turtleonsnb

Nowy na Forum
Co Wy z tym VAT marża, przecież to też jest 23% vat, tyle że od różnicy w cenie brutto, a nie DRUGI RAZ od pełnej wartości samochodu.
Jak te samochody są na firmę i vat w momencie zakupu był odliczony, to nie można ich sprzedać w kwocie netto, sprzedawca MUSI doliczyć 23% vat.
No chyba że sprzedaje na eksport.
Ale dla mnie wygodniej zapłacić VAT od różnicy w cenie niż od całości.
Ale jak się nie da to się nie da.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale dla mnie wygodniej zapłacić VAT od różnicy w cenie niż od całości.
Ale to dotyczy przypadku gdy pośrednik kupił auto w cenie BRUTTO, bez prawa odliczenia vat.
Czyli gdyby sprzedającym była osoba fizyczna, sprzedała go pośrednikowi za 80 tys (ten sam samochód), to ten pośrednik, sprzedając Ci auto za np. 85 tys, od tej swojej prowizji mógłby Ci wystawić fakturę vat marża.
 

turtleonsnb

Nowy na Forum
@dj.jozwiak sprawdzałem i3s w salonie i na ta chwile nie widzę sensu żeby brać nowy samochód, szczególnie że to już niedaleko podstawowej TM3. Ale oglądnąłem przy okazji test Nylanda, przy co prawda niższej temp 120Ah i3S przejechał mu 200km na 90km/h. Ja uważam że to bardzo słabo i odpada dla mnie w tej cenie i rozmiarze. Ale jak Twoje 94Ah przejeżdża 250km po mieście to jest to bardziej rozsądne.
 

dj.jozwiak

Nowy na Forum
@dj.jozwiak sprawdzałem i3s w salonie i na ta chwile nie widzę sensu żeby brać nowy samochód, szczególnie że to już niedaleko podstawowej TM3. Ale oglądnąłem przy okazji test Nylanda, przy co prawda niższej temp 120Ah i3S przejechał mu 200km na 90km/h. Ja uważam że to bardzo słabo i odpada dla mnie w tej cenie i rozmiarze. Ale jak Twoje 94Ah przejeżdża 250km po mieście to jest to bardziej rozsądne.
Tez mialem ochote na 120Ah (i nadal mam), ale calkowicie podzielam Twoje zdanie, ze te ceny sa zbyt blisko samochodow o jedna, dwie klasy wyzej. Cena 94Ah to chyba na dzisiaj dobry kompromis, ale wiadomo, ze kazdy patrzy na to z wlasnej perspektywy. Jezeli wejda doplaty w polowie roku to chyba sporo moze sie pozmieniac.
 

tompil

Nowy na Forum
Witajcie. Jestem nowy na forum. Zakupiłem BMW I3 94 Ah po Innogy. Licytacje obserwowałem od początku, ale całe szczęście dopiero teraz zdecydowałem się na zakup. Obecnie sprzedawane wyglądają dużo lepiej niż te z pierwszych licytacji. Moja ma tylko 1 małą ryskę na krawędzi zderzaka, w środku żadnych zniszczeń. W zestawie evse 1 fazowe, zestaw do naprawy opon, gaśnica, apteczka i trójkąt.
Opony z tyłu praktycznie równo z ogranicznikiem zużycia, z przodu ze 2 mm do ogranicznika. Jedne drzwi mają inny odcień niż reszta samochodu, ale nie ma żadnych śladów odkręcania czy malowanie, daty na szybach się zgadzają. Wszystkie krawędzie równe.

Odnośnie Autoroli to mam mieszane uczucia. Opis i zdjęcia się zgadzały. Samochód doładowali mi przed odbiorem, żebym dojechał do domu 130 km. Niesmak został po aukcji, bo przy licytacji była inna kwota prowizji za sprzedaż, a na fakturze później inna. Podobno pomyłka w systemie. Obiecali mi że zrobią korektę faktury na tą kwotę, a teraz nie reagują na wiadomości i unikają kontaktu. Poza tym podczas licytacji podbijali prawdopodobnie kwotę do tych 65 tys. netto żeby sprzedać samochód, bo cały czas ktoś mnie przebijał, ale tylko do kwoty 65 tys.

Przejechałem już 1000 km. Bateria pokazuje rzeczywistej pojemności 29,2 kWh. Średnie zużycie mam 12,3 kWh na 100 km. Po naładowaniu pokazuje zasięg bez klimatyzacji około 230 km. Jeżdżę 90 % poza terenem zabudowanym. Ładuje w domu. Teraz zakupiłem kabel Type 2 do ładowarek AC i ładowałem na próbę na ładowarce Energa. Moc ładowania była 11 kWh. Nie wiem, czy to jest max. dla tej ładowarki Energa.

Byłem w salonie BMW, samochód ma wykupiony pakiet serwisowy do 5 lat, albo 60 tys. km, ale początek okresu biegnie od 2018 roku, a nie pierwszej rejestracji.

Generalnie jestem bardzo zadowolony, samochód jest jak nowy, a cena mniej niż połowa, dodatkowo pakiet serwisowy w cenie. Jeździ się super i zdecydowanie kupiłbym drugi raz. Przesiadka na elektryka była trafionym wyborem, wcześniej nigdy nie jeździłem elektrycznym. Dziennie robię około 100 km, więc zasięg dla mnie jest wystarczający. Na dalsze trasy na razie mam klekota. Obsługa jednym pedałem super sprawa. Na drodze połatanej jeździ w miarę dobrze, na nierównej przy 90 km/h mocno buja i nie zachęca do szybszej jazdy.

Wadą jest podstawowe wyposażenie modelu i droga wymiana opon. Brakuje szczególnie Android Auto i aktywnego tempomatu. Nie wiem jak sprawdzić czy mam pompę ciepła. Jak ktoś będzie miał sprawdzone rozwiązanie na dołożenie Android Auto to proszę pisać. Tylko dopóki jest gwarancja to żadna większa ingerencja nie wchodzi w grę.
Czy ktoś kupował już te opony wielosezonowe Pirelli? Na razie nie widzę problemu w szerokości opon, żeby zmieniać na szersze.
 

dj.jozwiak

Nowy na Forum
Witajcie. Jestem nowy na forum. Zakupiłem BMW I3 94 Ah po Innogy. Licytacje obserwowałem od początku, ale całe szczęście dopiero teraz zdecydowałem się na zakup. Obecnie sprzedawane wyglądają dużo lepiej niż te z pierwszych licytacji. Moja ma tylko 1 małą ryskę na krawędzi zderzaka, w środku żadnych zniszczeń. W zestawie evse 1 fazowe, zestaw do naprawy opon, gaśnica, apteczka i trójkąt.
Opony z tyłu praktycznie równo z ogranicznikiem zużycia, z przodu ze 2 mm do ogranicznika. Jedne drzwi mają inny odcień niż reszta samochodu, ale nie ma żadnych śladów odkręcania czy malowanie, daty na szybach się zgadzają. Wszystkie krawędzie równe.

Odnośnie Autoroli to mam mieszane uczucia. Opis i zdjęcia się zgadzały. Samochód doładowali mi przed odbiorem, żebym dojechał do domu 130 km. Niesmak został po aukcji, bo przy licytacji była inna kwota prowizji za sprzedaż, a na fakturze później inna. Podobno pomyłka w systemie. Obiecali mi że zrobią korektę faktury na tą kwotę, a teraz nie reagują na wiadomości i unikają kontaktu. Poza tym podczas licytacji podbijali prawdopodobnie kwotę do tych 65 tys. netto żeby sprzedać samochód, bo cały czas ktoś mnie przebijał, ale tylko do kwoty 65 tys.

Przejechałem już 1000 km. Bateria pokazuje rzeczywistej pojemności 29,2 kWh. Średnie zużycie mam 12,3 kWh na 100 km. Po naładowaniu pokazuje zasięg bez klimatyzacji około 230 km. Jeżdżę 90 % poza terenem zabudowanym. Ładuje w domu. Teraz zakupiłem kabel Type 2 do ładowarek AC i ładowałem na próbę na ładowarce Energa. Moc ładowania była 11 kWh. Nie wiem, czy to jest max. dla tej ładowarki Energa.

Byłem w salonie BMW, samochód ma wykupiony pakiet serwisowy do 5 lat, albo 60 tys. km, ale początek okresu biegnie od 2018 roku, a nie pierwszej rejestracji.

Generalnie jestem bardzo zadowolony, samochód jest jak nowy, a cena mniej niż połowa, dodatkowo pakiet serwisowy w cenie. Jeździ się super i zdecydowanie kupiłbym drugi raz. Przesiadka na elektryka była trafionym wyborem, wcześniej nigdy nie jeździłem elektrycznym. Dziennie robię około 100 km, więc zasięg dla mnie jest wystarczający. Na dalsze trasy na razie mam klekota. Obsługa jednym pedałem super sprawa. Na drodze połatanej jeździ w miarę dobrze, na nierównej przy 90 km/h mocno buja i nie zachęca do szybszej jazdy.

Wadą jest podstawowe wyposażenie modelu i droga wymiana opon. Brakuje szczególnie Android Auto i aktywnego tempomatu. Nie wiem jak sprawdzić czy mam pompę ciepła. Jak ktoś będzie miał sprawdzone rozwiązanie na dołożenie Android Auto to proszę pisać. Tylko dopóki jest gwarancja to żadna większa ingerencja nie wchodzi w grę.
Czy ktoś kupował już te opony wielosezonowe Pirelli? Na razie nie widzę problemu w szerokości opon, żeby zmieniać na szersze.
Czesc, fajnie napisane, gratuluje zakupu. Rowniez od nich kupilem.
Na Type 2 wiecej niz 11kW mocy ładowania nie uzyskasz.
Obecność pompy ciepła potwierdzisz w w VIN dekoderze: https://www.mdecoder.com/decode
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Android auto jest koszt ok 1000.- od chinczyka wsadza sie modul miedzy wzmacniacz a ekran bez zadnych ingerencji w ciecie kabli itp. Poszukaj na YT jest film. Na AC auto ma max 11kW. Na DC 50kW opony sa drogie i maja fabrycznie 6mm bieznika. Polecaja Nankang ktore maja 8mm.
Gratulacje !
 

Cav

Pionier e-mobilności
z zakupiłem kabel Type 2 do ładowarek AC i ładowałem na próbę na ładowarce Energa. Moc ładowania była 11 kWh. Nie wiem, czy to jest max. dla tej ładowarki Energa.
A masz większą moc ładowarki w samochodzie?
 

tompil

Nowy na Forum
Nie wiem jaka jest moc ładowarki w BMW I3. Kabel kupiłem 22 kW, więc nie potrzebnie taki gruby jeśli ładowarka jest tylko 11 kW. Kabel 22 KW strasznie niewygodny ze względu na swoją grubość. Kupiłem 5 m i jak słupek stoi dalej od miejsca to jest na styk.

Myślałem o oponach wielosezonowych, w śnieg nie będą nim jeździł. Ktoś wie ile bieżnika mają te opony Pirelli? Do zimy będę jeździł na tych zimowych. W innych samochodach przeszedłem już na wielosezonowe i są zdecydowanie lepsze niż stare zimówki.

Czy ten moduł do Android Auto z Alliexpres pasuje do modelu z rocznika 2018? W opisie jest napisane, że pasuje do NBT do rocznika 2017, a nie pasuje do EVO od rocznika 2017. Nie wiem jaki rodzaj wyświetlacza jest w BMW z Innogy.

Sprawdziłem i mam: S4T9 Heat Pump. Co oznacza S544 Cruise Control With Brake Function - tempomat z funkcją hamowania ? chyba nie mam czegoś takiego.

Jeszcze takie pytanie, czy jeśli zużywam 12 kWh na 100 km, to znaczy że przy ładowaniu tyle pobieram z sieci, czy są jakieś straty podczas ładowania i rzeczywisty pobór jest większy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wszystkie opony maja 6mm poza tym nankang czy jak mu tam. Kabel 22kW niewygodny tez taki mialem. Co do modulu to do konca nie wiem, mozna dopytac chinczyka oni sie znaja, wydaje mi sie ze innogy ma stary system i bedzie dzialac, swoja droga monitor tez mozna zmienic na wiekszy i nie sa to koszmarne ceny.
Masz pompe ciepla, a tempomat chyba z radarem, jakie masz ikonki na kierownicy.?
Zuzycie 12kW to bardzo niskie, przy ladowaniu jest ok 10% strat.
 

tompil

Nowy na Forum
Średnie zużycie po 1000 km mam 12,3 kWh. Jeżdżę głównie poza miastem 80-90 km/h.
Na kierownicy po lewej mam 3 przyciski (set, reset i znaczek tempomatu) oraz rolkę, dwa kolejne przyciski są zaślepione.
Dzięki za odpowiedzi.
Jeszcze pytanie czy przewód 11 kW jest dużo cieńszy od 22 KW. Czy warto wymienić na 7 m 11 kW.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Wolno jezdzisz to i zuzycie masz niskie, ja mialem 17kW srednie ;)
Przewod 11kW Jest sporo cienszy i lepiej sie uklada we frunku, ja nigdy nie potrzebowalem 7m i jakos nie wiem po co taki dlugi, ale cienszy napewno lepszy.
Tempomat zahamuje chyba awaryjnie…
 

dj.jozwiak

Nowy na Forum
Android auto jest koszt ok 1000.- od chinczyka wsadza sie modul miedzy wzmacniacz a ekran bez zadnych ingerencji w ciecie kabli itp. Poszukaj na YT jest film. Na AC auto ma max 11kW. Na DC 50kW opony sa drogie i maja fabrycznie 6mm bieznika. Polecaja Nankang ktore maja 8mm.
Gratulacje !
Obawiam sie, ze nie w "polifcie" z 2018. Chyba, ze znalazles jakies rozwiazanie, ktore na prawde dziala dla tego rocznika?
Jedyne co ja znalazlem to screen mirroring z telefonu za ok. 1000€...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Obawiam sie, ze nie w "polifcie" z 2018. Chyba, ze znalazles jakies rozwiazanie, ktore na prawde dziala dla tego rocznika?
Jedyne co ja znalazlem to screen mirroring z telefonu za ok. 1000€...
A to sa zupelne polifty z bateriami 94Ah ? Bo mi sie wydawalo ze jednak elektronocznie byly jak te poprzednie. Ale nie podlaczalem ich pod komputer wiec moge sie mylic.
 

tompil

Nowy na Forum
Czym w ogóle różni się przed liftem i po lifcie?

Napisałem wczoraj do tego gościa, wysłałem mu zdjęcia ekranu i numer vin. Odpisał, że będzie działało na moim BMW, żeby wybrać wersję 2017 przy zamówieniu. W opiniach do ogłoszenia też są informacje że działa z rocznikiem 2018.

Tylko czy gwarancji nie stracę przez to urządzenie.
 
Last edited:

dj.jozwiak

Nowy na Forum
Czym w ogóle różni się przed liftem i po lifcie?

Napisałem wczoraj do tego gościa, wysłałem mu zdjęcia ekranu i numer vin. Odpisał, że będzie działało na moim BMW, żeby wybrać wersję 2017 przy zamówieniu. W opiniach do ogłoszenia też są informacje że działa z rocznikiem 2018.

Tylko czy gwarancji nie stracę przez to urządzenie.
Musze przyznać, że to ciekawe ustalenie. Mnie nigdzie nie udało się tego potwierdzić. Pochwal się proszę, jeżeli to zrealizujesz.
Co do gwarancji, to ja nie odpowiem, ale montaż jest bezinwazyjny więc można przywrócic do stanu "sprzed".
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na moj gust masz optycznie polifa czyli inne lampy z przodu ale eektrycznie masz przedlifta.
mozna zmienic na duzy LCD nie za duzym kosztem. Nie widze podstaw do utraty gwarancji, tam sie tylko wpinasz w odpowiednie kostki.
I nie napalaj sie ze bedzie dzialalo to przez WiFI u mnie czesto zrywalo, ale jak wepniesz kabel z urzadzenie do iphone/android to dziala fajnie.
 

tompil

Nowy na Forum
Z zakupem poczekam chyba do przeglądu który mam w październiku. Chyba, że znajdę czas na montaż to zakupię wcześniej. Zastanawia mnie jeszcze sprawa systemu rozpoznawania znaków. Dołożenie tego to chyba większa sprawa, bo pewnie nie ma kamer do rozpoznawania zamontowanych. Ktoś coś wie o tym?
 
Top