Lupus

Posiadacz elektryka
Stroną umowy jest dealer.
W umowie są zapisy o tym że:
- W przypadku niewykonania umowy przez Sprzedającego i po bezskutecznym upływie dodatkowo wyznaczonego terminu na usunięcie naruszeń nie krótszego niż 14 dni, Kupujący może od Umowy odstąpić i żądać zwrotu wpłaconego zadatku w podwójnej wysokości.
- W razie rozwiązania Umowy za porozumieniem Stron, zadatek powinien być zwrócony, a obowiązek zapłaty sumy dwukrotnie wyższej odpada. To samo dotyczy wypadku gdy niewykonanie Umowy nastąpiło wskutek okoliczności, za które żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, albo za które ponoszą odpowiedzialność obie Strony Umowy.

To samo wynika z Kodeksu Cywilnego (Art. 394.)

Generalnie za brak auta w terminie możemy zrezygnować i żądać zwrotu dwukrotności zadatku.
W drugą stronę, w przypadku gdy my zrezygnujemy z zakupu i dealer zostanie z autem "na lodzie", to może jedynie zatrzymać sobie zadatek, ale nie będzie nas ciągał po sądach i nie zmusi do zakupu.
 
Last edited:

Lupus

Posiadacz elektryka
Ja tylko podnoszę ten temat w imieniu tych wszystkich, którzy czekają i wylewają tu, na forum swoją frustrację bo KIA im terminu nie dotrzymała!
Po raz czwarty piszę, abyśmy zaczęli ich naciskać - może coś się zmieni!?
"Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi".

Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu obserwuję to forum - też czekam na Niro-ev. Zamówiłem 10. 06. 2022 z terminem odbioru 10. 03. 2023 - chociaż zapewniano mnie, że samochód odbiorę w grudniu 2022...
Ciekawi mnie, jak KIA postępuje z klientami w sytuacji, gdy przekroczona została data zapisana na umowie. Czy z tego tytułu zaproponowano jakaś rekompensatę, zadośćuczynienie? Jeśli tak, to czy odbyło się to z ich inicjatywy, czy też trzeba było o to zawalczyć?
Pytam dlatego, ponieważ słyszałem o czymś takim jak "kary umowne" za niedotrzymanie terminu zawartego w umowie. O ile pamiętam wynosiło to 0,1% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia. Jestem ciekawy Waszej opinii na ten temat.
Myślę że to kwestia do negocjacji. Zawsze warto wyrazić swoje niezadowolenie Dealerowi i zaproponować aby w ramach rekompensaty dołożyli coś ze swojej strony, np darmowe przeglądy, wymiany opon, akcesoria, itp. Sami pewnie tego nie zaproponują.

Naszą kartą przetargową raczej nie będzie odstąpienie od umowy (chociaż może?), ale wystawienie pozytywnej opinii.
Polecam zacząć negocjacje kiedy termin mija a auta jeszcze nie ma - wtedy nasze argumenty będą wybrzmiewać mocniej. W dniu odbioru nastroje będą inne.
 
Last edited:

electricar

Zadomawiam się
To jest wal sprzedażowych elektrykow w Kia.

Obiecywali auta w ciągu 2-6 msc a wiedzieli ze ich nie będzie. Mój salon obiecywał że po miesiacu będzie produkcja a lacznie ok 4-5 msc z dostawą. Ale wpisane mam 365 dni. " bo inaczej się nie da" wg sprzedawcy. Salony celowo wprowadzają w błąd żeby zrobić sprzedaz EV pewie do premi itp.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No popatrz, ja na umowie miałem czas dostawy 6 miesięcy a odebrałem auto równo po trzech (co do dnia), to mnie też w błąd wprowadzili?
 

Mariano

Nowy na Forum
Dzisiaj mnie załamali:
Piszą wszystkim tą samą śpiewkę...
Największą paranoję podkreśliłem 😀

Zamówienie z połowy maja
Niro EV Biała Perła wersja M
Termin odbioru z zamówienia minął 30 listopada


Uprzejmie informujemy, że Pani zamówienie jest monitorowane jednak samochód nie trafił jeszcze na linię produkcyjną.

Jednocześnie informujemy, że KIA Polska nie ma wpływu na plany produkcyjne w fabrykach. Jeżeli pojawi się data produkcji Pani pojazdu w systemie niezwłocznie Panią o tym poinformujemy. Informujemy jednocześnie, że przy planach produkcyjnych wszystko zależy między innymi od rodzaju silnika, wyposażenia jak i wyposażenia dodatkowego, modelu pojazdu, koloru, przeniesienia napędu.

Z wyrazami szacunku,
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
Informujemy jednocześnie, że przy planach produkcyjnych wszystko zależy między innymi od rodzaju silnika, wyposażenia jak i wyposażenia dodatkowego, modelu pojazdu, koloru, przeniesienia napędu.

Z wyrazami szacunku,
Myślę że rodzaj silnika jak i kwestia przeniesienia napędu odnosi się do wszystkich modeli a nie konkretnie Twojego egzemplarza...

Nie ma co winić KIA Polska bo to "tylko" importer... faktycznie wątpię żeby mieli bezpośredni wpływ na kolejność produkcji... podejrzewam że dla optymalizacji kosztów odbywa to się na zasadzie "w tym tygodniu produkujemy tylko białe L z pompą ciepła na rynek np. angielski, a w przyszłym na niemiecki". Tak przynajmniej to sobie wyobrażam.

Na początku w przedsprzedaży w salonach pojawiała się informacja o 6 miesiącach później jednak szybko to wydłużono do 10. Teraz wiem że mówią o roku i braku gwarancji ceny.

Ciekawi mnie coś innego... na stronie KIA z zakładki "elektryczne" zniknął Niro EV... pojawia się co prawda w miejskich i w zakładce "wszystkie" ale w "elektryczne" już się nie pojawia...

Co do naciskania na importera to wydaje mi się że jesteśmy na straconej pozycji. Zawsze może z nami rozwiązać umowy. Co zrobimy? Pójdziemy po Nissana, Renaulta czy cokolwiek innego żeby powtórzyło się to samo?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie, nie wziąłem wyprodukowanego, na świadectwie homologacji mam datę produkcji i jest późniejsza od mojego zamówienia o 8 dni.
 
Top