Olecki

Pionier e-mobilności
Widać nie nauczyli w domu czytać, bo jest przecież na pewno napisane, że przez wysokie koszty napraw.
Hertz nie korzysta z towarzystw ubezpieczeniowych, więc całe koszty napraw bierze na siebie, a tutaj nie może używać zamienników części i robić sobie samemu lepienia karoserii, bo straci gwarancję, więc musie pewnie korzystać z autoryzowanych body shopów, co wychodzi im znacznie drożej niż naprawy we własnym warsztacie.
Hertz wszystkie naprawy robi w swoich warsztatach, Tesli też więc nie ma mowy o body shopach. Ciekawe jest np. to że według ich raportów częstotliwość wypadków oraz średni koszt naprawy powypadkowej Tesli były większe niż dla Maserati w ich flocie.
 

nabrU

Moderator
Trzeba tez wziąć pod uwagę, że ich zamówienie na Teslę opiewało na 100 tys. egzemplarzy. Więc jeśli rzeczywiście tyle dostali i sprzedają 20 tyś. to to tylko 20% tej floty.


U mnie Tesla należy do jednych z najdroższych EV w ubezpieczeniu, m. in. ze względu na koszty napraw.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Hertz wszystkie naprawy robi w swoich warsztatach, Tesli też więc nie ma mowy o body shopach. Ciekawe jest np. to że według ich raportów częstotliwość wypadków oraz średni koszt naprawy powypadkowej Tesli były większe niż dla Maserati w ich flocie.
Co do częstotliwości to może przyczyną jest to że nie ma Maserati na uberze? Również istotne może być to że wsiadając do drogiego maserati kierowcy czują większy respekt niż do zwyklaka jakim jest tesla. A parametry lepsze niż większość maserati.
 

luki

Pionier e-mobilności
^^ i pewnie też cena wynajmu Tesli jest odpowiednio niższa niż Maserati, co daje w efekcie przepis na katastrofę
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Trzeba tez wziąć pod uwagę, że ich zamówienie na Teslę opiewało na 100 tys. egzemplarzy. Więc jeśli rzeczywiście tyle dostali i sprzedają 20 tyś. to to tylko 20% tej floty.


U mnie Tesla należy do jednych z najdroższych EV w ubezpieczeniu, m. in. ze względu na koszty napraw.
Nie zrealizowali całych planów (to było rozbite na kilka lat), kupili z tego niecałe 40k i 20k zamierzają sprzedać. Resztę zakupów Tesli anulowali. Co ciekawe redukcja ich floty BEV dotyczy tylko Tesli, innych marek nie wyprzedają.

Co do częstotliwości to może przyczyną jest to że nie ma Maserati na uberze? Również istotne może być to że wsiadając do drogiego maserati kierowcy czują większy respekt niż do zwyklaka jakim jest tesla. A parametry lepsze niż większość maserati.
Co do Ubera to mogę się zgodzić, co do osiągów - Tesle w Hertz miały przyciętą moc i moment obrotowy więc to nie koniecznie to.
 

nabrU

Moderator
Nie zrealizowali całych planów (to było rozbite na kilka lat), kupili z tego niecałe 40k i 20k zamierzają sprzedać. Resztę zakupów Tesli anulowali. Co ciekawe redukcja ich floty BEV dotyczy tylko Tesli, innych marek nie wyprzedają.

Artykuł który wyżej linkowałem twierdzi, że trochę więcej niż 40k na koniec 2022:

Hertz’s fleet in the Americas peaked at 428,700 vehicles for the year ended Dec. 31, 2022, of which 11% were Tesla cars, the filing showed. The company had an additional 1,187 Teslas in its international fleet.
 

Michal

Moderator
Ja nadal twierdzę, że aby mieć gwarancję na auto utrzymana, musieli co najmniej robić jakieś potwierdzenie sprawności HV po naprawie i rozłączeniu, a ta gwarancja jest na 8 lat, a nie na 2 jak w VW, albo rzeczonym materaci, więc to im pewnie podbijało koszty.
 

nabrU

Moderator
Nie chcę się kłócic bo to szczegóły, ale znowu artykuł:

The media is reporting that this is disappointing since it appears that Hertz only took delivery of about half of its planned 100,000 Tesla vehicles.
 

miv

Posiadacz elektryka
Swoją drogą ciekawe dlaczego ten cały auto-swiat wykopuje teraz tematy z października tamtego roku. Czyżby nie mieli już nowych artykułów do oczerniania elektryków....
 
Top