TomRS

Posiadacz elektryka
Tam są na 100% matrycowe światła. Tylko pewnie nie zrobili softu, do obsługi tego durnego napisu TESLA.
Nie widziałem tych reflektorów z bliska, ale kiedyś oglądałem jakiś film na temat budowy matrixow z Audi. I to, że one potrafią tak kształtować strumień światła nie wynika z kilkunastu elementów LED, tylko ze specjalnej matrycy składającej się z 300 tys (o ile dobrze zapamiętałem liczbę, ale na pewno to były setki tysięcy) maleńkich luster sterowanych elektrostatycznie.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Byłem dzisiaj w Katowicach. Maja w salonie wystawioną TM3HL czerwoną, jazdy próbne są realizowane LR w kolorze niebieskim i czarnym.

Jeździłem HL. Generalnie poziom wykonania zdecydowanie lepszy niż w Y (poprzedniej 3). Kierunkowskazy w formie przycisków na kierownicy są do ogarnięcia. Bardzo przypadły mi do gustu przyciski na kierownicy. Haptyka jest super rozwiązana.
Pasek od LED na szybkie jest widoczny. Ale.... moja żona nie widziała go z poziomu pasażera.

Normalnie jeździłem po Katowicach, zużycie energii na poziomie 12 kwh.

Wygląda na to, że kupie HL.
 
Last edited:

Hubi

Zadomawiam się
Też oglądałem 2 razy bo nie do końca mogę ogarnąć co jest cichsze.
Wydaje mi się, że w nagraniu z HL najgłośniejszy jest...uchwyt do kamery. Coś drga i mikrofon wyłapuje te skrzeczenie.

Jak się wsłuchać w szum powietrza w tle, to słychać dość dużą różnicę na korzyść HL. Szczególnie przy 140 km/h
 

ypl

Pionier e-mobilności
W poniższym filmie gość wskazuje 5 słabych punktów TM3 highland. Dwa z nich są moim zdaniem faktycznie istotne - brak przedniej kamery w zderzaku, co zdecydowanie utrudnia precyzyjne parkowanie, a druga sprawa, moim zdaniem największy problem, przednie reflektory - wg tego filmu są zauważalnie słabsze niż w modelu przedliftowym. Nie wyświetlają też napisu Tesla, co prowadzi go do wniosku, że nie są to reflektory matrycowe. Czy któryś z posiadaczy highlanda może coś powiedzieć w temacie jakości reflektorów ?

Faktycznie nie ma napisu, albo niedopracowany soft albo mniej segmentów ma reflektor.
 

inter

Pionier e-mobilności
Jeździłem dzisiaj Tm3LR - Stealth Grey Czarna białe wnętrze.
1) audio wg mnie przy normalnym słuchaniu brak różnicy, między wersją SR, dopiero przy głośniejszym słuchaniu, więcej basów w LR.
2) Listwa w trakcie jazdy nie zauważalna.
3) Ciszej w środku, lepsze wybieranie nierówności.
4) Kierunkowskazy łatwe do opanowania, przed skręceniem trzymam palec na kierunku i naciskam przed wyjazdem z ronda.
W samochodzie nie było ogranicznika prędkości do 140 km/h. Więc hałas między 120-180, praktycznie taki sam ;)
 
Last edited:

gierzow

Zadomawiam się
Ja dzisiaj te z wybrałem się na jazdę testową nowym Modelem 3, dostałem czarną sztukę LR z białym wnętrzem. Jako stały użytkownik Modelu 3 z marca tego roku mam następujące obserwacje:
  1. Fotele z perforacją i wentylacją to cudowna sprawa, w mojej trójce bardzo mi tego brakuje, dość wyraźnie poci mi się od tej ekoskóry tyłek i plecy, dlatego jest to wielka zmiana na plus. Sam materiał siedzeń też sprawia wrażenie trochę grubszego i solidniejszego.
  2. Zawieszenie pracuje wyraźnie lepiej, na większych wybojach nie dobija jak stary model ma w zwyczaju.
  3. Samochód jest lepiej wyciszony, co zaczyna być słychać od około 70 km/h.
  4. Główny ekran jest wyraźnie lepszej jakość, wyższa rozdzielczość i poprawione kolory.
  5. Spasowanie elementów zewnętrznych na najwyższym poziomie, w mojej trójce jest kilka nierównych linii i klapa bagażnika nie schodzi się zbyt ładnie ze słupkami dachu.
  6. Wyższa jakość wykończenia we wnętrzu, spody drzwi są w nowym modelu wykonane z miękkiego tworzywa a kieszenie wyłożone grubym i puchatym materiałem.
  7. Inaczej zrealizowany jest schowek pasażera, trzyma go magnes, ale ma znacznie mniejsza pojemność.
  8. Nowa kierownica - bardzo wygodna w prowadzeniu, te pocienienia bardzo poprawiają uchwyt. Brak dźwigni do wyboru kierunku jazdy nie przeszkadza, bo jest to na ekranie tuż obok, autopilota załącza się wygodniej przyciskiem niż tym okropnym podwójnym pociągnięciem. Natomiast brak dźwigni kierunkowskazów jest dość dotkliwy.
  9. Oświetlenie ambientowe wygląda bajerancko i zupełnie mi w dzień w jeździe nie przeszkadzało.
  10. Na tylnych siedzeniach duże wrażanie robi ten ekran pomiędzy przednimi fotelami, prezentuje się i działa jak z samochodu o 300k więcej. Zmiana podłokietnika też na plus, jedyne do czego mogę się przyczepić do w czasie zamykania tylnych drzwi wyraźnie słychać takie drugie uderzenie, jak wykończenie wewnętrzne elastycznie odbija się i wraca na swoje docelowe miejsce - powoduje to taki głuchy pogłos - wszystkie sztuki które obmacałem tak mają.
To chyba wszystkie obserwacje. W salonie stoi sztuka w kolorze Ultra Red i muszę powiedzieć, że jest zjawiskowa - jeśli zamawiałbym teraz byłby to na 100% mój wybór.

20231110_105749.jpg
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
Uzupełnię moją wypowiedź, jeszcze o obserwacje po jazdach próbnych jakie miałem wczoraj samochodami: TMY i TM3HL.

1. Kierownica w TM3 jest twardsza, ale nowocześniejsza
2. HL jest lepiej spasowany i wykończony. W TMY jak się bardzo poszuka to widać nierówne linie lb dziwne wykończenia np: Przy otwartej szybie patrząc na boczek widać, jak zawija się materiał. Tak to musi być wykonane ale mogli to schować. Generalnie maskowanie niektórych elementów jest lepsze w TM3
3. W TM3, ekran jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Można na nim puścić coś z YT dla pasażerów. Kierowca nie będzie tego widział ale będzie słyszał. Fajne jak się ma dzieci.
4. TM3 sprawia wrażenie lżejszego auta.
5. TM3 jest lepiej wyciszony
6. Na tej samej trasie ok 25km auta zużyły średnio: TM3 12kWh a TMY 17kWh/100km
7. Generalnie siedząc w TM3 ma się wrażenie iż obcujemy z nowszym samochodem.
8. Pasek LED niektóre kolory denerwują, dla mnie czerwony i biały są dość neutralne. Nie testowałem tego w nocy więc nie wiem jak to będzie wtedy wyglądać.
9. siedzenia wentylowane są super.
10. Jadąc TM3, bałbym się wjechać na krawężnik z uwagi na felgę, w TMY nie miałem takich obaw;-)
11. Zaryzykuję stwierdzenie iż TMY z wnętrzem z HL będzie hitem.
12. Kierownica ma przyciski: światła, kamery, klakson itp. To jest super wygodne rozwiązanie. W szczególności podoba mi się szybkie włączanie kamer.
13. w TM3 Kamery mają lepszą jakość
14. Przyciski kierunkowskazów nie są problemem, jednak na rondzie trzeba się czasem zastanowić. Kilkukrotnie musiałem oderwać wzrok od ulicy by zobaczyć którą strzałkę nacisnąć. Mam wrażenie że po jakiś czasie uda sie do tego przyzwyczaić by nie robić by robić to odruchowo.
15. Miałem lekki problem z głosowym podaniem adresu pod jaki ma mnie prowadzić. Tzn, nie rozpoznawała wszystkich poleceń. Zakładam, że to problem softu i się rozwiąże.
16. Jeździłem wersją LR, więc nagłośnienie i przyśpieszenie były "lepsze". Zastanawia mnie jak to wygląda w wersji SR.
17. Generalnie wg. prognozowanego zasięgu spokojnie mozna tym zrobić 500km.

Idąc na jazdy próbne miałem dylemat zakupowy pomiędzy TM3 / TMY. Po jazdach jestem za TM3HL. Jedynym co by mnie przekonało to TMY, to musiałaby być cena, np okolice 190 tys zł ;-) lub TMy LR za 205tys ;-)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
6. Na tej samej trasie ok 25km auta zużyły średnio: TM3 12kWh a TMY 17kWh/100km

Ci którzy mają TeslaFi czy coś podobnego potwierdzą, że krótkie jazdy nie dają sensownego średniego zużycia, szczególnie jeśli samochód bierze się po długim postoju z zimną baterią. Sądzę więc że w powyższym TM3 był 'rozgrzany' (co mnie nie dziwi bo każdy chce sie tym pewnie przejechać ;)), a TMY stał pewnie zimny itp.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Ci którzy mają TeslaFi czy coś podobnego potwierdzą, że krótkie jazdy nie dają sensownego średniego zużycia, szczególnie jeśli samochód bierze się po długim postoju z zimną baterią. Sądzę więc że w powyższym TM3 był 'rozgrzany' (co mnie nie dziwi bo każdy chce sie tym pewnie przejechać ;)), a TMY stał pewnie zimny itp.
Potwierdzam, Y był brany jako stojący z parkingu, TM3, była wzięta po kimś kto nią jeździł wcześniej.
 
Top