SQ6 - już w garażu

krzyss

Pionier e-mobilności
Dlatego wzięli za miliony monet programistów Riviana któremu trochę nie idzie tania produkcja więc za jakieś 2-3 lata soft w nowych w Audi, Porsche i VW soft już nie będzie odstawał od tego w Tesli.
Albo im wyjdzie jak z Rivianem, kiedys slyszalem o takiej legendzie z koniem w troi ;)
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy będzie łatwo, ale wiem jedno: nie będzie tanio.
Wczoraj czytałem, że IT w PL zarabia więcej niż w DE. Patrząc na pracę, którą przejęliśmy po kolegach z DE, to się nie dziwię ;)
 

Darski

Q6 e-tron
Wczoraj czytałem, że IT w PL zarabia więcej niż w DE. Patrząc na pracę, którą przejęliśmy po kolegach z DE, to się nie dziwię ;)
Ja nie słyszałem, tylko spotkałem się z tym już kilka razy. Germanie potrafią w twardy engineering ale nie potrafią w IT - to już od dawna wiadomo. Jeśli do tego dorzucić nagminne od kilkunastu lat szukanie oszczędności na każdym kroku to nie może wyjść z tego dobry soft. CIeszyłem się w sumie że wzięli Androida ale jak widać to za mało żeby zrobić wokół niego stabilny ekosystem. Ciekawe tylko czy faktycznie będą robić updaty, czy tak jak zawsze, kończysz z tym, z czym wyjechałeś z salonu...
 

TomiB

Fachowiec
Updaty robią. W VW ID.5 miałem kilka updateów przez OTA i teraz jest wersja 3.7, do której ciężko się o coś przyczepić.
Zamiast częstych updateów wołałbym rzadsze ale stabilne.
SQ6 miała już wgrany soft 3.01C przez dilera. Póki co nie miałem żadnych problemów.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy będzie łatwo, ale wiem jedno: nie będzie tanio.
To raz. A dwa to nie będzie łatwo bo architektura niemieckich elektryków niestety ciągnie się z ICE tj. dużo różnych sterowników boscha siemensa itp. każdy ze swoim firmware i brak jednolitej warstwy softwaerowej mającej dostęp do każdego elementu w aucie (jak np. w Tesli)
 

Darski

Q6 e-tron
To raz. A dwa to nie będzie łatwo bo architektura niemieckich elektryków niestety ciągnie się z ICE tj. dużo różnych sterowników boscha siemensa itp. każdy ze swoim firmware i brak jednolitej warstwy softwaerowej mającej dostęp do każdego elementu w aucie (jak np. w Tesli)
To prawda, ale patrząc po innych przedsięwzięciach w okolicy SW to ja w ogóle nie wiem czy powinni to ruszać. Teraz jest słabo ale jakoś działa, jak zaczną naprawiać to dopiero będzie wesoło.
 
To prawda, ale patrząc po innych przedsięwzięciach w okolicy SW to ja w ogóle nie wiem czy powinni to ruszać. Teraz jest słabo ale jakoś działa, jak zaczną naprawiać to dopiero będzie wesoło.
Jak nie będą poprawiać to nasze q6 będą same odjeżdżać z pod domu. Tam jest teraz android 12 z poprawkami z maja 2024. Auto ma zewnętrzny adres ip oraz prawie cały czas włączony Access Point oraz wpina się w domową sieć WiFi, ma też porty USB.

A poprzedni Macan nie spełniał wymagań bezpieczeństwa cyber :ROFLMAO:
 
Jak już odbiorę to mu chyba zrobię zestaw pentestów...
Jak obczaisz jak wgrywać własne apk to daj znać. Tryb programisty jest zablokowany, na xda jeszcze cicho, prośbę o dostęp legitny do trybu dev mi Audi odrzuciło, więcej czasu nie miałem, a po za tym - wszystko w mojej działa i na razie nie chce przekombinoać.
 
Top