shell recharge - nowe możliwości

p0li

Pionier e-mobilności
Jak Ci kiedyś ściągną z konta 10 razy więcej niż zazwyczaj, to zmienisz zdanie co do racjonalności tego rozwiązania.
od 13 lat mam tak platnosci poustawiane i raz mialem taki przypadek ze (czerwony krzyz) pobral wiecej niz bylo ustalone - wystarczyl 5 minutowy telefon do banku i pieniazki wrocily na konto a ściągający stracił dostep do konta

no ale to w cywilizacji było...
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
od 13 lat mam tak platnosci poustawiane i raz mialem taki przypadek ze (czerwony krzyz) pobral wiecej niz bylo ustalone - wystarczyl 5 minutowy telefon do banku i pieniazki wrocily na konto a ściągający stracił dostep do konta

no ale to w cywilizacji było...
Wbrew pozorom wiele usług bankowych i okołobankowych w PL działa nawet lepiej niż "w cywilizacji"
 

p0li

Pionier e-mobilności
Wbrew pozorom wiele usług bankowych i okołobankowych w PL działa nawet lepiej niż "w cywilizacji"
usług tak - pełna zgoda - ale usługobiorca nadal dla banku jest natrętem nie klientem
 

nabrU

Moderator
Dodam swoje 3 grosze (albo pensy jak kto woli ;)).
W UK jest coś podobnego i nazywa się 'Direct Debit' i jest to bardzo powszechna forma płatności. Chyba wszystkie moje rachunki od prądu po Dogs Trust tak są płacone. Czasem jest to nawet jedyna możliwa forma płatności (tak opłacamy dwa nasze EV) czy też preferowana zniżką (np. 30 funtów za internet płacony przez DD lub 35funtów jak płatność normalna).
U nas istnieje coś takiego jak 'Direct Debit Guarantee', które w kwestiach pobrania niewłaściwej kwoty ma taki zapis:

If an error is made in the payment of your Direct Debit, by the organisation or your bank or building society, you are entitled to a full and immediate refund of the amount paid from your bank or building society

Osobiście nigdy nie miałem przypadku że pobrano za mało czy za dużo
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Zrobiłem wyżej edit, poczytaj sobie. Polecenie zapłaty możesz anulować nawet gdy jest już opłacone.
Też używam DirectDebit gdzie sie tylko da, bo comiesieczne płatności to zmora.
Na rachunkach prywatnych wycofać płatność można do 8 tygodni wstecz.
Na rachunkach firmowych osób prywatnych do 5 dni roboczych wstecz.
Wycofanie transakcji to zwykle tylko jedno kliknięcie i środki automatycznie na koncie z którego pobrano. Takie są zasady tego produktu,

1672410195561.png
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jak to nie? Przyjeło się. Czynsze, telefony energia woda itd...
Problemem jest to że ci co nie mogą zapewnić środków na koncie to tego nie uruchamiają.
Jak macie ustawiony identyfikator płatności w enerdze?
To jest nr klienta, albo coś innego widocznego też w fakturze lub koncie?

Taka dana jest potrzebna do uruchomienia PZ w banku, do Energii mam za daleko.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tu akrat klikam na stronie. Dwa domy rozliczam i pracę, a bywaly jaja z Energą, bo i zmiany taryf i fotowoltaika i liczniki, a oni sami przechodzą z firmy do firmy (Orlen) . Byla zmisna rozliczania na godzinowe Do, tego teraz zmiana strony itp. Firma a la Obajtek, więc tu klikam i place on line. Poki sie nie ustabilizuje.
Co prawda po jednym czy dwóch incydentach ze zlym naliczaniem jest OK.

Identyfikator bym dal nr klienta a jak cos nie tak to zobaczysz na stronie.
 

AndrzejKulig

Fachowiec
Podstawowe pytanie - jak tym ładować. Aplikacje mam, nie mam karty. Próbowałem z apki ShellRecharge odpalić GreenWaya pod Ikea w Krakowie. I widać ze się komunikuje z ładowarka bo zaczęła migotać ale prądu nie puściła. Co więcej, na samej aplikacji ShellRecharge info ze ładowanie w toku i wszystko gra. Potem sprawdziłem z aplikacji GreenWay-a i ładowała jak talala
 

nabrU

Moderator
Top