Olecki
Pionier e-mobilności
Jak na razie to trochę gdybanie ale KIA chwali się efektywniejszym podgrzewaniem baterii, do tego w nowym Niro są użyte baterie NMC 622. O ile w lecie nie robi to większej różnicy tak w zimie teoretycznie powinno być dużo lepiej - poczekajmy jednak do testów właśnie w zimie.Czyli różnica znikoma.
Ładowanie spada z 77 kW do 50 kW już przy 50%.
Przy 78% spada do ok 35 kW, przy ok. 93% do 24 kW, potem jeszcze niżej.
I to latem, jak jest zimniej, to 77 kW praktycznie nie da się w ogóle osiągnąć.
Czyli przebieg krzywej ładowania jest dość słaby, a minimalne różnice w podawanym czasie przy nowym modelu nie wskazują aby miało być zasadniczo lepiej.
A ktoś sledzi cene pradu??? obecna cena pradu dla firma to ok 1,4 netto + reszta opłat wychodzi ok 2,2 zł brutto. W przyszłym roku ma byc armagedon z pradem wiec na szybkich ładowarkach cena dojdzie spokojnie pod 5 zł/kwh. W domach ma podrożec 300 % równiez w przyszłym roku. Te elektryki za chwile beda tak opłacalne jak V8 w trasie.
Tak, a paliwo pewnie stanieje do 4 złotych... Cała energia drożeje, prąd może być trochę mniej opłacalny ale i tak będzie taniej niż na benzynie, szczególnie ładując w domu. Zapewne będzie też bardziej odczuwalne posiadanie instalacji PV.