kaziwich

Posiadacz elektryka
Pewnie mit, ale najgorsze że na pewno jest szkodliwe dla baterii tak głębokie rozładowanie i pełne ładowanie. Powyżej 90% baterie się dosłownie smażą aby podgonić te ostatnie 10%. Zużywasz cały cykl z tych 500-800 dla baterii Panasonica. Ktoś pisał że ładowanie 20-80 to tylko 0.25 cykla zużycia.
Nie bez powody zalecane jest 20-80 (a niektórzy wręcz że na codzień max 70%). Im mniejsza różnica tym lepiepj,
1 cykl odpowiada naladowaniu i rozladowaniu ilosci energii rownej pojemnosci pelnej baterii, wiec 20-80% to 60% czyli 0.6 cyklu. Ladujac sie trzy razy 40-60% otrzymasz to samo. Podsumowując - schemat ładowania nie ma nic wspolnego z zmniejszeniem/wiekszeniem ilosc cykli.
 

cooler

Pionier e-mobilności
1 cykl odpowiada naladowaniu i rozladowaniu ilosci energii rownej pojemnosci pelnej baterii, wiec 20-80% to 60% czyli 0.6 cyklu. Ladujac sie trzy razy 40-60% otrzymasz to samo. Podsumowując - schemat ładowania nie ma nic wspolnego z zmniejszeniem/wiekszeniem ilosc cykli.

Nie masz racji.
Z racji tego że ostatnie 10-20% fazy ładowania jest bardzo stresujące dla baterii, największa degradacja jest właśnie wtedy gdy tak ładujesz. Im mniejsza delta tym nieproporcjonalnie mniejszą cześć cyklu zużywasz.
Głębokie rozładowanie także negatywnie wpływa na przyspieszoną degradację, stąd zalecenia 20-80%.
Gdzieś widziałem statystyki że jeśli dla ładowania 0-100 odpowiada pełnym 400cyklom do degradacji baterii, to ładowanie 20-80 wydłuża to do np 1200 odpowiedników pełnych cykli. Im mniejsza delta tym więcej pełnych cykli uzyskasz.
Temat wałkowany na elektrowóz od lat.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Nie masz racji.
Z racji tego że ostatnie 10-20% fazy ładowania jest bardzo stresujące dla baterii, największa degradacja jest właśnie wtedy gdy tak ładujesz. Im mniejsza delta tym nieproporcjonalnie mniejszą cześć cyklu zużywasz.
Głębokie rozładowanie także negatywnie wpływa na przyspieszoną degradację, stąd zalecenia 20-80%.
Gdzieś widziałem statystyki że jeśli dla ładowania 0-100 odpowiada pełnym 400cyklom do degradacji baterii, to ładowanie 20-80 wydłuża to do np 1200 odpowiedników pełnych cykli. Im mniejsza delta tym więcej pełnych cykli uzyskasz.
Temat wałkowany na elektrowóz od lat.
ale ja tylko pisalem jak sie nalicza cykl, a ty o czym mi tu piszes? ładowanie 20-80* to nie jest 0.25 cyklu
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pamięam statystyki gdzie per saldo najwięcej km jakie samochód przejedzie do czasu degradacji baterii np na 70% dawalo ładowanie 10-90. Ale to byly dane z okolic 2019r Na drugim miejscu 20-80
 

cooler

Pionier e-mobilności
ale ja tylko pisalem jak sie nalicza cykl, a ty o czym mi tu piszes? ładowanie 20-80* to nie jest 0.25 cyklu
Czytaj tak: degradacja dla pełnej pojemności odpowiadająca np 0.25 odpowiednika ładowania dla pełnych cykli - dlatego pisałem cyklach zużycia. Ale widzę że wiesz o co chodzi, tylko się droczysz:p
 

ciastek

Pionier e-mobilności
ale ja nie pisalem ze liczba cykli nie ma znaczenia dla starzenia sie / utraty pojemnosci baterii :)
A ja pisałem, że nie jest prawdą, że 1 raz 20-80 to dla żywotności baterii to samo, co 3 razy 40-60.
A co do samych cykli, raz jeszcze z BU:
Evaluating battery life on counting cycles is not conclusive because a discharge may vary in depth and there are no clearly defined standards of what constitutes a cycle
 

Kmicin

Zadomawiam się
Dziś zauważałem że wewnętrzne progi strasznie się brudzą, czy jakieś uszczelki coś dają? Ktoś montował i pomogło? Jak coś to proszę o porady jakie najlepiej kupić a jakich unikać i jak je najlepiej kelic aby trzymały długo. Dzięki
 
Top