Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

vwir

Pionier e-mobilności
Kwestia tego czy to mała siła (16A) czy duża siła (32A). Poszukaj umowy z zakładem energetycznym i napisz, jaką masz moc przyłącza.
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Jaką bym nie miał to w moich warunkach inwestycja w jakieś szybsze ładowarki/wallboxy jest bez sensu. No, z 500zł mogę zapłacić jak mi w 4-5 godz zrobi 100% ale takiej opcji to raczej brak.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zamówiłem Leafa 40 2022r. Decyzja nie z miłości ale czystej kalkulacji. Będę miał 27 tys dopłaty "mój elektryk". Więc za finalną cenę 101 tys brutto mam elektryka z jak dla mnie w 100% wystarczającym wyposażeniem.
Ładowanie z 230v we własnym ogrzewanym garażu w taryfie nocnej. Jazda tylko w warszawskich korkach. Parkomaty za darmo + jazda po buspasach.
Nie widzę lepszej propozycji na rynku w takich pieniądzach (i to nawet nie tylko wśród elektryków bo w tej grupie Leaf jest bezkonkurencyjny).

Pozdrawiam
Michał
Gratulacje ! Super rozsadne myslenie. Wtedy EV sie naprawde oplaca.
Leaf jest super !
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Gratulacje ! Super rozsadne myslenie. Wtedy EV sie naprawde oplaca.
Leaf jest super !


Zobaczymy😊 Jak będzie OK, to za parę lat dam synowi i kupi się coś nowego żonce. (ja jednak nadal żyję więc v6 a lepiej v8 potrzeba do oddychania...)
Mam nadzieję, że w perspektywie np 5 lat ceny elektryków się urealnią w stosunku do spalinowych. Bo teraz np ten "nasz" Leaf ma bardzo dobrą cenę ale takie elektryki "poważniejsze" (zasięg Zawsze min 400km) mają ceny dosyć głupawe niestety.
Swoją drogą, biorąc pod uwagę obecną wojnę z nieprzewidywalną Rosją (gaz, ropa) rząd nasz powinien MOCNO postawić na energetykę odnawialną, atomową i prąd z naszego węgla. I dać Dobre warunki zakupu pojazdów na prąd. To by było dla Wszystkich korzystne.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zobaczymy😊 Jak będzie OK, to za parę lat dam synowi i kupi się coś nowego żonce. (ja jednak nadal żyję więc v6 a lepiej v8 potrzeba do oddychania...)
Mam nadzieję, że w perspektywie np 5 lat ceny elektryków się urealnią w stosunku do spalinowych. Bo teraz np ten "nasz" Leaf ma bardzo dobrą cenę ale takie elektryki "poważniejsze" (zasięg Zawsze min 400km) mają ceny dosyć głupawe niestety.
Swoją drogą, biorąc pod uwagę obecną wojnę z nieprzewidywalną Rosją (gaz, ropa) rząd nasz powinien MOCNO postawić na energetykę odnawialną, atomową i prąd z naszego węgla. I dać Dobre warunki zakupu pojazdów na prąd. To by było dla Wszystkich korzystne.
Nie ufaj tym co pisza o elektrykach 400km… tesla3 LR nie zrobi tyle ;) to sciema jest. Chyba ze bedziesz jechal na autostradzie w lecie 110km/h. Wtedy zrobi.
 

M.Leaf

Nowy na Forum
Dla mnie czy elektryk teraz ma zasięg realny 150 czy 300 km to jeden pies. I tak z Wawy do Zakopanego czy do Łeby nim nie dojadę. Więc jak to się zmieni będzie można myśleć o drugim elektryku.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie ufaj tym co pisza o elektrykach 400km… tesla3 LR nie zrobi tyle ;) to sciema jest. Chyba ze bedziesz jechal na autostradzie w lecie 110km/h. Wtedy zrobi.
370km Gdn-WW zostało 16% tam gdzie eSka 130kmh, jestem zachwycony
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dla mnie czy elektryk teraz ma zasięg realny 150 czy 300 km to jeden pies. I tak z Wawy do Zakopanego czy do Łeby nim nie dojadę.
Niby dlaczego?
Oczywiście że dojedziesz, tyle że po drodze sobie podładujesz.
Przy 300 km zasięgu, postoje zrobisz zgodnie z wymogami ludzkiej fizjologii.
Przy 150 już nie bardzo - to już będzie mocno upierdliwe, co nie znaczy że niewykonalne.
Oczywiście nie mówimy o Leafie latem - to auto na takie trasy się nie nadaje.
Inne bev w tej samej cenie - jak najbardziej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jaką bym nie miał to w moich warunkach inwestycja w jakieś szybsze ładowarki/wallboxy jest bez sensu. No, z 500zł mogę zapłacić jak mi w 4-5 godz zrobi 100% ale takiej opcji to raczej brak.
;-) pożyjemy zobaczymy? 1 fazową evse 32A pasującą do Leafa można tanio znaleźć. A czy warto ładować o połowę szybciej? WARTO. 8 GODZIN TO NIE CZTERY
No i na ogół do pustego się nie wyjeżdża a i apetyt rośnie w miarę jedzenia. I to co zakładasz teraz teoretycznie w trakcie eksploatacji elektryka może być inne.
Po prostu będziesz wiecej jeździł, bo tanio i przyjemnie. A godzinka szybkiego ładowania ( o ile można-32 A) w domu to ok 25 km zasięgu a nie kilka km z słabiutkim evse cegły otrzymanym przy zakupie.
 
Last edited:

M.Leaf

Nowy na Forum
Przy 300 km zasięgu, postoje zrobisz zgodnie z wymogami ludzkiej fizjologii.
Przy 150 już nie bardzo - to już będzie mocno upierdliwe, co nie znaczy że niewykonalne.
Moja fizjologia szczęśliwie póki co nie wymaga ode mnie bym sikał godzinę😊
Że wykonalna jest jazda nawet z niewielkim zasięgiem na koniec Europy to ja wiem. Tylko, że samochód jest narzędziem, które ma służyć Mnie a nie ja jemu.
Ps. A szybkość ładowania np. w 4 godz zamiast 8 mi zwisa. Stoi w nocy w garażu to niech się ładuje jak lubi. Duże REALNE zasięgi i tanie ładowanie w 20 minut to byłoby coś. Ale wątpię czy tego dożyję i czy taki samochód (jak go już stworzą) nie będzie w cenie bardzo ładnego domku nad jeziorem (jak np obecnie Mercedes EQS..)
Ps.Ps. Jakie znasz elektryki w cenie ok 100 tys ze sporo większymi REALNYMI zasięgami i szybszym ładowaniem niż Leaf ❔ No i mieszczące 4 dorosłe osoby.
 
Last edited:
Top