Pierwsza jazda Scenic

Ev3

Pionier e-mobilności
Tylko jednak Scenic to większe auto od MG4, więc wyższa cena jest zrozumiała. Ale warunki finansowania to ponury żart.
A co do popytu na MG4 to pewnie niedługo się dowiemy jak z nim jest - jak narazie to chyba problemem są braki aut do sprzedaży ze stocku i długi czas oczekiwania na dostawę. Jeśli będą bardziej dostępne jak w UK to nie wiem czemu miałyby się nie sprzedawać dobrze w tej cenie.
Bo są chińskie i sprzedawane poza oficjalną dystrybucją?
I producent może z dnia na dzień zaprzestać sprzedaży i serwisu w Polsce, Europie, jak to w chińskich markach standard ostatnio?
 

Makus

Posiadacz elektryka
Bo są chińskie i sprzedawane poza oficjalną dystrybucją?
I producent może z dnia na dzień zaprzestać sprzedaży i serwisu w Polsce, Europie, jak to w chińskich markach standard ostatnio?
A to ciekawe, to mówisz, że strona mgmotor.eu która prowadzi do mgmotor.pl to nieoficjalna dystrybucja?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A to ciekawe, to mówisz, że strona mgmotor.eu która prowadzi do mgmotor.pl to nieoficjalna dystrybucja?
Tak, w Polsce jej nie ma.
Stronę można założyć z Chin (czy Węgier).

To coś jak kupowanie od myfriendów, nawet przez allegro.
Spróbuj kiedyś odesłać towar w ten sposób i licz że Ci zwrócą koszty.....
 

Makus

Posiadacz elektryka
Tak, w Polsce jej nie ma.
Stronę można założyć z Chin (czy Węgier).

To coś jak kupowanie od myfriendów, nawet przez allegro.
Spróbuj kiedyś odesłać towar w ten sposób i licz że Ci zwrócą koszty.....
Ale to jest ta sama strona ktora kieruje do pozostałych dystrybutorów w Europie. A SAIC ma zarejestrowany europejski oddział na Węgrzech, co w tym dziwnego? Zdajesz sobie sprawę, że tak samo jest z Teslą, która nie założyła oddziału w PL?
P.s. Zwracałem rzeczy majfrendom, zawsze z przedpłaconą przesyłką i zwrotem kasy
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale to jest ta sama strona ktora kieruje do pozostałych dystrybutorów w Europie.
I co to zmienia w kontekście zakończenia działalności takiego oddzialiku z dnia na dzień?
Nie dalej jak kilka dni temu, inni chińczycy taki numer wykonali.

A SAIC ma zarejestrowany europejski oddział na Węgrzech, co w tym dziwnego?
Centralny magazyn części zaopatrzony we wszystko co do joty też?
Zdajesz sobie sprawę, że tak samo jest z Teslą, która nie założyła oddziału w PL?
Ale ma chociaż swoje serwisy, a nie serwisy dealerów, którzy bez wsparcia w części i soft nic nie zrobią i sprzedaje Ci auto jako Tesla, a nie firma krzak.

Ale tak, Tesli też (na razie przynajmniej) nie kupię, jednym z powodów też jest jej traktowanie klientów podczas obsługi.
I brak serwisu w moim mieście.
P.s. Zwracałem rzeczy majfrendom, zawsze z przedpłaconą przesyłką i zwrotem kasy
Oddali kasę za przesyłkę do Chin?
To pogratulować.

Bo mnie (i rodzinie) jedyne co się udało wywalczyć, to jakieś rabaty.
Ale najczęściej po zakupie zapadała głucha cisza, również ze strony np. aliexpress
I zostawaliśmy z radiem z niedziałającym wyświetlaczem, albo jakąś funkcjonalnością np....

Sprzęt za 100 USD można tak kupić, ale nie samochód......
Wynająć - to i owszem, o ile w umowie będzie klauzula, że to wynajmujący ponosi odpowiedzialność za niejeżdżące auto.
 
Last edited:

Makus

Posiadacz elektryka
I co to zmienia w kontekście zakończenia działalności takiego oddzialiku z dnia na dzień?
Nie dalej jak kilka dni temu, inni chińczycy taki numer wykonali.
Absolutnie nic, zupełnie jak w przypadku każdej firmy/korpo na świecie. KAŻDEJ.

Centralny magazyn części zaopatrzony we wszystko co do joty też?
Pewnie tak samo dobrze wyposażony jak magazyny BMW kiedy okazało się, że trzeba wymienić u mnie chłodnicę i auto stało czekając na części 2 miesiące. A przecież mają fabryki na miejscu! I mnóstwo magazynów! I siedzibę w Europie. Tak, jak widać wiele to zmieniło.

Oddali kasę za przesyłkę do Chin?
To pogratulować.

Bo mnie (i rodzinie) jedyne co się udało wywalczyć, to jakieś rabaty.
Ale najczęściej po zakupie zapadała głucha cisza, również ze strony np. aliexpress
I zostawaliśmy z radiem z niedziałającym wyświetlaczem, albo jakąś funkcjonalnością np....
Dostawałem etykietę przedpłaconą, więc za wysłkę nie płaciłem. Nie kupowałem zbyt wiele razy bo preferuję inne sklepy ale w obu przypadkach kiedy musiałem coś odesłać tak mnie potraktowano.

Tak czy inaczej - teksty o tym jak to SAIC się za chwilę zawinie są tyle samo warte, co że VAG zniknie z rynku - oparte na niczym więcej jak gdybaniu i dowodach anegdotycznych. I pisanie w każdym niemal wątku jak to niebezpieczne jest kupowanie od nich zakrawa o jakąś obsesję. Dla mnie EOT bo temat jest o Scenicu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Absolutnie nic, zupełnie jak w przypadku każdej firmy/korpo na świecie. KAŻDEJ.
Ile znasz nie-chińskich firm, które z dnia na dzień przestały sprzedawać i obsługiwać auta w Europie w ostatnim roku?
Bo możliwość jest zawsze, ale szanse inne.
Pewnie tak samo dobrze wyposażony jak magazyny BMW kiedy okazało się, że trzeba wymienić u mnie chłodnicę i auto stało czekając na części 2 miesiące.
2 miesiące to nie sprawa o której dyskutujemy.
Ale jak u chińczyka to będzie rok i ubezpieczyciel/wynajmujący odmówi auta zastępczego i zawieszenia spłat?
A przecież mają fabryki na miejscu! I mnóstwo magazynów! I siedzibę w Europie. Tak, jak widać wiele to zmieniło.
Ale gdzie to zmieniło?
Bo MG4 nie są produkowane w Europie, tylko płyną z Chin.
Części zapewne tak samo.
Tak czy inaczej - teksty o tym jak to SAIC się za chwilę zawinie są tyle samo warte, co że VAG zniknie z rynku
Tak, tak, był już taki sam wątek o Seresie onegdaj.
Nawet banowali za opinie że to badziew w zbyt wysokiej cenie i że się nie będzie sprzedawał, bo ryzyko za duże.

I na czyje wyszło, jak Seres sie zawinął?

A raptem tydzień temu zawinął się kolejny chiński koncern:

Jeśli to dla Ciebie to samo co sytuacja VAG, to nie mam więcej pytań i EOD
 

Robsonics

Fachowiec
Miałem okazję przymierzyć się do Scenica w salonie Renault. Niestety na moje pytanie o to kiedy będą mieli do jazd testowych, pani w salonie uprzejmie odparła, że nie wiadomo, ale nieprędko, bo na razie mają tylko 1 egzemplarz na stanie i nie ma informacji póki co by dowieźli kolejne. Została mi zatem przymiarka statyczna.
Ta sama pani z uśmiechem zauważyła jak otwieram drzwi (ech, te chowane klamki, jakby nie mogli zostawić solidnych rączek...) "O widzę, że Pan daje sobie radę i wie jak to otwierać. Normalnie się wysuwają, ale tutaj stoi tak i trzeba ręcznie".
Te klamki to jednak mały pikuś, da się przyzwyczaić (tyle dobrze, że jest możliwość wysunięcia ręcznego, bo różnie może być gdy przyjdzie mróz lub elektryka coś zwariuje chociaż na chwilę).
Generalnie wstępne wrażenia są takie:
- samochód zgrabny z zewnątrz, przestronny w środku. Nie jest to może efekt "TARDIS" znany zwłaszcza z drugiej i trzeciej generacji modelu, ale jest w porządku.
- materiały ok, przyjemny zapach plastików (dobrze, że materiały z recyklingu nie poszły w parze z "chińskim" smrodem...)
- jako użytkownik kilku modeli Renault różnych generacji na przestrzeni lat i ogólnie pasjonat tej marki uważam, że obsługa jest wygodna.
- tylna kanapa ku mojemu zaskoczeniu bardzo przestronna i czuć klimat dawnych Sceniców, chociaż szkoda, że nie ma wydzielonych 3 osobnych sedzisk jak w Scenicu IV lub krótkim Kangoo.
- wizualnie jak najbardziej mi się podoba, chociaż wciąż to Aryia jest dla mnie no.1 jeżeli chodzi o najładniejszego elektryka na rynku.

Natomiast krótka przymiarka pozwoliła mi dostrzec kilka wad:
- po pierwsze pozycja za kierownicą. Niby się siedzi wyżej, ale przez grubą podłogę fotel jest dość "płasko" przy podłodze. Zakres regulacji wysokości siedziska ledwie wystarczający, chociaż przy maksymalnym podniesieniu było trochę dziwnie i przede wszyskim zbyt blisko sufitu (mam 175 cm). Myślę, że jednak gdybym dłużej się pobawił fotelem, znalazłbym pozycję dla siebie i się do niej przyzwyczaił.
- po drugie wspomniana tylna kanapa. Brak możliwości jej regulacji i przesuwania to dla mnie ogromny minus
- po trzecie, chociaż chyba najważniejsze- relatywnie mały bagażnik. Szkoda, że kanapa nie jest przesuwana, bo wtedy można byłoby go nieco powiększyć a pasażerowie z tyłu i tak mieliby jeszcze dużo miejsca na nogi. Największy minus bagażnika to jego szerokość podobna do Clio. No sorry, ale w rodzinnym samochodzie przydałoby się więcej miejsca.

Ogólnie jednak podsumowując, z całej gamy elektryków obecnie na rynku, gdybym szukał czegoś dla siebie to wybrałbym tego Scenica, ewentualnie Aryia, chociaż przywiązuję uwagę też do marki 😉 nie bardzo widzę u siebie realnej konkurencji dla Scenica, względnie Aryi
 

Robsonics

Fachowiec
tak samochód robi dobre pierwsze wrażenie ale niestety cena też :) szkoda bo mógłby być naprawdę alternatywą dla Tesli
Cena jest wysoka, ale jak skonfigurowałem pod siebie (wersja techno + grzane fotele, bez rozbudowanych asystentów), to wychodzi mi niewiele ponad 220 tys zł.
Biorąc pod uwagę, że jeszcze niedawno był to pułap cenowy niejednego mniejszego BEV, to tragedii nie ma. Aryia jest droższa. A Tesla? Cóż, Tesli... nie biorę pod uwagę.
 
Top