Cav

Pionier e-mobilności
Tyle, że umowa, to umowa i chyba jej wszystkie strony maja prawa i obowiązki, z których należy się wywiązywać. Wydaje mi się, że prawo konsumenckie tak stanowi i nie trzeba tego zapisywać w umowie!
Kary umowne dlatego są umowne, że się je zapisuje w umowie.
Oczywiście i bez nich możesz żądać odszkodowania, ale musiałbyś sądownie udowodnić że poniosłeś faktyczną stratę i w jakiej wysokości.
 

Ryś

Zadomawiam się
Pewnie masz rację...
Jednak o ile pamiętam, to też obowiązuje sprzedawcę - to on powinien wtedy zapisać w umowie, że za opóźnienie nie odpowiada. Jeśli tego nie zapisał, to zazwyczaj umowy kończą się zapisem: warunki niezapisane w umowie reguluje kodeks postępowania cywilnego - czy jakoś tam...
Tak tylko piszę - na moim zamówieniu jest data dostarczenia pojazdu 10 marzec... Tak jak pisałem wcześniej, chodzi mi o to, abyśmy zaczęli zadawać im niewygodne pytania!
 

Cav

Pionier e-mobilności
Pewnie masz rację...
Jednak o ile pamiętam, to też obowiązuje sprzedawcę - to on powinien wtedy zapisać w umowie,
Umowa jest dwustronna, obie strony względem prawa są w równych prawach.
Czyli sprzedawca ma te same możliwości co kupujący, przynajmniej teoretycznie.
że za opóźnienie nie odpowiada. Jeśli tego nie zapisał, to zazwyczaj umowy kończą się zapisem: warunki niezapisane w umowie reguluje kodeks postępowania cywilnego - czy jakoś tam...
Bez znaczenia, gdy się tego nie wpisze, to dokładnie tyle samo znaczy, tak to działa z mocy prawa.
I nie kpc, tylko kc - kodeks cywilny.

No i właśnie ten kodeks przewiduje tak jak powyżej skrótowo opisałem.
 

Ryś

Zadomawiam się
Umowa jest dwustronna, obie strony względem prawa są w równych prawach.
Czyli sprzedawca ma te same możliwości co kupujący, przynajmniej teoretycznie.

Bez znaczenia, gdy się tego nie wpisze, to dokładnie tyle samo znaczy, tak to działa z mocy prawa.
I nie kpc, tylko kc - kodeks cywilny.

No i właśnie ten kodeks przewiduje tak jak powyżej skrótowo opisałem.
Według mnie, to co napisałeś nic nowego nie wnosi... Przecież wiem, że umowa jest dwustronna i każda ze stron ma prawa i obowiązki. To chyba jednak nie znaczy, że ja mam obowiązek zrobić wszystko tak jak mi każą, a oni za nic nie odpowiadają?
Jednak nie chcę się z Tobą kłócić, nie jestem prawnikiem i się na tym nie znam. Piszę już trzeci raz: chodzi mi o wywołanie presji na centralę KIA aby zaczęli traktować poważnie klientów. I tyle!
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przecież Ci piszę, że odpowiadają, ale To Ty musisz iść do sądu i udowodnić co Twoje.
W końcu to Ty sam nie zabezpieczyłeś odpowiednio w umowie swoich interesów.

P.S.
I tak, wiem że to teoria, bo w praktyce nie bardzo możesz coś wpisać do umowy narzuconej przez dealera.
Ale tak to działa.

Zresztą nawet jakby w umowie były zawarte kary umowne za niedostarczenie auta w terminie, to i tak mogliby nie chcieć ich zapłacić bez sądu.
Ale przynajmniej nie musiałbyś udowadniać straty jaką poniosłeś, ani w ogóle jej ponieść, żeby Ci się coś należało.

W innym przypadku - nic Ci się nie należy, o ile np. nie zepsuło Ci to biznesu, albo nie musiałeś odpłatnie auta wypożyczyć.
 

less

Posiadacz elektryka
Dodam że jak wpłaciłeś zadatek (nie zaliczkę) to możesz po upływie terminu od umowy odstąpić i żądać zadatku w podwójnej wysokości
 

Ryś

Zadomawiam się
Przecież Ci piszę, że odpowiadają, ale To Ty musisz iść do sądu i udowodnić co Twoje.
W końcu to Ty sam nie zabezpieczyłeś odpowiednio w umowie swoich interesów.

P.S.
I tak, wiem że to teoria, bo w praktyce nie bardzo możesz coś wpisać do umowy narzuconej przez dealera.
Ale tak to działa.

Zresztą nawet jakby w umowie były zawarte kary umowne za niedostarczenie auta w terminie, to i tak mogliby nie chcieć ich zapłacić bez sądu.
Ale przynajmniej nie musiałbyś udowadniać straty jaką poniosłeś, ani w ogóle jej ponieść, żeby Ci się coś należało.

W innym przypadku - nic Ci się nie należy, o ile np. nie zepsuło Ci to biznesu, albo nie musiałeś odpłatnie auta wypożyczyć.
Litości!
Ja doskonale wiem jak to działa! Mnie nie musisz przekonywać! Ja tylko podnoszę ten temat w imieniu tych wszystkich, którzy czekają i wylewają tu, na forum swoją frustrację bo KIA im terminu nie dotrzymała!
Po raz czwarty piszę, abyśmy zaczęli ich naciskać - może coś się zmieni!?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Litości!
Ja doskonale wiem jak to działa!
No to super.
Brzmiało, jakbyś nie wiedział, dlatego napisałem jak to prawnie wygląda, żeby rozwiać wątpliwości, iż można im coś w ten sposób zrobić bez wcześniejszego wpisania kar umownych do umowy....
 

Ryś

Zadomawiam się
No to super.
Brzmiało, jakbyś nie wiedział, dlatego napisałem jak to prawnie wygląda, żeby rozwiać wątpliwości, iż można im coś w ten sposób zrobić bez wcześniejszego wpisania kar umownych do umowy....
Ufff!
Już myślałem, że jesteś pracownikiem KIA...
Wszystko jasne! Pozdrawiam!!!
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Pytanie do zamawiających - czy w umowie stroną jest dealer czy KIA Polska? Nie zamawiałem nigdy auta, to nie wiem :)
 
Top