Pulled the trigger ;)

nabrU

Pionier e-mobilności
Mam Tesla Centre niedaleko więc się tam wybrałem dzisiaj bo mnie to kupowanie online trochę stresuje (może nie samo kupowanie ale brak postępów z moim zamówieniem).
Potwierdziło się że bank Credit Agricole który finansuje kredyt 0% na TM3 nie radzi sobie z ilością aplikacji jakie spłynęły do nich więc moze w poniedziałek lub wtorek coś się w mojej kwestii wyjaśni. Choć Tesla więc wycofała go jako partnera finansowego i inny bank 'załatwia' dla nich kredyty.
Ale udało mi się przesunąć datę odbioru na taką która mi wreszcie pasuje (18 sierpnia) oraz nadali mi numer rejestracyjny do 'mojego' TM3.
Więc jakiś (pozytywny) postęp jest... (y)

P.S. Setki TMY i TM3 na ich parkingach stoi...
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Mam Tesla Centre niedaleko więc się tam wybrałem dzisiaj bo mnie to kupowanie online trochę stresuje (może nie samo kupowanie ale brak postępów z moim zamówieniem).
Potwierdziło się że bank Credit Agricole który finansuje kredyt 0% na TM3 nie radzi sobie z ilością aplikacji jakie spłynęły do nich więc moze w poniedziałek lub wtorek coś się w mojej kwestii wyjaśni. Choć Tesla więc wycofała go jako partnera finansowego i inny bank 'załatwia' dla nich kredyty.
Ale udało mi się przesunąć datę odbioru na taką która mi wreszcie pasuje (18 sierpnia) oraz nadali mi numer rejestracyjny do 'mojego' TM3.
Więc jakiś (pozytywny) postęp jest... (y)

P.S. Setki TMY i TM3 na ich parkingach stoi...
No to ładnie, jednak są postępy :)
Zatem są widoki że kolega dołączył do klubu, jak to ktoś ostatnio sobie wydumał, "robiących laskę Elonowi".
Może dla takich szufladkujacych podsumuj, co prócz ceny skłoniło Cię do tak drastycznego w swej orientacji ruchu? Jak to jest widziane w UK - właśnie tak czy Tesla jest tam autem jak każde inne, tylko lepszym/tańszym/innym (niepotrzebne skreślić) elektrykiem?
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
No to ładnie, jednak są postępy :)

Nie ma jednak jak rozmowa z "żywym" człowiekiem w tym wypadku bo jednak przez maila czy telefon nie wszystko się jednak da załatwić.

Macie filmik z dashcama jak wyjeżdżam z Tesli. To nie tylko salon ale punkt dystrybucyjny Tesli na UK (tutaj przypływają statki z transportami Tesli). Można zobaczyć po prawej ile samochodów stoi. Cały parking (od nabrzeża do drogi) jest ich. Plus Tesle stały też na górnym poziomie parkingu wielopoziomowego.

P.S. Tylko nie "płakać", że nie po tej stronie jadę ;)

 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ta da :D
Wygląda na to że ktoś pracuje w Credit Agricole w niedzielę, bo dostałem mailem dzisiaj po południu umowę kredytową do podpisu (nawet przyznano mi ciutkę lepsze warunki (y) ). Parę podpisów elektronicznych i sprawa załatwiona.

Jak pisałem, odbiór 18 sierpnia rano. Jak odbiorę to się pochwalę, bo Wy tu TM3 z kierownicą po innej stronie nie czesto widujecie :LOL:

Może dla takich szufladkujacych podsumuj, co prócz ceny skłoniło Cię do tak drastycznego w swej orientacji ruchu? Jak to jest widziane w UK - właśnie tak czy Tesla jest tam autem jak każde inne, tylko lepszym/tańszym/innym (niepotrzebne skreślić) elektrykiem?

Ja nie sądzę, że to jakaś drastyczna zmiana w moim postrzeganiu, po prostu uważam zakup TM3 LR RWD za całkiem niezłe rozwiązanie w moich warunkach. Staram się też nie dorabiać żadnej ideologii (ani pro ani anty) do żadnej marki. Skąd taki wybór, o tym poniżej:

1. Tesla od jakiegoś czasu była w kręgu mojego zainteresowania (miałem kilka jazd próbnych TM3 i TMY) ale oczywistym rywalem był też ID.3 w wersji Pro S z baterią 77kWh. Mimo, że w UK nie mamy zasadniczo problemu z infrastrukturą to jednak lepiej mieć trochę więcej mil w zapasie. I tu zdarzyła się okazja z LR RWD, którego to modelu do niedawna nie było. Więc 385 mil WLTP przeciw 340 mil dla ID.3 Pro S jest chyba oczywistym wyborem.

2. Sieć SuC jest obecnie najtańszą siecią szybkich ładowarek w UK (w Europie chyba też) więc to też miało znaczenie.

3. Cena i oferta finansowa: jestem pracownikiem na etacie więc mam opcje albo kupić za gotówkę, albo na kredyt albo wziąć w leasing. Gotówki takiej nie posiadam (czy to na TM3 czy ID.3) więc ta wersja zakupu odpada. Leasing już miałem na ID.3 i było to dobre i bezpieczne rozwiązanie aby wejść w elektromobilność i zobaczyć 'z czym to się je' i czy to dla mnie. Po takim doświadczeniu zakup EV jest niejako konsekwencją w moim wypadku. Obie marki oferują zniżki i kredyt 0% w UK (i tu ID.3 Pro S jest ciutkę tańszy od TM3 LR RWD) ale stwierdziłem, że mimo bezproblemowej eksploatacji ID.3 przez ponad 2 lata spróbuję Tesli ;)

Oczywiście (wiem narażę się :eek:) Tesla ma (jak dla mnie) pewne wady w porównaniu z ID.3 Pro S (brak matrycowych LEDów, brak HUDa, brak rolety szklanego dachu, brak Android Auto, wiele większy promień skrętu, nie-hatchback, wycieraczki z problemami, brak V2x, droższe ubezpieczenie) ale ma też oczywiste zalety (SuC, ładowanie 250kW, zasięg, ładniejsze wnętrze, oprogramowanie o lata świetlne lepsze niż w VW) więc ten zakup to taki 'trade-off' bo idealnego EV nie ma. Okaże się po paru miesiącach jak się ze sobą 'dogadujemy' o czym zapewne nie omieszkam tu napisać.

EDYTA: Bo było pytanie o postrzeganie Tesli, które pominąłem.
Nie ma co ukrywać, że TM3 i TMY to najpopularniejsze w UK samochody EV i mówię to nie ze statystyki ale ile u mnie spotyka się ich na ulicach. Mieszkam jednak w 'bogatym' rejonie jaką jest południowa Anglia więc to może być mylne odczucie. Inne popularne EV to u nas VAG (i ich marki), MG plus tradycyjnie Brytyjczycy lubią BMW i Jaguary więc sporo się widzi i4 i i-Pace.
Tesla staje się też bardzo popularnym samochodem flotowym / firmowym, bo samochody służbowe są tu obarczone podatkiem 'Benefit in Kind' który dla EV wynosi w tym roku 2% przybliżonej ceny samochodu (a dokładnie wartości P11D). Dla porównania taki np. Audi A4 2.0TDI ma BIK 36% więc można sobie wyobrazić, jakie firmy i prywatni przedsiębiorcy wybiorą samochody.
Niestety ta popularność i mała ilość modeli (i również kolorów) oraz podobieństwo TM3 i TMY sprawia, że Tesla jest też postrzegana jako samochód, nazwijmy to ciutkę 'bez wyrazu'. Więc jeśli ktoś chce mieć elektryka i się jakoś wyróżniać z tłumu, to chyba Tesli nie wybierze.
No i ostatni aspekt to wizerunek Tesli i postrzeganie tej marki i jej kierowców przez niektórych przeciwników EV czy 'petrolhead'ów'. Masz Teslę to pewnie jesteś jednym z tych 'ekozjebów' co mi zakazują kupować ICE od xxxx roku, Elon jest Twoim Bogiem i takie tam...
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Mały apdejcik,
Był mały problem z ubezpieczeniem samochodu bo dla mojego ubezpieczyciela taki samochód nie istnieje...tzn. nie istnieje wersja LR RWD w bazie danych ubezpieczeniowych w wersji na rok 2023. W UK każdy pojazd / wersja musi być w takiej bazie danych i ma przydzieloną tzw. grupę ubezpieczeniową od 1 do 50 (50 to ta najdroższa). RWD to grupa 48 a LR AWD to 50.
Stanęło na tym, że mam samochód ubezpieczony jako LR AWD (z notką że jest to realnie LR RWD) co oczywiście pewnie zwiększa moją składkę bo mocowo to nie te same samochody. Ale że zaśpiewano od mnie tylko 540 funtów (czyli ok. 70 funtów więcej niż za ID.3) za odpowiednik Waszego full AC to się nie wahałem i zapłaciłem (y)

P.S. Sprawa jest rozwojowa bo jak wprowadzą LR RWD do bazy danych to jest szansa, że będzie to grupa 48 (no może 49) więc może być taniej :)
 
Last edited:

ciastek

Pionier e-mobilności
(…) dla mojego ubezpieczyciela taki samochód nie istnieje...tzn. nie istnieje wersja LR RWD w bazie danych ubezpieczeniowych w wersji na rok 2023. W UK każdy pojazd / wersja musi być w takiej bazie danych i ma przydzieloną tzw. grupę ubezpieczeniową od 1 do 50 (…). RWD to grupa 48 a LR AWD to 50.
Skąd wiadomo, że LR RWD ma grupę 48, skoro nie ma go w bazie?
 

nabrU

Pionier e-mobilności

elektryk

Pionier e-mobilności
Stanęło na tym, że mam samochód ubezpieczony jako LR AWD (z notką że jest to realnie LR RWD) co oczywiście pewnie zwiększa moją składkę bo mocowo to nie te same samochody. Ale że zaśpiewano od mnie tylko 540 funtów (czyli ok. 70 funtów więcej niż za ID.3) za odpowiednik Waszego full AC to się nie wahałem i zapłaciłem (y)
540 GBP za rok? Full AC? Wow. To jest jakieś 2800 zł, super oferta, chyba trudna do osiągnięcia u nas.
 
Top