smart #1 kontra volvo ex30

p0li

Pionier e-mobilności
co prawda po niemiecku - ale kontekst mozna wylapac

 

Ev3

Pionier e-mobilności
No w sumie, skoro vwir kupił smart MIMO braku serwisu w Polsce, to musiało tak być.
BTW: a od MG dużo toto lepsze?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli samochód ma być tylko narzędziem, takim młotkiem, to MG4 jest lepszym wyborem, bo jest po prostu tańszy i można go kupić z większa baterią. To jest jego główna zaleta. Ale jeśli pod uwagę bierzesz wykonanie, materiały wnętrza, spasowanie, wybieranie nierówności, czy ogólnie pojętą przyjemność z jazdy, to lepszym wyborem jest Smart. Lepszym, ale droższym.

 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli samochód ma być tylko narzędziem, takim młotkiem, to MG4 jest lepszym wyborem, bo jest po prostu tańszy i można go kupić z większa baterią. To jest jego główna zaleta.
To już dwie zalety.
Dodałbym do tego wygląd zewnętrzny oraz fotele z alcantary.
To już trzy(bo albo albo) / cztery.
Serwis w Polsce - kolejny punkt.
Razem 4/5.
Całkiem sporo.
Ale jeśli pod uwagę bierzesz wykonanie, materiały wnętrza, spasowanie,
W sensie lepszy plastik, czy po prostu ładniejszy?
Bo z fotelami zapewne j.w.
BTW: dają w Smarcie jakiś wybór ergonomicznych, albo z lepszych materiałów (wełna, welur, alcantara)?
wybieranie nierówności, czy ogólnie pojętą przyjemność z jazdy, to lepszym wyborem jest Smart.
Lepiej jeździ?
Bo do MG raczej wielu zastrzeżeń raczej nie było w tej kwestii.

Zakładając, że różnica jest zauważalna, tak jak piszesz - to daje dopiero 2 plusy.

Jakby nie liczyć 4:2 na razie dla MG.
Czy coś jeszcze je różni?

Pisałeś o szybszym ładowaniu w #1, ale chyba też o lepszej krzywej w MG, co daje wynik koło remisu w tym aspekcie.

Jak z osiągami?
Mają coś w kontrze do XPowera?
 

vwir

Pionier e-mobilności
To już dwie zalety.
Dodałbym do tego wygląd zewnętrzny oraz fotele z alcantary.
To już trzy(bo albo albo) / cztery.
Całkiem sporo.

W sensie lepszy plastik, czy po prostu ładniejszy?
Bo z fotelami zapewne j.w. - dają w Smarcie jakiś wybór ergonomicznych, albo z lepszych materiałów (wełna, welur, alcantara)?

Lepiej jeździ?
Bo do MG raczej wielu zastrzeżeń raczej nie było w tej kwestii.

Zakładając, że różnica jest zauważalna, tak jak piszesz - do daje dopiero 2 plusy.

Jakby nie liczyć 3:2 na razie dla MG.
Czy coś jeszcze je różni?

Pisałeś o szybszym ładowaniu w #1, ale chyba też o lepszej krzywej w MG, co daje wynik koło remisu.
Nie chce mi się. Naprawdę. Jedź i spróbuj jednego i drugiego i wybierz co wolisz. Manipulujesz danymi jak tylko się da, a ja czegoś takiego nie trawię. Z jednej strony piszesz że zaletą MG4 jest to, że może mieć większą baterię, a z drugiej strony że może mieć alcantarę. A czy zauważyłeś, że jednej i drugiej z tych cech nie da się połączyć? Albo masz jedno albo drugie. Więc policz jednego plusa, którego już tam wolisz. Potem piszesz, że zaletą jest cena. Ale cena tego z alcantarą ani tego z dużą baterią już nie jest niższa niż cena Smarta. Więc odejmij sobie drugi plus. No i napisałem wyraźnie: lepiej wybiera nierówności. Nie wiem czy to dla Ciebie oznacza że lepiej jeździ czy gorzej. Sam sobie oceń. Wygląd to już co kto lubi - mnie się bardziej podoba Smart. W środku to już jest przepaść na korzyść Smarta. I tak dalej i tak dalej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie chce mi się. Naprawdę.
Szkoda.
Bo od kogo mamy się dowiedzieć jak nie od Ciebie?

W każdym razie po obejrzeniu tego zalinkowanego testu, dodam jeszcze kolejny, duży + dla smarta, za gabaryty.
I kolejny, mniejszy, za frunka.
Czyli już jest 4:4.
Jedź i spróbuj jednego i drugiego i wybierz co wolisz.
W sumie pewnie, też wybrałbym smarta, bo to wnętrze faktycznie przekonuje najbardziej, a je się widzi najczęściej.
Tutaj MG wygląda jak jego ubogi krewny.
Manipulujesz danymi jak tylko się da, a ja czegoś takiego nie trawię. Z jednej strony piszesz że zaletą MG4 jest to, że może mieć większą baterię, a z drugiej strony że może mieć alcantarę. A czy zauważyłeś, że jednej i drugiej z tych cech nie da się połączyć?
Tak - dlatego pisałem od razu, że 3/4 i w ogólnym rozrachunku wziąłem tą niższą wartość.
Dopisałem to też w nawiasie (że albo albo).
Albo masz jedno albo drugie. Więc policz jednego plusa, którego już tam wolisz.
Tak zrobiłem przecież.
Sam sobie oceń.
Zawieszenia nie ocenię, bo nie chce mi się jechać w tym celu za granicę.
Wygląd to już co kto lubi - mnie się bardziej podoba Smart.
No właśnie na tym polega mój problem z tym autem, że zewnętrznie zupełnie mnie nie przekonuje.
Nie lubię krągłości w designie.
Takie pierwsze skojarzenie - brzydkie, białe kaczątko.
Może w jakimś fajnym kolorze wyglądałby mniej źle.

Za to wnętrze - bajka.

Szkoda że z zewnątrz nie wygląda jak Zeekr, byłoby wszystko jasne.
W środku to już jest przepaść na korzyść Smarta. I tak dalej i tak dalej.
Ano.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
No właśnie na tym polega mój problem, że zewnętrznie zupełnie mnie nie przekonuje.
Nie lubię krągłości w designie.
Takie pierwsze skojarzenie - brzydkie, białe kaczątko.
No i już wiadomo, że nie ma sensu żebyś wybierał coś, co Ci się nie podoba. Proste. Żeby dołożyć zmiennych - oczywiście w Smarcie też możesz mieć alcantarę, możesz mieć dual motor (Brabus albo Pulsar), etc. Ale skoro Ci się nie podoba to jaki jest sens rozważań? Pierwsze lepsze ogłoszenie: https://www.mobile.de/pl/Samochod/S...2024,ful:electricity/pg:vipcar/391397439.html

Żeby nie było: uważam, że MG4 to dobre auto. Dalekie od ideału, ale CCC.
 
Last edited:
Top