SuC Szczecin

piotrpo

Pionier e-mobilności
Korzystać możesz z, szybkiego ładowania np na GW o ile nie jest on tylko np 50kW. Odwrotnie inne marki nie mogą korzystać u nas z SCh.
Mogę korzystać z szybkiego ładowania na części ładowarek GW i chyba Ionity. Pozostałych firm nawet nie ma w nawigacji, bo przecież powinienem się ładować na SuC.
I nie sądzę, że to tylko wina Tesli, układy Orlenu jest inny. pewnie i dotowanie? Itp

Ja nie wiem czyja to wina i czy u nas jest łatwiej, czy trudniej. W tym roku Biedronka prawdopodobnie postawi więcej ładowarek/wtyczek niż Tesla. Tak, wiem, lokalizacja, przyłącze energetyczne i tak dalej. Tylko na koniec tych wszystkich rozważań: "Biedronka postawi więcej".

Tesla nie jest przygotowana naszą kiepską instalacje energetyczmą, prawo i biurokrację. A sprzedaż samochodów była cieniutka w porównaniu z Europą .
To niech się przygotują. Jak na razie to sprzedać rośnie im błyskawicznie. Zabawa "znajdź Odrę":
1712594022621.png

Podpowiedź, na około Hamburga jest więcej SuC, niż w całej Polsce.


Ja wcale nie bronię Tesli, bo sam jestem niezadowolony. Mam do końca roku jeszcze prawie 18 000 km darmowego ładowania na SC a korzystam bardzo rzadko. Od początku czyli od 2019r wykorzystałem z 3000km? Po prostu nie chce mi się zjeżdżać aby było za darmo. Szkoda mi czasu. Wolę bliżej zjechać i zapłacić niż zmieniać trasę pod Sch

Ja wiem, że marudzę, roszczeniowy jestem. Ale mam jakąś alergię na usprawiedliwianie braku sprawczości, głupoty, czy zwykłej arogancji Tesli, bo lubimy Teslę.

Całkiem sporo" to pojęcie względne.
Oczywiście. Tylko mam wrażenie, że nawet uwzględniając proporcje jesteśmy do tyłu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co innego stawiać AC lub 50 kW DC a co innego 150+DC i to dedykowanych pod jedną markę która nie ma dilera w Kraju węgla i stali wódy i konwali.
Gdzie sprzedaż tej marki była śladowa. A opór społęczny trwa do dzisiaj i szczególnie dotyczący Tesli. Do tego lobbing słaby, bo Tesla nie daje w łapę dziennikarzom i celebrytom.
Nikt nie miał w tym interesesu, nawet Tesla, bo jesteśmy w dalszym ciągu na marginesie...
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
@Bronek Ale tych słupków 150kW + trochę jest... Nie wiem też co ma do tego lobbing i to, czy ich lubią, czy nie. W dodatku nie muszą to być przecież słupki pod jedną markę. No i jeżeli chodzi o sprzedaż EV, to mają w PL całkiem przyzwoity udział z tego co widzę na ulicach.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Teraz się wysypało, nie ma co tu dywagowac. Sprzedaż elektryków jest cienka. A wystarczy zobaczyć mapy Europy z ładowarkami. Odfiltrować gówniane poniżej 140kW i od razu widać Gdzie Są Konfitury
Do tego u nas tranzytu turystycznego raczej nie ma. Północ to już kompletnie nie jest nawet dotowana.. Jesteśmy jedni z ostatnich w kolejce jeśli chodzi o Teslę. To się zmieni jak przekroczy się pewien próg. O ile Tesla nie da ciała i nie osłabnie w EU.? Jak pojawi się mały dobry elektryk innej firmy, to spory kawał tortu europejskiego zostanie przez ten samochod zjedzony

Ps nawigacja Tesli jest taka sobie i raczej z niej nie korzystam . No może w 50% Baterię grzeje oddzielnie sex3y
 
Last edited:

Pepek

Posiadacz elektryka
Mogę korzystać z szybkiego ładowania na części ładowarek GW i chyba Ionity. Pozostałych firm nawet nie ma w nawigacji, bo przecież powinienem się ładować na SuC.
Do reszty nie mam uwag, bo generalnie ma to sens. Jedynie do tego wstępu się nie zgodzę, bo sporo orlenów i ładowarek innych firm też jest znanych Tesli - oczywiście nie nawiguje do nich wytyczając trasę, ale je zna i podgrzeje baterię jadąc do nich. Trzeba pamiętać, że ładowarki innych firm do "bazy" ładowarek Tesli nie są dodawane ręcznie, a są pewne algorytmy (% udanych ładowań aut Tesli w określonym czasie w przeszłości przy pewnej min. ilości ładowań). To tak tylko gwoli wyjaśnienia. :)
 

nabrU

Moderator
A ile (zgrubnie) jest w PL ładowarek o mocy min. 250kW i większych (pomijając Teslę). Bo sądzę, że odpowiedź na to pytanie da również odpowiedź dlaczego jest tak mało SuC :unsure:
 

Michal

Moderator
A ile (zgrubnie) jest w PL ładowarek o mocy min. 250kW i większych (pomijając Teslę). Bo sądzę, że odpowiedź na to pytanie da również odpowiedź dlaczego jest tak mało SuC :unsure:
Tak zgrubnie ;)
Ilość zwróconych złącz: 219 oraz ilość stacji: 30
Jest tam też Tesla ale to łatwo sobie już przejrzeć i sprawdzić na mapie.
Ps. Jest tam dużo ładowarek przy salonach Porsche, które nie są ogólnodostępne.
Ps. 2. Widzę że źle się pokazuje ilość złącz Ionity ale to już poprawie jutro :p
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Czyli z ładowarkami podobnymi do SuC Tesli jest taka sama bida, skoro jest ich mniej niż w 30 lokalizacjach (uwzględniając nawet Porsche). Więc to pewnie nie 'wina' Tesli, a raczej braku odpowiedniej infrastruktury energetycznej, bo co niby ma zasilać te 250+kW. Specyficzne lokalizacje tych ładowarek utwierdzają mnie tylko w tym przekonaniu, bo w większości są to centra handlowe gdzie jakoś te parę MW nadmiaru mocy się znajdzie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Czyli z ładowarkami podobnymi do SuC Tesli jest taka sama bida, skoro jest ich mniej niż w 30 lokalizacjach (uwzględniając nawet Porsche).
W tych mniej niż 30 lokalizacjach zawierają się bodaj 3 SuC v3. Śmiem twierdzić, że nie odzwierciedla to udziału Tesli w rynku.

Więc to pewnie nie 'wina' Tesli, a raczej braku odpowiedniej infrastruktury energetycznej, bo co niby ma zasilać te 250+kW.
Bez przesady z tą infrastrukturą. 8 stanowisk 250 kW to 2MW mocy. Jeżeli patrzymy na to z punktu widzenia mieszkania w bloku, to jest to bardzo dużo. Ale z punktu widzenia biurowca, hali produkcyjnej, osiedla mieszkaniowego, centrum handlowego to jest już całkiem "normalna" wartość. Nie ma się co zasłaniać infrastrukturą energetyczną, bo ona chyba nigdzie na świecie nie jest w tej chwili "dobra".
Zresztą nie mi rozstrzygać o winie i przyczynach. Jestem klientem i dla mnie ważne jest, że najbliższy SuC mam 200km od domu w jednej z większych aglomeracji w PL.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Eee tam, po prostu źle zrozumiałem pytanie o te 10x więcej ładowarek.



Coś w tym jest, ale pewnie nie jest to tylko wina Tesli. Zawsze lokalnym graczom tj. Orlen czy Greenway jest łatwiej (szczególnie w PL;)). Tesla tez nie postawi mniej niż 4 ładowarek w jednym miejscu (co robią inni) bo tyle obsługuje jedna szafa SuC, a to wymaga przyłącza ok. 1MW. Więc przy Twoich dylematach zasięgowych rzeczywiście lepiej jakaś jedna czy dwie ładowarki 100kW ale częściej niż 8 czy 16 SuC 250kW w jednym miejscu.



"Całkiem sporo" to pojęcie względne. I choć PL jest w czołówce sprzedaży Tesli w krajach byłych demoludów, to w 2023 w Europie sprzedano ponad 365 tyś. Tesli. Czyli rynek PL stanowił dla Tesli ciutkę więcej niż 1% europejskiej sprzedaży. W samym marcu 2024 w Belgi sprzedano 3121, Niemczech 3878, UK 6995, Francji 4998, czy Holandii 3957 sztuk Tesli...
Mój wywód zmierzał do tego że zasłanianie się Tesli biurokracją czy innymi ograniczeniami jest słaby skoro jak widać - lokalny GW ze sprawnym zespołem daje radę wyprzedzając potentata o rząd wielkości.

A co do procentów - czy w Polsce stoi ten 1% europejskich SuC, więcej czy mniej?
 
Top