Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dzięki, fajna dawka wiedzy
Zwróc też uwagę jak równiutki jest wykres z naszej A1, a jaka szarpana jazda jest na tych słynnych "zachodnich" autostradach. Niemcy już podobno się cieszą że oddali swoje dobre stare samochody do Polski w dobre ręce, gdzie mają więcej wolności, lepsze warunki do życia, równiejszy asfalt i mniejsze korki :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
jeżeli trasa ma 500km-600km, przy prędkości 130-140 wystarczy 1dno ładowanie 30min, a na miejscu jest gdzie uzupełnic energię, to w tym przypadku EV ma sens, przynajmniej według mojego toku rozumowania

No to Tesla z Warszawy dojechała na lodowiec z 4 ładowaniami i czasem przejazdu około 13h. Miałem sprawy biznesowe po drodze w Monachium do załatwienia więc nie ma dokladnych danych bo tam po mieście się kręciłem ale ogólnie z 1384km energia łącznie 318kWh i średnio pokazuje 230Wh/km. Generalnie warunki miałem kiepskie deszcz ze śniegiem i jej nie oszczędzałem.. non stop 140 -150km/h. Super zadowolony jak się spisała... zupełnie nie upierdliwa jeżeli chodzi o ładowania. Często potrzebowałem trochę więcej czasu dla siebie.
 

Attachments

  • 20221127_095631.jpg
    20221127_095631.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 102

nabrU

Moderator
Super zadowolony jak się spisała... zupełnie nie upierdliwa jeżeli chodzi o ładowania. Często potrzebowałem trochę więcej czasu dla siebie.

Najlepszy przykład jak z ICE rewolucjonisty zrobił się EVangelista (y) :ROFLMAO:
 

Nemiroff

Zadomawiam się
Taa a ja miałem z dekadę+ temu BMW 520d touring Dojeżdżałem bez tankowania ze Śląska do Czarnogóry przez Chorwację. W Czarnogórze kręciłem się jeszcze wokół komina czasami. 1250km robiłem tym samochodem powtarzalnie. Poniżej tysiąca ciężko było zejść. Było i 1400+ ale to se w electircku ne vrati.
 

Michal

Moderator
Ile robiłeś przystanków na te 1250 km? Pewnie że 4 właśnie :p teraz trzeba je trochę zaplanować zgodnie z położeniem ładowarek ale za kilka lat pewnie będzie można jechać i stawać tam gdzie się chce.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Taa a ja miałem z dekadę+ temu BMW 520d touring Dojeżdżałem bez tankowania ze Śląska do Czarnogóry przez Chorwację. W Czarnogórze kręciłem się jeszcze wokół komina czasami. 1250km robiłem tym samochodem powtarzalnie. Poniżej tysiąca ciężko było zejść. Było i 1400+ ale to se w electircku ne vrati.
Mityczna Chorwacja. A ja w latach 90-tych to z rodzicami 12 godzin nad morze polskie jechałem Kadetem brytyjskim (zwanym Vauxhallem Chevette) i na stacjach benzynowych w kolejce się stało po paliwo czasem z 40 minut, świat się zmienia, nie ma co żyć sentymentami.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Z lodowca w Soelden wyjechałem na 78% po 50km miałem wciąż 78% i dojechałem do stolicy Audi w Ingolstadt bez zatrzymania coś ponad 300km .. na 18% ... a tam gdzie można to 170 , 180 non stop. Teraz 15min na Ionity .. dzięki @nabrU za Juice Pass wychodzi super tanio taka wycieczka. Ładowarka 350kW. I przy okazji jaka różnorodność samochodów ... zanim wysiadłem odjechała jeszcze Corsa.
 

Attachments

  • 20221127_184258~2.jpg
    20221127_184258~2.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 92

cooler

Pionier e-mobilności
15min na Ionity .. dzięki @nabrU za Juice Pass wychodzi super tanio taka wycieczka.
Chyba przegapiłem, co fajnego daje Juice Pass (mam używałem we Włoszech) względem Ionity?
 

nabrU

Moderator
Dokładnie to kolega @KKL tu JuicePass pierwszy "zadenuncjował" ja tylko gdzieś ponwonie przytoczyłem przy dyskusji na temat gdzie taniej na szybkich ładowarkach.

@cooler
Daje 31 centów (czyli jakieś 1,45zł) w pakiecie FlatLarge na Ionity.

I przy okazji jaka różnorodność samochodów ... zanim wysiadłem odjechała jeszcze Corsa.

Ha ha, a takie cuś na Ionity widziałeś :LOL: Za darmo było (z Bonneta) to co tam, że mały ma tylko 40kW max po CCS. Choć reszta "towarzystwa" bardziej ekskluzywna była :ROFLMAO:

IMG_20220612_145550.jpg
 
Last edited:
Top