Skandaliczna jakość samochodu

Bartosz

Pionier e-mobilności
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
No kurde, to zatem geniusze marketingu, mogliby dać jeszcze zdjęcie z reala po montażu.
Zauważ, że to jest skierowane do klientów z USA, a tam 16 milionów obywateli uważa, że czekoladowe mleko jest od brązowych krow, a na kubku z kawą trzeba pisać „uwaga gorące” oraz na lusterkach, że obraz jest odwrócony.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Ciekawy watek, prawda jak zwykle lezy gdzies po srodku- TM3 niewatpliwie jest produktem masowym z USA i jakosc/solidnosc montazu jest slabsza od tego do czego jest przyzwyczajony uzytkownik z Europy kupujac auto za 200-300k PLN.

Tam te auta kosztuja 6-12 pensji i to, ze gdzies jest niedoskonaly lakier czy krzywo zamontowana lampa - nikogo nie szokuje.
W PL jest mala trauma bo czlowiek placi sporo pieniedzy i oczekuje najwyzszej jakosci ala marki premium.

Ale w tym premium tez nie jest rozowo - auta rozkraczaja sie mechanicznie na drodze po kilkudziesieciu tys km, klekaja rozrzady, pompy oleju, przekladnie kierownicze etc etc - w TM3 usterki wygladaja bardziej na kosmetyczne a nie mechaniczne poki co.
Klar/lakier odlazi w wielu autach, na kazdej myjni cisnieniowej sa ostrzezenia nawet, lampy paruja na potege w BMW od dekady.

Do opa - nie bierz sie chlopie za naprawy sam (zaprawki, lampy etc), to nie Polonez.
Masz liste usterek - jedz do serwisu, niech wyeliminuja wiekszosc, wez w tym czasie jakies auto zastepcze z AC.
Tyle.

Pisanie, ze 0,5M aut Tesli TM3 "ma istotne wady" jest sporym naduzyciem, w mojej "na pierwszy rzut oka" wszystko wyglada w miare w porzadku natomiast klasc sie pod auto zeby szukac jakichs skaz lakieru normalne raczej nie jest - to nie dzielo sztuki ktore bedzie stac na wystawie w muzeum.

PS. Progi i odlazenie lakieru - ewidentnie wtopa producenta w jakiejs partii aut, oddac do serwisu, niech polakieruja od nowa i tyle.
PS2. Mapy wgrali mi ostatnio 2021r, pewnie i u Ciebie zaraz beda nowe
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
2. Faktycznie, zauważam i u siebie pewną "demoralizację jakości". Przy odbiorze zgłosiłem wszystko co znalazłem, a jestem dokładny. Teraz jednak, gdy nieco z usterek już zostało przez serwis ogarnięte, przyznaję, że coraz rzadziej myślę o tym, że na przykład szpary drzwi przednich pasażera są gorsze niż po stronie kierowcy. Pewnie powinienem też z tym do nich uderzyć, skoro jest w protokole, ale może mentalnie to już wywalam z głowy? Może już zaczynam to bagatelizować? Może już się martwię, że mi odpadnie lakier z progu, i to dopiero będzie usterka, a nie szpary?
Ladnie napisane, mam podobnie.
Chyba pieniadz gorszy wypiera pieniadz lepszy.
Tesla widzi ze ludzie nie sa az tak wrazliwi na jakosc i dostarcza produkt ktory uwypukla "premium" w innych miejscach niz niemieckie marki.
Masz gdzies wlos w lakierze ale jezeli przymkniesz na to oko to masz 4s do setki zamiast 6s za 200k PLN, zamiast stac w kolejce na Greenwayu i czekac godzine az sie Zoe naladuje - masz dedykowane 150kW i do tego w dobrej cenie etc etc
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Tam te auta kosztuja 6-12 pensji i to, ze gdzies jest niedoskonaly lakier czy krzywo zamontowana lampa - nikogo nie szokuje.
Mnie szokuje, chociaż ten samochód kosztował mnie mniej niż wspomnianego obywatela USA 🙂

W PL jest mala trauma bo czlowiek placi sporo pieniedzy i oczekuje najwyzszej jakosci ala marki premium.
Wystarczyłaby mi w zupełności jakość klasy średniej 🙂 Chociaż uważam sam samochód za auto klasy premium, bo klasa to nie tylko jakość.

W TM3 usterki wygladaja bardziej na kosmetyczne a nie mechaniczne poki co.
Zobaczymy co czas przyniesie. Zauważ, że większość tych samochodów w Polsce ma kilka miesięcy. W Niemczech jest watęk z ponad 500! wpisami na temat uszkodzeń wachacza po przejechaniu 20-50 tysięcy kilometrów. Tesla uważa, że jest to element eksploatacyjny i uwaga - grzecznościowo wymienia do 50 tysięcy w ramach zachowania dobrych relacji z klientem. Jak masz powyżej to płacisz. Nie wiem czy coś zmienili w tym zawieszeniu, bo wszystkie przypadki dotyczą rocznika 2019. Tak na marginesie odmalowanie JEDNEGO progu w autoryzowanym serwisie poza gwarancją kosztuje 3800 złotych, jakby ktoś był zainteresowany 🙂

Klar/lakier odlazi w wielu autach, na kazdej myjni cisnieniowej sa ostrzezenia nawet, lampy paruja na potege w BMW od dekady.

Do opa - nie bierz sie chlopie za naprawy sam (zaprawki, lampy etc), to nie Polonez.
Masz liste usterek - jedz do serwisu, niech wyeliminuja wiekszosc, wez w tym czasie jakies auto zastepcze z AC.
Tyle.

Pisanie, ze 0,5M aut Tesli TM3 "ma istotne wady" jest sporym naduzyciem, w mojej "na pierwszy rzut oka" wszystko wyglada w miare w porzadku natomiast klasc sie pod auto zeby szukac jakichs skaz lakieru normalne raczej nie jest - to nie dzielo sztuki ktore bedzie stac na wystawie w muzeum.
Z moją na pierwszy rzut oka i nawet na drugi 🙂, też wszystko wyglądało i wyglada w porządku, a z progami to nie jest problem serii, bo złazi na pewno od 2019 roku, tylko z rożnym nasileniem.

Mapy to osobny temat. Twoja deklaracja, że na pewno je dostanę niestety nie jest wiążąca dla producenta 🙂. Fakty są takie, że samochód ma dwa miesiące, a ja mam ułomną nawigację oraz oficjalną deklarację producenta, że mapy dostanę jutro lub wcale. Jakby mi podali jakiś termin to inaczej bym do tego podszedł. Zauważ, że są ludzie, którzy kupili samochód rok temu ze starymi mapami i nadal nie mają aktualnych.
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
1. Jezeli nie zdarles ostatniej koszuli z plecow zeby kupic TM3 to znaczy, ze walczysz dla zasady :)
Szanuje. Natomiast imho warto zachowac dystans i sie nie nakrecac niepotrzebnie (strona anty-Telsa, zniechecanie do marki etc) - mamy juz na rynku Polestara w klasie D (w Norwegii sprzedaje sie swietnie), za chwile bedzie BMW i4 - wierze, ze Tesla chcac pozostac konkurencyjna w Europie - poprzez kolejne iteracje poprawi solidnosc/jakosc.
2. Mi TM3 przypomina troche Iphony - te pierwsze byly kuriozalne, brakowalo im dziesiatek funkcji bedacych u konkurencji, a mimo to ludzie kupowali na potege bo podswiadomie czuli ze biora top produkt (a mms nie bylo, anteny szwankowaly, lapaly wilgoc etc).
Smiechom nie bylo konca ze konkurencja zrobi to za chwile lepiej. Dekada minela a jablka wyladnialy, swoj market share ustabilizowaly, klienci juz tak nie psiocza.
3. Na norweskim rynku TM3 jest od 2019r i chyba mechanicznie nie wyglada to zle, jak chce Ci sie mozesz z jakims google translatorem przewertowac forum po naglowkac:
NO forum TM3
4. Ceny uslug lakierniczych w ASO to wiadomo, ze sciema - w BMW potrafia zawolac ~1500 PLN za wymiane oleju w ASO (i wierz mi lub nie ludzie na forum pisza, ze placa, ze maja najlepszy olej etc ^^)
5. Ja pisze z innego punktu siedzenia - mam salon/serwis Tesli 15 min od domu, 20 ladowarek SC V2/V3 tez 15 min od domu i te wady kosmetyczne az tak bardzo mnie nie bola - za 2-3 tyg powinna przyplynac moja druga Tesla - tym razem z Chin, zobaczymy jak to tam bedzie wygladac.
6. Apropo jeszcze lakieru, detailingu etc - czlowiek dmucha i chucha a potem - mi 3 tyg temu baba na parkingu wbila sie w TM3P hakiem, w zderzaku dziura, porysowany etc - co zrobic, jak zyc :) Na szczescie Sentry mode na piatke z plusem - nawet sie klocic nie trzeba jezeli chodzi o przyznanie sie do winy :D
 
Top