Projekt IZERA

Pabloss

Posiadacz elektryka
Słuchaj trollu, to nie błędy, a ordynarny skok na kasę z funduszy europejskich. I tyle w temacie.
No nie - złe myślenie. Szkoda tylko bo jako Polacy wszyscy chcemy Polskiego Samochodu i jak jest na to szansa to tylko narzekamy i rzucamy "kłody pod nogi" zamiast wspierać. Oczywiści ci co są na NIE to OK ich wola ale nich przynajmniej nie trolują i nie przeszkadzają. Bo jak można nie chcieć fabryki samochodów w Polsce - mi to się nie mieści w głowie.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
No nie - złe myślenie. Szkoda tylko bo jako Polacy wszyscy chcemy Polskiego Samochodu i jak jest na to szansa to tylko narzekamy i rzucamy "kłody pod nogi" zamiast wspierać. Oczywiści ci co są na NIE to OK ich wola ale nich przynajmniej nie trolują i nie przeszkadzają. Bo jak można nie chcieć fabryki samochodów w Polsce - mi to się nie mieści w głowie.
Ci co krytykuja na pewno też chcą by coś takiego się udało, ale przez wojnę polsko-polską jedna ze stron (nawet jeśli słusznie) to mówi tylko o ewentualnych kosztach, stratach, defraudacjach i niepowodzeniach jakie mogą się wydarzyć (bo moga). Natomiast zupełnie pomija szanse. Może trochę ewentualnych pozytywnych faktów:
"EMP liczy, że dzięki nowej fabryce pracę znajdzie ok. 15 tys. osób: 2400 przy produkcji Izery oraz 12 tys. u dostawców i kooperantów. Spółka podkreśla, że zawarcie umowy licencyjnej na platformę Geely uwiarygadnia cały projekt Izery. To przyciągnie potencjalnych inwestorów i ułatwi zdobycie finasowania.
....
Izera dostanie platformę Geely, jak elektryczny SUV Volvo EX30 czy auta chińskiej marki Zeekr. Polski samochód elektryczny będzie oparty o architekturę SEA – obecnie ta konstrukcja jest zaliczana do najbardziej zawansowanych na rynku.
....
Na szeroką skalę stosujemy internet rzeczy, technologię 5G, systemy rozpoznawania wizyjnego, rozszerzoną rzeczywistość – powiedział Hui Yang z Zeekr Intelligent Technology. – Monitorujemy produkcję w czasie rzeczywistym obserwując cyfrowy odpowiednik linii, a zebrane w ten sposób dane przetwarzamy w chmurze, co gwarantuje odpowiednią wydajność całości procesu – wyjaśnił."
....
Początkowo roczna produkcja zakłada 100 tys. aut rocznie, a 60 proc. komponentów wykorzystywanych będzie pochodzić z Polski."

Jeśli
Izera faktycznie zacznie schodzić z taśmy to od razu na starcie będziemy w lepszej sytuacji niż wtedy gdy ruszylismy z licencyjnymi fiatami za Gierka, bo wtedy to były schodzace technologie, a teraz to w zasadzie najlepsze jakich się używa, te same na których startuje właśnie Volvo EX30.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Ci co krytykuja na pewno też chcą by coś takiego się udało, ale przez wojnę polsko-polską jedna ze stron (nawet jeśli słusznie) to mówi tylko o ewentualnych kosztach, stratach, defraudacjach i niepowodzeniach jakie mogą się wydarzyć (bo moga). Natomiast zupełnie pomija szanse. Może trochę ewentualnych pozytywnych faktów:
"EMP liczy, że dzięki nowej fabryce pracę znajdzie ok. 15 tys. osób: 2400 przy produkcji Izery oraz 12 tys. u dostawców i kooperantów. Spółka podkreśla, że zawarcie umowy licencyjnej na platformę Geely uwiarygadnia cały projekt Izery. To przyciągnie potencjalnych inwestorów i ułatwi zdobycie finasowania.
....
Izera dostanie platformę Geely, jak elektryczny SUV Volvo EX30 czy auta chińskiej marki Zeekr. Polski samochód elektryczny będzie oparty o architekturę SEA – obecnie ta konstrukcja jest zaliczana do najbardziej zawansowanych na rynku.
....
Na szeroką skalę stosujemy internet rzeczy, technologię 5G, systemy rozpoznawania wizyjnego, rozszerzoną rzeczywistość – powiedział Hui Yang z Zeekr Intelligent Technology. – Monitorujemy produkcję w czasie rzeczywistym obserwując cyfrowy odpowiednik linii, a zebrane w ten sposób dane przetwarzamy w chmurze, co gwarantuje odpowiednią wydajność całości procesu – wyjaśnił."
....
Początkowo roczna produkcja zakłada 100 tys. aut rocznie, a 60 proc. komponentów wykorzystywanych będzie pochodzić z Polski."

Jeśli
Izera faktycznie zacznie schodzić z taśmy to od razu na starcie będziemy w lepszej sytuacji niż wtedy gdy ruszylismy z licencyjnymi fiatami za Gierka, bo wtedy to były schodzace technologie, a teraz to w zasadzie najlepsze jakich się używa, te same na których startuje właśnie Volvo EX30.
Szansa to była gdyby "Panowie" się uwinęli z procesem. Turcja wystartowała później a ich samochodu już są wydawane oficjelom państwowym, EX30 to tylko design ma z VCC i tak samo jak em90 ma tyle z nim wspólnego że wykorzystuje markę jako lewar sprzedażowy. Prawdziwe Volvo to xc/c40 i nadchodzące w bólach EX90 gdzie problemy z softem są większe niż ktokolwiek się spodziewał.

Także mając na uwadze jak szybko postępuje rozwój technologii EV obecnie, uważam że produkowanie za 3-5 lat samochodu na platformie SEA w Polsce może być takim samym osiągnięciem jak ostatnie modele Poloneza w latach 90.

Była okazja i koncertowo ją zaorano a teraz trzeba się zastanowić czy ludzie na tych stołkach gwarantują wykonanie pozostałych 96% planu w 3 lata. Według mnie concept był chybiony od początku bo zakładał "narodowy" samochód co przy tej skali było myśleniem życzeniowym, duże prościej i skuteczniej podążać ścieżką kooperacji i wykorzystania potencjału w inżynierii jakiego w Polsce nie brakuje.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Była okazja i koncertowo ją zaorano a teraz trzeba się zastanowić czy ludzie na tych stołkach gwarantują wykonanie pozostałych 96% planu w 3 lata. Według mnie concept był chybiony od początku bo zakładał "narodowy" samochód co przy tej skali było myśleniem życzeniowym, duże prościej i skuteczniej podążać ścieżką kooperacji i wykorzystania potencjału w inżynierii jakiego w Polsce nie brakuje.
Ludzie na stołkach gwarantują jedynie że 96% kasy się rozpłynie, a Miś będzie taki jaki każdy widzi.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Artykuł w sumie o niczym, ale nie szkodzi wkleić, skoro to Agora SA (a nie ze pisowiec)

"I tak oto spędziłem wiele czasu na komentowaniu rozwiązań zastosowanych we wnętrzu (ciekawe, ile z nich zostanie uwzględnione podczas dalszych prac). Długo także dyskutowałem z Tadeuszem Jelcem na temat stylizacji, gdyż przyznaję, że nie wszystko przypadło mi do gustu. Nie zabrakło jednak elementów, które chwaliłem. A było tego zadziwiająco dużo (właściwie to niemal cała bryła nadwozia wzbudziła mój entuzjazm). Jak wyglądają? Cóż, znów muszę nawiązać do umowy. Top secret.
Spoglądając na nowy samochód prędzej czy później doszukujemy się pewnych elementów podobieństwa. Nie oparłem się pokusie w przypadku prototypu Izery, w której nadwoziu szukałem dobrze znanych nawiązań do aut innych marek. Jednego przy tym byłem i dalej jestem pewien. Gdyby jeszcze dziś nowy samochód pojawił się na ulicach, to mógłby nosić logo wielu znanych i renomowanych firm. I żadna nie powstydziłaby się projektu. Stąd składałem gratulacje na ręce Tadeusza Jelca, który tak znacząco zapisał się w historii motoryzacyjnych stylizacji"
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Artykuł w sumie o niczym, ale nie szkodzi wkleić, skoro to Agora SA (a nie ze pisowiec)

"I tak oto spędziłem wiele czasu na komentowaniu rozwiązań zastosowanych we wnętrzu (ciekawe, ile z nich zostanie uwzględnione podczas dalszych prac). Długo także dyskutowałem z Tadeuszem Jelcem na temat stylizacji, gdyż przyznaję, że nie wszystko przypadło mi do gustu. Nie zabrakło jednak elementów, które chwaliłem. A było tego zadziwiająco dużo (właściwie to niemal cała bryła nadwozia wzbudziła mój entuzjazm). Jak wyglądają? Cóż, znów muszę nawiązać do umowy. Top secret.
Spoglądając na nowy samochód prędzej czy później doszukujemy się pewnych elementów podobieństwa. Nie oparłem się pokusie w przypadku prototypu Izery, w której nadwoziu szukałem dobrze znanych nawiązań do aut innych marek. Jednego przy tym byłem i dalej jestem pewien. Gdyby jeszcze dziś nowy samochód pojawił się na ulicach, to mógłby nosić logo wielu znanych i renomowanych firm. I żadna nie powstydziłaby się projektu. Stąd składałem gratulacje na ręce Tadeusza Jelca, który tak znacząco zapisał się w historii motoryzacyjnych stylizacji"
O Panie, to jakaś zorganizowana akcja czterech „obiektywnych dziennikarzy” bo już następny artykuł widzę

Przypisy że organizacja i koszty po stronie EMP 😉 spoko ciemny lud to kupi, cytując klasyka.
 

luki

Pionier e-mobilności
Tylko, że nikt nie potrzebuje atłasu, dywanów, czy czego tam jeszcze. To ma być tani samochód, czyli plastikowy w środku. Kawałek wytłaczanki, lub plastikowego "carbonu" i jazda. Nikt nie zapyta kto to projektował, to ma się sprzedać
 
Top