Na święta elektrykiem ? - no nie wiem...

pmlody

Pionier e-mobilności
Na prąd też.. tylko będzie tak jak ktoś już napisał - VAT na paliwa zostanie zneutralizowany zmniejszona marzą. A w przypadku prądu nic nam vatu nie złagodzi.

Ja pojutrze też jadę w trasę, Warszawa - Szczecin. Juicepass przygotowany, ciekawe czy będzie działać czy będę mieć takie same przygody jak @krzyss . A odnośnie przygód to kolega kilka dnie temu zrobił trasę do Hiszpanii z Warszawy. I jedyne małe problemy były jeszcze w Polsce na Ionity, gdzie prędkość ładowania była w okolicy 50kW. Dalej szło ile fabryka Tesli dała..
Chyba nowe taryfy już to uwzględniają? Ja jeszcze nowej nie dostałem, to nie wiem.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Chyba nowe taryfy już to uwzględniają? Ja jeszcze nowej nie dostałem, to nie wiem.
uwzględniają róznica jest taka że w EE nawet jak załapiesz sie na 2000kWh po staremu to i tak zapłacisz minimum VAT do góry czyli prawie 20%, w przypadku paliw dymają wszystkich obecnie tyle, że wspaniałomyślnie obniżą ceny netto, tak by to było nieodczuwalne.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
w przypadku paliw dymają wszystkich obecnie tyle, że wspaniałomyślnie obniżą ceny netto, tak by to było nieodczuwalne
Nie byłbym tego taki pewien. Ale dla dobra inflacji oby tak było :)
 

KKL

Posiadacz elektryka
A odnośnie przygód to kolega kilka dnie temu zrobił trasę do Hiszpanii z Warszawy. I jedyne małe problemy były jeszcze w Polsce na Ionity, gdzie prędkość ładowania była w okolicy 50kW. Dalej szło ile fabryka Tesli dała..
Poniżej link do podróży kolegi. Z jednej strony trochę bezsensowna, bo do Hiszpanii się raczej lata, a nie jeździ autem. Potwierdza jednak, że elektrykiem da się jeździć :)

 

Michal

Moderator
woow "auto srat" i pozytywnie o EV? Super! Pewnie zakopali artykuł głęboko ;)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jestem na MOP Malankowo kier. Wawa i niestety nie było piorunka na mapie Tesli i nie podgrzała mi baterii mimo wyboru ładowarki z mapy ... ale teoretycznie ładowarkę widziała bo pokazała znaczek ładowarki ... ehhh ... słabe to na razie. Widzę teraz po podłączeniu ładowarki że się bateria podgrzewa i ładowanie raptem 115kW.

Co ciekawe w przeciwnym kierunku jest cały czas znaczek piorunka i mi podgrzała w tamtą stronę baterię.

Obawiam się też że w tą stronę będę musiał zrobić topup bo nie będę się ładował do 100%. A z Wawy w przeciwnym kierunku zjadłem 96% baterii.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No i niestety brak piorunka na Ionity MOP Nowostawy kier. Warszawa... był tylko na kierunku Poznań .. czyli znowu brak podgrzewania ale potrzebowałem tylko parę procent i zadziwiajaco szybko sie ładowała ... 186kWh max. Zrobiliśmy toaletę i od razu pojechaliśmy dalej . Postój trwał dokładnie 7min ... doładowane 18.7kW za 56PLN. Mega wygodne.

Wcześniejszą sesja na GW 55kWh za 122Pln.
Dokladnie tyle ile posiłek i toaleta. W sumie powrót trochę droższy.

Suma sumarum podróż w obie strony bezproblemowa, bardzo szybka no i tania. 300 stówki za ponad 1000km 😀.
Ani razu nie musiałem czekać na skończenie ładowania. Robiliśmy co potrzebowaliśmy i w drogę.

Z wad to miałem problem z uruchomieniem ładowarek GW z karty ... ale z apki poszły. Dziwne bo na innych stacjach i GW karta działała bez problemu.
No i na Ionity 2 z 4 ładowarek niedostępne / zepsute. Niemniej z 3 sesji publicznych ładowań na wszystkich ładowarkach byłem samotny ... co mi w sumie nie przeszkadza 😀
 

KKL

Posiadacz elektryka
No to ja dzisiaj przejazd Warszawa - Szczecin. W sumie przejazd bez przygód. Trochę długo, bo równo 6h30min, ale ciężko oczojebem zejść niżej. Pomyśleć, że dieslem tę trasę robiłem poniżej 4h :)

Ładowania 2, z czego jedno bardziej pod siku (postój <10min, doładowane 7kw w 8 minut), MOP Kuny, drugi postój już typowo pod ładowanie, BP Niepruszewo, ładowarka GW 200kW, 46minut, doładowane 46kWh. Cała trasa około 540km bez żadnych problemów. JuicePass działał sprawnie na obu ładowarkach Greenway. Szkoda, że Soul nie ładuje się szybciej.. ale diesla chyba elektrykami nigdy nie dogonię ;)..
 

viallos

Pionier e-mobilności
diesla chyba elektrykami nigdy nie dogonię
Ja na trasie do Koszalina doganiam ... ale mam przewagę że połowa drogi po drogach krajowych co przemawia na korzyść elektryka bo niższe zużycie i łatwiejsze wyprzedzanie.

Rozumiem że ty lecisz A2, S3 ... pokazuje mi około 550km z Wawy więc przy średniej 140 schodzisz poniżej 4h jazdy. Czyli realne. Niestety przy tej prędkości jedno ładowanie okolo 35min jest konieczne ale może być nie wystarczające. Przy temp powyzej zera muszę sie doładować co okolo 250km zeby utrzymac to tempo. Jeszcze topup będzie na samą końcówkę potrzebny w formie siku jak to opisałem wczoraj. No i szybka ładowarka musi być w odpowiednim miejscu

Te 4h dieslem to bez zatrzymywania i siku? 😀
 

KKL

Posiadacz elektryka
Te 4h dieslem to z jednym krótkim siku i bez tankowania, bo po co. Ja tam nie jestem akurat fanem trzech obiadów w trasie, jak niektórzy ;). Ale też i prędkość zazwyczaj była bardziej 160+ niż 140. Znam też takich, co te trasę zamknęli w 3h, ale to już jazda na wariata. Teraz moja prędkością graniczna na tę trasę jest 115, max 120. Soulem szybciej nie mogę bo pali jak smok. To nie Tesla. A ładowanie max 75kW w porywach. Teslą tę trasę pewnie bym zrobił godzinę szybciej, ale diesla nie dogonię :).

Na krajówki soul jest mistrzem. Mniej pali, super dynamika, mogę wyprzedzić każdego :). Ale na szczęście, coraz mniej krajowkami jeżdżę, bo jednak sieć dróg się rozwinęła.
 
Top