cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
W USA jest chyba znacznie mniej rond niż w Europie, wiec fachowcy Tesli wpadajac na ten pomysł nie widzieli problemu, a Europa cicho siedzi. Mało jest takich filmów chyba, ale też "ludzie sie chca przyzwyczaić"
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Wszędzie ludzie piszą "no dziwne ale da się przyzwyczaić", "no myli się na rondzie ale jakoś dam radę".
Jak cały świat tak podejdzie do tematu to w następnej wersji zamiast kierownicy i pedałów będzie Joystick w okolicy podłokietnika - bo tak wyjdzie taniej i "nowocześniej"
Samo pisanie i narzekanie nic nie zmieni, musiałoby “pół klientów” zagłosować portfelem, i zrezygnować z zakupu.

A tego nie robimy z powodu o którym pisałem wyżej, bo to wciąż dobre auto, dobrze wycenione.

Pewnie się do tego jakoś przyzwyczaję jak inni piszący, nie pochwalam tego, nie jestem fanem, ale z drugiej strony zmieniono tyle na plus w liftingu, i nie podniesiono ceny - że jakoś będę z tym żył 😉
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Albo nie masz TM3 HL i/lub piszesz bzdury.

Zużycie przy 120kmh z wszystkimi udogodnieniami w zimie, na mokrej nawierzchni to ~18kwh/100km bez dodatkowych optymalizacji
A można zrobić jeszcze mniej, przy takiej samej prędkości


Więc wychodzi spokojnie 300km zimą
Nie mam HL ale nie spodziewam sie jakiegos przelomu. Wersje RWD w zimie maja wysokie zuzycie i tyle. Jesli HL cos zmienia w tym temacie to super.
I zima to jest snieg i -10 a nie +5 i troche wody.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nie mam HL ale nie spodziewam sie jakiegos przelomu. Wersje RWD w zimie maja wysokie zuzycie i tyle. Jesli HL cos zmienia w tym temacie to super.
I zima to jest snieg i -10 a nie +5 i troche wody.
Dlatego pisałem że nie masz wiedzy na ten temat i opierasz się na domysłach.
Pokaż realne dane
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dlatego pisałem że nie masz wiedzy na ten temat i opierasz się na domysłach.
Pokaż realne dane
Tak opieram sie na domyslach. Danych nie mam bo nie ma mrozu, jednak jak sie pojawi to kolega niedlugo odbiera HL i chetnie to sprawdze.
Jednak nowy model nie ma innego napedu czy baterii wiec wyniki pewnie beda podobne, te zapowiadane 4% poprawy tego nie zmieni.
 
Last edited:

78michal

Zadomawiam się
Dziwię się tak "łagodnemu" podejściu do tematu kierunkowskazów.
Na rondzie po obróceniu kierownicy o blisko 180 stopni prawy kierunek staje się lewym i odwrotnie, to nie tylko nieergonomiczne, to jest po prostu groźne.
Dla mnie dziwne ze takie coś nie jest po prostu "zakazane" tak jak zakazany jest brak samochodów bez pasów bezpieczeństwa. Pasy groża pasażerowi, te nowe kierunkowskazy grożą wypadkiem nie tylko pasażerowi ale też innym uczestnikom ruchu.
Nawet jeśli samochód ma wiele zalet i jest bezkonkurencyjny w tej cenie to temat kierunkowskazów powinien być dmuchany, bez tego pojawią sie kolejne absurdalne dziadowskie oszczednosci pogarszajace ergonomię
Kierunkowskazy jest to na pewno coś, co większości nie leży ale po dwóch tygodniach jest to dla mnie już zupełnie "naturalne" i zwyczajne. Musi się mózg przestawić. Nie patrzę na strzałki na kierownicy, bo to mylące jest jak kierownica jest do góry nogami. Mam zakodowane, że górna część kierownicy to migacz w prawo. Więc nawet jak jest obrócona o 180 stopni to ręką "automatycznie" wiem, że naciskając w górną część kierownicy to włączam migacz w prawo. A po za tym TM3HL jest super 👌
 

matros

Posiadacz elektryka
Nie mam HL ale nie spodziewam sie jakiegos przelomu. Wersje RWD w zimie maja wysokie zuzycie i tyle. Jesli HL cos zmienia w tym temacie to super.
I zima to jest snieg i -10 a nie +5 i troche wody.

U mnie zimy zbytnio nie ma, raczej właśnie +5 i woda, ale żona dzisiaj stwierdziła że ten samochód to „meteopata”.
Trasa Haga-Amsterdam i powrót, około 50 km w jedną stronę. Najpierw wiatr bezpośrednio w plecy (58 km/h wg prognozy), tempomat nastawiony na 100 km/h, „spalanie” 132Wh/km. Trasa powrotna, wiatr prosto w pysk i tempomat 100 km/h, „spalanie” 156Wh/km.

Wynik średni się z grubsza zgadza z obserwacjami w bezwietrzne dni gdzie „spalanie” było na poziomie 14.2-14.4 kWh/100 km.

Weźcie tylko poprawkę na to, że Holandia jest płaska jak stół. W Polsce z jakimiś pagórkami wyjdzie pewnie więcej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
U mnie zimy zbytnio nie ma, raczej właśnie +5 i woda, ale żona dzisiaj stwierdziła że ten samochód to „meteopata”.
Trasa Haga-Amsterdam i powrót, około 50 km w jedną stronę. Najpierw wiatr bezpośrednio w plecy (58 km/h wg prognozy), tempomat nastawiony na 100 km/h, „spalanie” 132Wh/km. Trasa powrotna, wiatr prosto w pysk i tempomat 100 km/h, „spalanie” 156Wh/km.

Wynik średni się z grubsza zgadza z obserwacjami w bezwietrzne dni gdzie „spalanie” było na poziomie 14.2-14.4 kWh/100 km.

Weźcie tylko poprawkę na to, że Holandia jest płaska jak stół. W Polsce z jakimiś pagórkami wyjdzie pewnie więcej.
Roznica miedzy jazda w Holandii a u nas to przepasc. W Holandii mozna jechac i wszyscy jada 100km/h u nas jest hamowanie i przyspieszanie.
Dodatkowo jazda 120 a jazda 100 to kolejna bardzo duza roznica.
Ja na poczatku tez optymistycznie podchodzilem do zasiegow, jednak zycie pokazuje ze zima jadac 120km/h mozna miec zuzycie i 25kWh.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie że te narzekanie na kierunkowskazy to malkontenci co widzieli nowa tesle w internecie albo raz się przyjechali. Ja po ponad 2 tygodniach z nową Tesla i ponad 1500 przejechanych km nawet gdybym miał wybór zostałbym przy kierunkach na kierownicy. Te rozwiązanie na trasie jest dużo wygodniejsze niz zwykle manetki a na rondach zwykle manetki też nigdy nie były idealne. Szczególnie to widać po tym jak dużo osób w ogóle nie używa kierunków na rondach a wcale nie ma przycisków na kierownicy. Na rodach sporym ułatwieniem jest to że używa się tylko kierunkowskazu w prawo więc ja już zakodowaniem sobie że niezależnie od ustawienia kierownicy wciskam ten przycisk na jego górnej części i tyle.
 

matros

Posiadacz elektryka
Roznica miedzy jazda w Holandii a u nas to przepasc. W Holandii mozna jechac i wszyscy jada 100km/h u nas jest hamowanie i przyspieszanie.
Dodatkowo jazda 120 a jazda 100 to kolejna bardzo duza roznica.
Ja na poczatku tez optymistycznie podchodzilem do zasiegow, jednak zycie pokazuje ze zima jadac 120km/h mozna miec zuzycie i 25kWh.
Będę testował jak to jest za miesiąc. Jedziemy na święta i nowy rok do Polski. Będzie to nasza pierwsza taka trasa elektrykiem. Haga-Słupsk-Zamość-Haga.
Do granicy nie mam obaw, ciekaw jestem jak to będzie szło od granicy.
 
Top