Skoda Elroq

Nestor

Fachowiec
Na to wygląda, choć bateria wydaje się inna: deczko większa z szybszym ładowaniem.
Dodali te 2kwh zeby pokryc straty z dodatkowego silnika z przodu.

Co do predkosci, gdyby nie ograniczenie do 180, to czemu ludzie kupowaliby e-Trona RS, ktory robi 220+ ? VAG nie moze kanibalizowac sam siebie :)
 

mdz

Zadomawiam się
Co ciekawe Ford Explorer w jednej z wersji też ma 79kwh. Czyli sama platforma pozwala włożyć nieco więcej. Szkoda, że w pozostałych wersjach z dużą baterią już od paru lat nie zrobili upgrade
 

Ferrari95

Fachowiec
Lata temu zakontraktowali pewną ilość baterii 77 kWh i muszą je gdzieś sprzedać. Nowsze baterie 79 kWh trafiają tylko do najdroższych wersji i modeli koncernu (np. ID.7, wersje GTX ID.3 i RS Skody).
 

mdz

Zadomawiam się
Do ID.7 trafia nawet 86kWh netto ale to pewnie z uwagi na wielkość samochodu mogli dołożyć więcej pakietów.
 

jarry

Zadomawiam się
Hej! Jacek Balkan wziął na tapet Skodę Elroq, zapraszam do obejrzenia (y)


Dodatkowo Jacek zrobił ankietę czy ma zrobić test 400km z trasy Elroqiem, zachęcam do wzięcia udziału w ankiecie, link poniżej...

 

planzero

Fachowiec
cześć. Byłem u lokalnego dealera w piątek i robiłem wstępnie konfig. - system wywyalił mu na ekranie, że po bodaj 35 tygodniu 2025 na produkcji będą pojazdy z innymi bateriami. Robiliśmy na wersję 85 i pokazywał zmianę spec na baterię z niższym prądem ładowania. Niestety człowiek od Skody nic nie wiedział więcej (ogólnie za wiele nie wiedział :)) - jeżeli nie mylę czegoś to ze 175kW na 150kW (albo nawet niżej) ma być ta zmiana - nic więcej nie wynikało poza tym, że to zmiana dostawcy baterii.
Chyba weźmiemy tego Elronda bo jeździmy 4 lata ID3 i to takie faktycznie nieco lepsze ID3 bo ma większy bagażnik. Poza tym w ID3 przy baterii 77kWh są od razu idiotyczne 20 calowe koła co mnie doprowoadza do szału. I ogólnie skoda wychodzi ciut lepiej. Mimo mojego wstrętu (i żony również) do pseudo SUVów.
ID ma wady różne drobne, ale bardzo się nam dobrze jeździło 4 lata. I nigdy więcej małej baterii (45 mamy). Pozdro!
 

boa

Pionier e-mobilności
cześć. Byłem u lokalnego dealera w piątek i robiłem wstępnie konfig. - system wywyalił mu na ekranie, że po bodaj 35 tygodniu 2025 na produkcji będą pojazdy z innymi bateriami. Robiliśmy na wersję 85 i pokazywał zmianę spec na baterię z niższym prądem ładowania. Niestety człowiek od Skody nic nie wiedział więcej (ogólnie za wiele nie wiedział :)) - jeżeli nie mylę czegoś to ze 175kW na 150kW (albo nawet niżej) ma być ta zmiana - nic więcej nie wynikało poza tym, że to zmiana dostawcy baterii.
Chyba weźmiemy tego Elronda bo jeździmy 4 lata ID3 i to takie faktycznie nieco lepsze ID3 bo ma większy bagażnik. Poza tym w ID3 przy baterii 77kWh są od razu idiotyczne 20 calowe koła co mnie doprowoadza do szału. I ogólnie skoda wychodzi ciut lepiej. Mimo mojego wstrętu (i żony również) do pseudo SUVów.
ID ma wady różne drobne, ale bardzo się nam dobrze jeździło 4 lata. I nigdy więcej małej baterii (45 mamy). Pozdro!
1. Trzymasz się VAG z jakiegoś konkretnego powodu? Rynek jest szerszy i ma chyba nawet lepiej zaprojektowane BEV pod względem technicznym i użytkowym, ale oczywiście każdy może mieć swoje sympatie i preferencje :)
2. Mała bateria - po prostu źle dobrałeś produkt do swoich potrzeb :) większa bateria to większa masa, większe zużycie i gorsze prowadzenie plus kosztuje swoje (mogłeś przecież kupić auto z większą baterią). Na jeżdżenie po mieście i pod miastem taka mniejsza bateria jest OK, ale w trasę już wiadomo od początku, że nie. :)
3. Trzymam kciuki za “dobrą zmianę” :)
 

planzero

Fachowiec
1. Tesli nie kupię :) Chińskich też nie raczej. Reszta nie porywa niczym. Platforma MEB jest ok. Nowy silnik AP550 jest znakomity, elrog wypada bardzo dobrze w zużyciu prądu jak na pseudo SUVa. Jakiś test kilkunastu autek na YT wczoraj widziałem (koło Rzymu się działo) i skoda przy masie 2100kg miała lepesze zużycie realne (koło 18kWh) niż małe pierdy ważące 1700kg....Lepiej zaprojektowane to może 400/800V być może, reszta mnie średnio w sumie interesuje jako zwykłego usera :)
2. kasa kasa kasa, oraz człowiek mało wiedział 4 lata temu. A jednak to nasze jedyne auto w domu, czasem jadę na wakacje itepe
3. tak tak
 

boa

Pionier e-mobilności
1. Tesli nie kupię :) Chińskich też nie raczej. Reszta nie porywa niczym. Platforma MEB jest ok. Nowy silnik AP550 jest znakomity, elrog wypada bardzo dobrze w zużyciu prądu jak na pseudo SUVa. Jakiś test kilkunastu autek na YT wczoraj widziałem (koło Rzymu się działo) i skoda przy masie 2100kg miała lepesze zużycie realne (koło 18kWh) niż małe pierdy ważące 1700kg....Lepiej zaprojektowane to może 400/800V być może, reszta mnie średnio w sumie interesuje jako zwykłego usera :)
2. kasa kasa kasa, oraz człowiek mało wiedział 4 lata temu. A jednak to nasze jedyne auto w domu, czasem jadę na wakacje itepe
3. tak tak
Jeśli szukasz czegoś niedużego, to pewnie w podobnych pieniądzach czy delikatnie za więcej chodzą chyba BMW iX1, iX2, Mercedes EQB, a z drugiej strony (choć meb nie jest mistrzostwem świata jednak), to dość fajne recenzje mają Fordy Explorer i Capri, gdzie jeszcze w cenie masz 8 lat spokoju - gwarancja i przeglądy. Ceny bardzo miłe. Oglądałeś może te modele?
 
Top