krisss

Zadomawiam się
Trasa na Śląsk zrobiona. Od 100% do 7% baterii - 338km. Wrażenia pozytywne, aczkolwiek człowiek stara się być powściągliwy, bo zasięg. Elektryki to chyba najlepszy lek na ograniczenie prędkości ;) Wyczuwalne wibracje od kół powyżej 120km/h. Może kwestia wyważenia kół, musze sprawdzić jeszcze na innej drodze lub po prostu to zawieszenie tak ma. Szum robi się również gdzieś od 120km/h, wcześniej cisza.
Co do kierunkowskazów to jak inni pisali, nic trudnego oprócz rond, chociaż tak preferowałbym dźwignie. Może to kwestia nawyku, ale jednak jakby mniej męczył ten ruch niż klikanie kciukiem.
Porównując jakość wykonania w salonie to zdecydowanie na plus w stosunku do Yka (moim zdaniem oczywiście), aczkolwiek syn i tak zachorował bardziej na Xa.
Oby tylko infrastruktura SUC nam się rozwinęła w Polsce i będzie super.


aaa całkiem groźnie zabrzmiała uwaga pracownika Tesli, że opony mają być homologowane dla Tesli inaczej będzie problem z gwarancją zawieszenia, no cóż, zimowe Micheliny i tak już kupione
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
aaa całkiem groźnie zabrzmiała uwaga pracownika Tesli, że opony mają być homologowane dla Tesli inaczej będzie problem z gwarancją zawieszenia, no cóż, zimowe Micheliny i tak już kupione
Na wszelki wypadek będziesz serwisował ją na letnich ;) Nawet w zaspach ;).
 

cooler

Pionier e-mobilności
A to opon nie można zmienić? Na superglu przyklejone?
Można, ale jak widać zysk jeżeli chodzi o zasięg został uzyskany nie jak twierdzą niektórzy poprawkami aerodynamicznymi, ale właśnie oponami o mniejszej przyczepności (EV).
Czyli to z czego się wielu cieszy (lepszy zasięg) stracisz właśnie zakładając porządne usportowione opony jakie miała poprzednia Tesla.
Tylko tyle i aż tyle. Mnie odrzuca ograniczenie prędkości, rzadko miałem okazję jechać ponad 200, ale jednak gdy trzeba to masz taką możliwość. Mam inny samochód gdzie jest ograniczenie do 190km/h i na naszych autostradach miałem przez to już nieprzyjemne sytuacje, gdzie chcesz sprawnie wyprzedzić gdy ktoś wisi Ci na dupie a tu zonk, ogranicznik i gośc wpierdziela się prawym pasem hamując Ci potem przed nosem.
 

KrissTMY

Fachowiec
Trasa na Śląsk zrobiona. Od 100% do 7% baterii - 338km. Wrażenia pozytywne, aczkolwiek człowiek stara się być powściągliwy, bo zasięg. Elektryki to chyba najlepszy lek na ograniczenie prędkości ;) Wyczuwalne wibracje od kół powyżej 120km/h. Może kwestia wyważenia kół, musze sprawdzić jeszcze na innej drodze lub po prostu to zawieszenie tak ma. Szum robi się również gdzieś od 120km/h, wcześniej cisza.
Co do kierunkowskazów to jak inni pisali, nic trudnego oprócz rond, chociaż tak preferowałbym dźwignie. Może to kwestia nawyku, ale jednak jakby mniej męczył ten ruch niż klikanie kciukiem.
Porównując jakość wykonania w salonie to zdecydowanie na plus w stosunku do Yka (moim zdaniem oczywiście), aczkolwiek syn i tak zachorował bardziej na Xa.
Oby tylko infrastruktura SUC nam się rozwinęła w Polsce i będzie super.


aaa całkiem groźnie zabrzmiała uwaga pracownika Tesli, że opony mają być homologowane dla Tesli inaczej będzie problem z gwarancją zawieszenia, no cóż, zimowe Micheliny i tak już kupione
gdzie ta jakość jest lepsza od Y ?
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Nie bardzo rozumiem trzecie zdanie ?

Trochę mi składnia uciekła :)
Chodziło mi o to, że nie zaplanowałem o której wyjadę wiec bateria była zimna, a było tylko 5 stopni. Jak się rozpędziłem i puściłem gaz to samochód nawet nie zwolnił bo nie działało hamowanie regeneracyjne więc musiałem dać po hamulcach mocno, żeby się zatrzymać.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Też jestem ciekawy tego odbijania paska LEDowego w szybie, a chyba nawet wyłączony może być widoczny bo tam jakieś sreberko jest pod spodem? Dodatkowo czy dźwięk ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości trzeba wyłączać przy każdym ruszaniu czy pamięta?

No dobra dzisiaj w końcu było słońce i jednak dość mocno to widać, nie przeszkadza jakoś specjalnie, ale w słonecznych Włoszech mogliby na to narzekać. Tutaj zostawiam ocenę każdemu z osobna, tym razem iPhone rozjaśnił zdjęcie po bo pod słonce robione, więc odbija się mocniej niż widać na foto.

IMG_3240.jpg

IMG_3242.jpg
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Trochę mi składnia uciekła :)
Chodziło mi o to, że nie zaplanowałem o której wyjadę wiec bateria była zimna, a było tylko 5 stopni. Jak się rozpędziłem i puściłem gaz to samochód nawet nie zwolnił bo nie działało hamowanie regeneracyjne więc musiałem dać po hamulcach mocno, żeby się zatrzymać.
Przecież pokazuje po lewej stronie w słupku na kontrolkach. Trzeba patrzeć :)
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Tak widziałem to, ale nie sądziłem że to taka różnica będzie. First touch - na szczęście nie bolał.
 
Top