącego na miejskim parkingu. Jak ruszam z garażu w bloku jest trochę lepiej. Kolejne 20 km jeśli już jadę dalej zużycie wyraźnie spada. Po mieście jeżdżę dość dynamicznie, nigdy na chill.
 

Pedr

Pionier e-mobilności
Zgaduję, że to dlatego, że latem nie jeździłem po ciemku. I jeszcze na niecałe 20 km jazdy poszło z 8% baterii, a mamy 7°C, nie -10.
Co do parkowania, to się nie wypowiem, ale zużycie zimą jest dokładnie takie - 20km to moja codzienna trasa i wchodząc do zimnego samochodu po dojechaniu na miejsce schodzi mi teraz 8%. Wiosną lub latem było to 6%. Odbierałem samochód na początku grudnia więc zimowe zużycie to dla mnie norma, a na wiosnę było miłe zaskoczenie.
Aktualne zimówki są trochę głośniejsze w stosunku do oryginalnych Michelin, ale nie jest to jakaś dramatyczna różnica. Ciekawy jestem co to za opony ... Phantom braking - ostatnio jeżdżę namiętnie na AP i ćwiczę podzielność uwagi ;) gdyż na mojej trasie zrobili niedawno ścieżkę rowerową i podwójną ciągłą (likwidując w ten sposób jedno z dwóch miejsc gdzie można było cokolwiek wyprzedzić - trzeba więc grzecznie w linii do granic miasta). W ciągu kilku tygodni codziennej jazdy nie miałem ani razu przypadku aby mnie zaskoczył nagłym hamowaniem - myślałem, że coś faktycznie poprawili.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Pojeździłem trochę więcej i jestem rozdarty. Znów było fajnie. A zużycie prądu wg samej tesli jest bardzo niskie, za to nie wiem ile mam % baterii. Wiem, że tesla na tym ekranie oszukuje, ale tragedii na pewno nie ma. Zobaczymy rano.
Gdy prowadziła żona to mała dziura spowodowała metaliczny stukot. Tak nie miałem w żadnym samochodzie.
Nagłośnienie rzeczywiście jest bardzo dobre, korzystając z czasu, jak dała nam tesla, mogłem spokojnie wyzerować ustawienia, zostawiając jedynie na auto dźwięk przestrzenny. I nie ma żadnych złych wrażeń, jak w wakacje.
Parkowanie działa źle. Fiesta parkuje 2 cm od krawężnika, tesla 20 cm. Nie widzi 70% miejsc parkingowych. Cud, że nie wziąłem tej opcji, mieliście rację.
Z autopilotem lepiej się dogaduję niż latem, ale daleko mu do ideału, przy każdych światłach muszę dodawać gazu, co około 10 sekund szarpnąć kierownicą, bo mimo jej trzymania, i tak wyskakują błędy. Za to standardowy tempomat nie prowadzi po środku pasa, nie umiem tego naprawić, czy da się to jakoś ustawić? Nawet kia ceed brata ma takie coś, tylko gdzie jest ta opcja?

Wycieraczki w te 61 km z 10 rady się same włączyły. Aż je wyłączyłem zupełnie (przy braku jakichkolwiek opadów), bo szkoda mi było przedniej szyby.

Nie udało się nam z synem znaleźć trybu kempingowego. Tzn. niby go włączyliśmy, ale nie było tych płomieni jak w kominku, jak na filmie promocyjnym, a wentylacja chodziła głośno, mimo że wydawało się nam, iż ustawiliśmy na minimum. Tu znów kwestia odszukania jakiś opcji, gdzie 5-10 minut nie wystarczyło.

O ile w lipcu wydawało mi się, że system tesli jest bardzo przejrzysty i wygodny, tak dziś mając wyższe oczekiwania jestem w kropce. Bo nie mogłem znaleźć niczego, czego szukałem, albo efekt znaleziska był niewidoczny.

Wygląda jak samo narzekanie. A ja już się przygotowałem finansowo na ten samochód i gdy nie hamuje bez sensu, jest świetny. Osiągi SR wystarczają mi zupełnie, ale oczywiście brałbym LR RWD. Tylko już wiem, że żona weźmie sobie coś w rodzaju opla mokki i ją całkowicie rozumiem. Choć jest też szansa, że żona przekona się do skm, bo modelu 3 przy Nowym Świecie raczej nie zaparkuje w tygodniu. I to będzie prawdziwie ekologiczny samochód wtedy.
Zastanawiam się, czy sąsiedzi zniosą na moim otwartym osiedlu dwa samochody zabawki, bo na codzień jeżdżę rowerem, ale kocham motoryzację i w sumie też to wiedzą.
Jutro cały dzień na kolejne testy. Np. jak się będzie miała bateria po nocy na chłodzie, oraz krótka trasa za miasto (60 km w jedną stronę).
 

Attachments

  • 20241130_221725.jpg
    20241130_221725.jpg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 19
Top