Pulled the trigger ;)

nabrU

Moderator
Ja po prstu zarządziłem akcję wymiany wycieraczek i tyle ;) (Mii też dostało komplet Bosch'y na przód i tył)
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ja to jestem jakaś sknera co dopłaty przy wekslu in blanco nie weźmie, ale uczciwie pasażerowi wycieraczkę zmieni co drugą wymianę u kierowcy ;-)
 

nabrU

Moderator
Wybiło dziś na liczniku 25 tyś. mil (czyli ciutkę ponad 40 tyś. km) zrobione w niecałe 19 miesięcy. Nic nie puka, nie stuka, nie zepsuło się itp więc zasadniczo nie ma na co narzekać (y) Oby tak dalej.

1741803846971.png


TeslaFi twierdzi, że w tym okresie zużyłem 8026,90 kWh za 423 funty czyli:
- średni koszt za kilowat: 5,2 pensa (czyli jakieś 26 gr)
- średni koszt na 100 mil: 1,7 funta (czyli jakieś 5,25 zł na 100km)
- średnie całkowite zużycie: 321 Wh/mi (czyli 199 Wh/km)
 

cooler

Pionier e-mobilności
średnie całkowite zużycie: 321 Wh/mi (czyli 199 Wh/km)
Koszt za km i niezawodność naprawdę imponujące(y), ale te zużycie to jakaś masakra jak na warunki UK, z Waszymi mocno ograniczonymi prędkościami...:eek: Ja lecę po autostradzie minimum 140, często 140+10, latam głównie trasy (zdalna praca, nie mam gdzie jeździć po mieście, a po okolicy to 2-3km dziennie max), zjeżdżam często w okolice zera %, a czasem nawet na minus i mam zużycie 202Wh/km z całych 80k km... A jest to 3 LR AWD...
Gdzie ta mityczna oszczędność LR RWD to ja nie wiem - latem pomimo nawet szybszej jazdy mam 195-198Wh/km, zima zawyża mi zużycie.

EDIT: Chyba że liczysz zużycie z ładowarek, to zwracam honor - wtedy wyszło by Ci jakieś 140Wh/km z kompa Tesli, a to już fajne zużycie.
 

Michal

Moderator
EDIT: Chyba że liczysz zużycie z ładowarek, to zwracam honor - wtedy wyszło by Ci jakieś 140Wh/km
Toż jest zużycie na ekranie i wychodzi 143 Wh/km
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jednak duże to zużycie i to zakładam bez straty na ładowaniach. Ale gratuluję niezawodności, też na nią liczę 😀
Chyba podał te 199hW/km już z ładowarek, bo na kompie ma 230Wh/km z całości + 30% strat na ładowaniu/podgrzaniu baterii to tyle by wyszło. Wtedy u mnie 202Wh/km to z ładowarek 263Wh/km czyli za tyle płacę.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Toż jest zużycie na ekranie i wychodzi 143 Wh/km
Tak na szybko przeliczyłem i zdałem sobie sprawę że te 199Wh/km to chyba z energię z ładowarek podał i podzielił przez przejechany dystans, to by się zgadzało.
 

nabrU

Moderator
Wyliczone zużycie energii to to co pokazuje mi TeslaFi czyli tyle ile weszło do baterii w tym czasie. Niestety mając 2 EV i jeden wallbox nie jestem w stanie wyliczyć ile kWh zostało pobranych z sieci na Teslę, a co za tym idzie strat na ładowaniu.

Ale tak na prawdę, to mam to gdzieś, bo jeśli nawet straty będą z 10% to zwiększa to wydatek do 465 funtów. To jest cały czas śmieszna suma biorąc pod uwagę ile za te 40k km musiałbym wydać na paliwo do ICE (szybka matematyka mówi mi, że na ICE palące 6L/100km wydałbym ok 3400 GBP)

A czy realnie 20kWh/100km licząc wszystko: czyli sentry, grzanie / chłodzenie kabiny (mam w lecie ustawione zabezpieczenie przed przegrzaniem) to dużo? Jka wyżej napisałem - mnie interesuje koszt ogólny.
 

viallos

Pionier e-mobilności
@cooler w jednym wątku skończył i już przyczepił sie do kolejnego z tymi samymi bzdurami. W sumie to do trzeciego bo przy okazji przy Audi Q6 tez próbował coś udowadniać i nie wyszło.
A ja mówię sprawdzam.
Pokaż dowody na tak niskie zużycie swojej TM3LR przy tych prędkościach o których piszesz. Chciałbym zobaczyc na ekranie z twojej Tesli czas przejazdu dystans i zużycie. Ja zaczynam podejrzewac że Ty masz jakąś chorobę dwubiegunową. Raz ... jaki to słaby samochód, oszukuje itp itd po czym jaki wspaniały a za chwilę już mniej wspaniały. I wieczne podliczanie kto ile zużył i za ile. To się robi niesmaczne.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top