Uzupełnię moją wypowiedź, jeszcze o obserwacje po jazdach próbnych jakie miałem wczoraj samochodami: TMY i TM3HL.
1. Kierownica w TM3 jest twardsza, ale nowocześniejsza
2. HL jest lepiej spasowany i wykończony. W TMY jak się bardzo poszuka to widać nierówne linie lb dziwne wykończenia np: Przy otwartej szybie patrząc na boczek widać, jak zawija się materiał. Tak to musi być wykonane ale mogli to schować. Generalnie maskowanie niektórych elementów jest lepsze w TM3
3. W TM3, ekran jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Można na nim puścić coś z YT dla pasażerów. Kierowca nie będzie tego widział ale będzie słyszał. Fajne jak się ma dzieci.
4. TM3 sprawia wrażenie lżejszego auta.
5. TM3 jest lepiej wyciszony
6. Na tej samej trasie ok 25km auta zużyły średnio: TM3 12kWh a TMY 17kWh/100km
7. Generalnie siedząc w TM3 ma się wrażenie iż obcujemy z nowszym samochodem.
8. Pasek LED niektóre kolory denerwują, dla mnie czerwony i biały są dość neutralne. Nie testowałem tego w nocy więc nie wiem jak to będzie wtedy wyglądać.
9. siedzenia wentylowane są super.
10. Jadąc TM3, bałbym się wjechać na krawężnik z uwagi na felgę, w TMY nie miałem takich obaw;-)
11. Zaryzykuję stwierdzenie iż TMY z wnętrzem z HL będzie hitem.
12. Kierownica ma przyciski: światła, kamery, klakson itp. To jest super wygodne rozwiązanie. W szczególności podoba mi się szybkie włączanie kamer.
13. w TM3 Kamery mają lepszą jakość
14. Przyciski kierunkowskazów nie są problemem, jednak na rondzie trzeba się czasem zastanowić. Kilkukrotnie musiałem oderwać wzrok od ulicy by zobaczyć którą strzałkę nacisnąć. Mam wrażenie że po jakiś czasie uda sie do tego przyzwyczaić by nie robić by robić to odruchowo.
15. Miałem lekki problem z głosowym podaniem adresu pod jaki ma mnie prowadzić. Tzn, nie rozpoznawała wszystkich poleceń. Zakładam, że to problem softu i się rozwiąże.
16. Jeździłem wersją LR, więc nagłośnienie i przyśpieszenie były "lepsze". Zastanawia mnie jak to wygląda w wersji SR.
17. Generalnie wg. prognozowanego zasięgu spokojnie mozna tym zrobić 500km.
Idąc na jazdy próbne miałem dylemat zakupowy pomiędzy TM3 / TMY. Po jazdach jestem za TM3HL. Jedynym co by mnie przekonało to TMY, to musiałaby być cena, np okolice 190 tys zł ;-) lub TMy LR za 205tys ;-)