Pierwsze 100 dni z Teslą wrażenia , zaskoczenia i rozczarowania. Lużne przemyślenia, kłopoty wątpliwości , dobre rady , refleksje etc.

TeslaFan

Nowy na Forum
Zostałem sam z T3HLLR i prezentem 20K km ładowane na SC for free - szkoda że do grudnia ,ale coż,,,

Informacja od Tesli dotycząca ważności 20 000 km darmowego ładowania na SuC.

- Kilometry są dla wszystkich, którzy odbiorą samochód przed końcem kwartału (do 29.06), niezależnie od tego, kiedy zamówili samochód, kiedy dostali Numer VIN, itd.
Kilometry są ważne bez daty końcowej. Znany jest problem, że co innego pokazuje aplikacja. (Tesla działa w temacie)
- Kilometry otrzymują odbiory od 07.06.2024.
- Kilometry są na pierwszego właściciela - w przypadku sprzedaży pojazdu, kilometry przepadają.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania - zadajcie jej tutaj, przekażemy je gdzie trzeba lub postaramy się odpowiedzieć od razu.
 

Octan

Zadomawiam się
Informacja od Tesli dotycząca ważności 20 000 km darmowego ładowania na SuC.

- Kilometry są dla wszystkich, którzy odbiorą samochód przed końcem kwartału (do 29.06), niezależnie od tego, kiedy zamówili samochód, kiedy dostali Numer VIN, itd.
Kilometry są ważne bez daty końcowej. Znany jest problem, że co innego pokazuje aplikacja. (Tesla działa w temacie)
- Kilometry otrzymują odbiory od 07.06.2024.
- Kilometry są na pierwszego właściciela - w przypadku sprzedaży pojazdu, kilometry przepadają.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania - zadajcie jej tutaj, przekażemy je gdzie trzeba lub postaramy się odpowiedzieć od razu.
Jeśli tak rzeczywiście będzie, to jest to niebagatelna wartość dodana :) Zwłaszcza ,że auto samo w sobie zachęca do dalszych podróży, szczególnie do krajów ,gdzie gęstość SC jest nieco wyższa. Dzięki za info
 

cooler

Pionier e-mobilności
uto samo w sobie zachęca do dalszych podróży
Litości... Nie powielaj tego bo wcale nie zachęca. Kupiłeś? Zaciśnij zęby ale nie wciskaj kitu innym, nie kupiłeś - posłuchaj kolegów z większym stażem. Nie zachęca, wróciłem do ICE na trasy.
To świetne fun auto, do startu spod świateł, wspaniale radzi sobie w zakrętach, wspaniałe do pobujania się po mieście i okolicy... Trasy - szkoda gadać - a zrobiłem ich parę po 5000km.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja dodam moje pierwsze rozczarowanie wczoraj. Podczas parkowania tyłem korygowałem ustawienie i cofając minimalnie gapiłem się w kamerę (pokazującą obraz wzdłuż krawężnika) i tyłem delikatnie uderzyłem w drzewo (a raczej się na nim oparłem). Na szczęście nie ma praktycznie śladu (prędkość była minimalna). Pierwsze co to zacząłem się zastanawiać dlaczego nie było żadnego sygnału asystenta parkowania ani awaryjnego hamowania. Z tego co wiem to TM3H ma system awaryjnego hamowania także przy cofaniu. Po kilku chwilach grzebania w menu zobaczyłem, że opcja Asystenta parkowania jest wyłączona. I tutaj jestem pewien, że jej nie wyłączałem, a mam podejrzenie, że została ona wyłączona po ostatniej aktualizacji softu. Trochę zwątpiłem w ten cały system bezpieczeństwa- czy on przy cofaniu działa od razu czy powyżej jakiejś określonej prędkości?

Też pocałowałem billboard klapą bagażnika w 2 tygodniu użytkowania. W VW hamowanie przy prędkościach parkingowych działało super i przez 5 lat 3/3 razy mnie uratowało. Oczywiście działa chyba tylko 3-15km/h i przy bardzo wolnym toczeniu nie reaguje ale Tesla narazie ma wynik 0/1, nawet nie pikała. Ja patrzyłem na interesującą sytuację na parkingu a 2 krótsze auta pomiędzy którymi cofałem zmyliły mnie razem z moim dłuższym samochodem, noni bilboard ktory zaczynal sie tuz nad kamerą też sie przyczynił
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Litości... Nie powielaj tego bo wcale nie zachęca. Kupiłeś? Zaciśnij zęby ale nie wciskaj kitu innym, nie kupiłeś - posłuchaj kolegów z większym stażem. Nie zachęca, wróciłem do ICE na trasy.
To świetne fun auto, do startu spod świateł, wspaniale radzi sobie w zakrętach, wspaniałe do pobujania się po mieście i okolicy... Trasy - szkoda gadać - a zrobiłem ich parę po 5000km.
Zależy kogo - mnie zachęca samo auto (a mam SR), te 20kkm to bym przyjął tym chętniej, bo 2 długie trasy w planach (Skandynawia, Gibraltar). A na co dzień (1-2 razy w m-cu) robię trasy Gd-Śląsk-Gd (z nocowaniem na Śląsku, ale bez ładowania) - i nie ma źle - wychodzi 15 minut dłużej w każdą stron ęniż robiłem ICE i za te same koszty (a większe auto). Ale wiadomo - każdemu pasuje co innego. Jednakże wydaje mi się, że niam co ludzi zniechęcać - niech każdy spróbuje sam i zdecyduje, czy to dla niego też na trasy jest OK, czy jednak nie.
 

Octan

Zadomawiam się
Litości... Nie powielaj tego bo wcale nie zachęca. Kupiłeś? Zaciśnij zęby ale nie wciskaj kitu innym, nie kupiłeś - posłuchaj kolegów z większym stażem. Nie zachęca, wróciłem do ICE na trasy.
To świetne fun auto, do startu spod świateł, wspaniale radzi sobie w zakrętach, wspaniałe do pobujania się po mieście i okolicy... Trasy - szkoda gadać - a zrobiłem ich parę po 5000km

nie wciskaj kitu innym
Wątek jest o wrażeniach , które bywają ulotne :) Jak będzie dalej nie wiem ,życie jest przygodą szczególnie dla pionierów. Wciskanie kitu ?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wątek jest o wrażeniach , które bywają ulotne :) Jak będzie dalej nie wiem ,życie jest przygodą szczególnie dla pionierów. Wciskanie kitu ?
To ja też o wrażeniach: Może i na początku Tesla zachęcała, WLTP itd, ale rzeczywistość mnie twardo wyprostowała, może i dobrze że od samego początku zrobiłem Teslą 2 trasy po 5k km a potem jedną z tych tras ICE, bo moje "wrażenia" że się nadaje zostały twardo zweryfikowane, trasa trwała ok 50% dłużej.

I już nie chodziło o to że co mniej niż 2h trzeba było stawać na ładowarkę (co mnie osobiście wkurza, bo lubię długą jazdę bez postoi), ale też i o to gdzie te ładowarki się znajdują (często na zadupiu poza autostradą a dojazd i powrót do nich trwa często 10-15 minut), w jakim są stanie (notorycznie niedziałające Ionity lub inne stacje, gdzie sporo czasu zajmują bezskuteczne próby wystartowania tego szajsu, jak szybko naprawdę auto się ładuje (mojego 25m 10-80% nie osiągnąłem właściwie nigdy latem (może czasem poza pustymi SC v3), nie mówiąc już o zimie, gdzie po 1h ładowania na SCv3 naładowałem się tylko o 20%), bo np na zachodzie ciągle sporo jest ładowarek v2, gdzie max co wyciągałem to 70kW... Bo obłożenie.

Moje wyobrażenia oparte o tym co pisali fascynaci marki zupełnie nie przystały do tego co zgotowała mi rzeczywistość. A i tak mam nie najgorzej bo mam największą dotychczas baterię 82/76kWh Panasonica, ja jadąc 130km/h dojadę S7 z Wawy do Sopotu, ale mój sąsiad który ma tą mniejszą baterię z 2019r już twierdzi że nie ma szans.
Pisze o tym żeby jednak fakty dotarły do potencjalnych kupców i żeby nie myśleli że auto zastąpi im dotychczasowe dobre auto rodzinne, bo potem będą rozczarowani.
Ja mam dobrze, bo Tesla podoba mi się jako Fun car, jak się psuje (a tu nie miałem szczęścia) to mam czym jeździć oraz mam mega wygodne auta ICE na trasę, ale jak ktoś sprzeda ICE bo przecież czytał że Tesla jest super na trasę, to będzie rozczarowanie i będą pretensje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Na marginesie , sprzedałem cztery ICE które staly jednoczasowo z elektrykami .
Dawa zalatwłl nawet Leaf , resztę Tesle. Nikt nie chciał nawet w trasy ICE jeździć .(żona , dwaj dorosli synowie)
Jazda ciągiem po kilkaset km dotyczy niewielkiej liczby kierowców. W tym gro to przedstawiciele handlowi i last minetowcy urlopowi itp .
Rodzinne auto jak sama nazwa wskazuje służy do przewozu rodziny , a już sam pies musi sikać, a co dopiero teściowa o żonie nie wspomnę .

@cooler popdał w pdobny amok obrzydzania ev w trasach, jak ja chwalenia . Z tym że u mnie te postoje to zbawienie , a u coolera przekleństwo . :)
 
Top