pawcjo

Posiadacz elektryka
Miał ktoś z Was światła matriksowe? Poza napędem 4x4, tych świateł najbardziej mi brakuje w Niro, ale też może jestem w błędzie. Raz tylko, przez chwilę, miałem takie do testów w Mini. W sumie nie dało ich się włączyć stale, działy tylko wtedy kiedy automat zezwalał, wtedy kiedy włączyłby długie. Przez to, że nie działały one stale, to nie były aż tak pomocne, poza tym w Mini są bardzo dobre krótkie i nie ma znacznego przeskoku pomiędzy długimi. Jest czego żałować? Najbardziej nie lubię jazdy, kiedy jedzie dużo aut z naprzeciwka, już nie mówiąc, jak wtedy pada deszcz. W ogóle w żadnym koreańczyku, światła nie są tak dobre jak np. w BMW. Trochę szkoda, że w tej dziedzinie Kia jest w tyle.
 

nabrU

Moderator
Miałem w LEDy matrycowe w Tiguanie R-Line i teraz w ID.3. I co te światła wyprawiają na drodze w nocy nie mieści się 'w pale' ;) w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Poza tym że 'wycinają' sektory gdy mijasz kogoś z przeciwka aby go nie oślepiać to robią to to samo z pojazdem za którym jedziesz (jest taka jakby zacieniowana bramka). Oczywiście skręcają też w boki na zakrętach itp ale to już robiły wcześniej ksenony.
Słowem jedziesz cały czas na 'długich' a automatyka robi wszystko za ciebie, aby innych nie oślepiać. Nawet w zabudowanym wyłącza długie aby je później włączyć poza miastem automatycznie.
 

nabrU

Moderator
Chyba raczej nie (przynajmniej w VW), bo to działa na podstawie czujnika światła ('widzi' świecące lampy uliczne), no chyba że wójt / prezydent te lampy na noc wyłączy ;). Inna sprawa to przepisy: chyba nie wolno długich używać w PL na terenie zabudowanym?

Poniżej masz filmik jak to działa w Cupra Born (zwykłe LEDy) i ID.3 (matrycowe LEDy). Nie widac tego tak dobrze jak ludzkim okiem (GoPro tego tak w nocy nie wyłapuje) ale Chris jedzie ID.3 praktycznie na długich z samochodami znad przeciwka.

 

Ryś

Zadomawiam się
Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu obserwuję to forum - też czekam na Niro-ev. Zamówiłem 10. 06. 2022 z terminem odbioru 10. 03. 2023 - chociaż zapewniano mnie, że samochód odbiorę w grudniu 2022...
Ciekawi mnie, jak KIA postępuje z klientami w sytuacji, gdy przekroczona została data zapisana na umowie. Czy z tego tytułu zaproponowano jakaś rekompensatę, zadośćuczynienie? Jeśli tak, to czy odbyło się to z ich inicjatywy, czy też trzeba było o to zawalczyć?
Pytam dlatego, ponieważ słyszałem o czymś takim jak "kary umowne" za niedotrzymanie terminu zawartego w umowie. O ile pamiętam wynosiło to 0,1% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia. Jestem ciekawy Waszej opinii na ten temat.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu obserwuję to forum - też czekam na Niro-ev. Zamówiłem 10. 06. 2022 z terminem odbioru 10. 03. 2023 - chociaż zapewniano mnie, że samochód odbiorę w grudniu 2022...
Ciekawi mnie, jak KIA postępuje z klientami w sytuacji, gdy przekroczona została data zapisana na umowie. Czy z tego tytułu zaproponowano jakaś rekompensatę, zadośćuczynienie? Jeśli tak, to czy odbyło się to z ich inicjatywy, czy też trzeba było o to zawalczyć?
Pytam dlatego, ponieważ słyszałem o czymś takim jak "kary umowne" za niedotrzymanie terminu zawartego w umowie. O ile pamiętam wynosiło to 0,1% wartości umowy za każdy dzień opóźnienia. Jestem ciekawy Waszej opinii na ten temat.
Gdyby taka kara była wpisana w umowie to tak, ale wątpię, aby diler sam sobie ją wpisał.
 

Ryś

Zadomawiam się
Gdyby taka kara była wpisana w umowie to tak, ale wątpię, aby diler sam sobie ją wpisał.
Tyle, że umowa, to umowa i chyba jej wszystkie strony maja prawa i obowiązki, z których należy się wywiązywać. Wydaje mi się, że prawo konsumenckie tak stanowi i nie trzeba tego zapisywać w umowie!
Piszę o tym nie dlatego, aby coś od nich otrzymać (chociaż nie obraziłbym się), ale aby "włożyć kij w mrowisko". Jeśli klienci zaczną zadawać im takie pytania, to może wreszcie sami zaczną się starać w centrali. Bo tak na razie to oni chyba mają to wszystko głęboko....
 
Top