gqx

Nowy na Forum
tak, to organizacja polityczna. 7 lat temu to produkcja aut elektrycznych była procentem tego co mamy teraz. prędzej do telefonów czy laptopów a nie do aut elektrycznych
Co ty wygadujesz jaka organizacja polityczna?! A skąd wiesz że nie do aut niby, dawaj dowody
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
@gqx , oszczędzę Ci strzępienia klawiatury
- żaden producent samochodów nie zaopatruje się w malutkich nielegalnych kopalniach
- elektryki mają około 10 razy niższą szansę pożaru, niż spalinowe
- zużytych baterii się nie wyrzuca do lasu, bo wciąż są cenne
- surowców do baterii nie brakuje, metali ziem rzadkich nie ma w bateriach w ogóle
- w zimie zasięg spada o 15-30%, a nie o 50%, ale nawet wtedy EV wygodniej się jeździ niż spaliną
- to nie elektryki są drogie - drogie są wszystkie nowe samochody
- cena kWh w domowej taryfie G12w w 2023 roku około 45groszy i około 90gr po przekroczeniu zużycia 2000kWh

co tam jeszcze miałeś nam powiedzieć, to najpierw poczytaj elektrowoz.pl
 

gqx

Nowy na Forum
@gqx , oszczędzę Ci strzępienia klawiatury
- żaden producent samochodów nie zaopatruje się w malutkich nielegalnych kopalniach
- elektryki mają około 10 razy niższą szansę pożaru, niż spalinowe
- zużytych baterii się nie wyrzuca do lasu, bo wciąż są cenne
- surowców do baterii nie brakuje, metali ziem rzadkich nie ma w bateriach w ogóle
- w zimie zasięg spada o 15-30%, a nie o 50%, ale nawet wtedy EV wygodniej się jeździ niż spaliną
- to nie elektryki są drogie - drogie są wszystkie nowe samochody
- cena kWh w domowej taryfie G12w w 2023 roku około 45groszy i około 90gr po przekroczeniu zużycia 2000kWh

co tam jeszcze miałeś nam powiedzieć, to najpierw poczytaj elektrowoz.pl
Do lasu baterii się nie wyrzuca ale gdzieś się składują więc trzeba na nie zrobić miejsce, a więc zaśmiecają
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Do lasu baterii się nie wyrzuca ale gdzieś się składują więc trzeba na nie zrobić miejsce, a więc zaśmiecają
Nie składuje się ich, wykorzystuje w inny sposób albo robi recycling.
Flaszki w której jest 80% wódki tez nie wyrzucasz na śmietnik. A nawet jak wywalisz to ktoś się zaraz za nią zabierze.
 

mmm

Fachowiec
Tyle razy słyszę o tych bateriach "gdzieś" składowanych. Czy ktoś wie gdzie to "gdzieś" jest? Ja bym chętnie z 4MWh zachachmęcił (tak z 40-100 baterii), postawię sobie pod domem megapacka.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Tyle razy słyszę o tych bateriach "gdzieś" składowanych. Czy ktoś wie gdzie to "gdzieś" jest? Ja bym chętnie z 4MWh zachachmęcił (tak z 40-100 baterii), postawię sobie pod domem megapacka.
slyszalem, ze Yeti sie nimi tez zainteresowalo, wiec chyba juz temat nie jest aktulany ;)
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Genialnie jest porównywać emisję BEV gdzie obliczamy CO2/kWh z elektrowni a porównujemy to z emisją podczas spalania paliwa. A gdzie jest emisja związana z wydobyciem, transportem, rafinacją, znowu transportem tego paliwa? Czy paliwo w jakiś magiczny sposób po prostu jest w zbiornikach na stacji benzynowej? A jak tak martwisz się wydobyciem kobaltu to porzuć samochód spalinowy bo kobalt masz w katalizatorze i DPF, jest też w multiwitaminach i w stopach szkła i ceramiki. A jakbyś przypadkiem, czego Ci absolutnie nie życzę, zachorował na nowotwór to absolutnie nie poddawaj się naświetlaniom bo tam też stosuje się izotopy kobaltu. Aaaaa i mam nadzieję że nie używasz laptopa, telefonu, słuchawek, smartwatcha, elektrycznej szczoteczki do zębów i innych urządzeń w których są baterie, czy to litowo-jonowe czy niklowo-kadmowe?
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
I jeszcze mi się przypomniało :) Dane emisji CO2 dla spalinówki są pozyskiwane w teście WLTP. I te wyniki mają się tak do rzeczywistości jak zasięg WLTP elektryka. Spróbuj zbadać 5 letniego Diesla albo 10 letniego. Z zużytym silnikiem, słabymi wtryskami i turbosprężarką, zafajdanym EGR, wyciętym adBlue, DPF, katalizatorem zapieprzonym sadzą dolotem itd. A BEV nawet jak mu wzrośnie emisja 10 krotnie to nadal będzie 0. (0*10=?)
 
Top