Tesla Model 3 RWD Higland realny zasięg

cooler

Pionier e-mobilności
Zwróć proszę uwagę, że piszesz w wątku o RWD czyli baterii - LFP. Już raz to wklejałem - jeśli przy 93% idzie jeszcze 52kW, to przy pojemności 60kWh jakim cudem miałbyś czekać 20-30 minut na 80-100%? Ostatnio nieczęsto korzystam z DC ale mam dane z 24 grudnia: 59 - 99% - 27 minut przy nieprzygotowanej baterii.
Piszę żeby nie było hura optymizmu, bo jeżeli NMC tak się zachowują jak podałem na przykładach to LFP nie będzie wcale lepsze, a już tym bardziej zimą. Masz 53 kW przy 93 bo pewnie mówimy o kompletnie nowym samochodzie i było pewnie w miare cieplo, już po pierwszej degradacji rzędu 5% nie będziesz miał już wcale tak szybko...
Nie czepiam się tylko jestem 4 letnim praktykiem i nie jednym BEV jeździłem.
To co pokazują w ulotkach i na YT to są idealne warunki, najlepsze wyniki jakie się da osiągnąć.
Na wielu SC V3 auta nie trzymają krzywej, czasem wystarczy przestawić obok, czasem nic nie pomaga. O V2 już szkoda mówić.
I ten czas nigdy nie jest taki jak podają. Na innych niż SC jest dużo wolniej, nawet jak masz S3XY commandera i przygotujesz baterię. Bez przygotowania często zimą jest żałość.
 

nabrU

Moderator
Odejmij 5kWh i wtedy może będziesz bliższy prawdy...
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Napisałem, zwykle jadę limit +10. I nic z autem przynajmniej jeżeli chodzi o napęd nie jest nie tak, bo teraz jeżdżę serwisowym Tm3P i ledwo dojeżdżam jadąc przez większość trasy z prędkością 130km/h z Ciechocinka do domu, a to jest tylko 225km. Swoim nie miałem problemów.
Żebyś nie rzucał takich głodnych kawałków w stylu "coś nie tak z autem lub z tobą", tu masz dokładny opis takiej jazdy z twardymi danymi i wykresami prędkości:

Ja mam w takim razie jakiś cudowny przypadek. Patrzę na co dzień tylko na dane z Tessie, bateria aktualnie 75,95 kWh, degradacja 2% po 17kkm. Tak jak pisałem, ostatni odcinek 256 km ze średnią 121 km/h (chill, AP ustawiony na 140 km/h, momentami szybciej) zabrała 64,26 kW, 251 Wh/km, średnia temperatura - 4,3. Tego dnia zrobiłem 698 km, średnia z całego dnia 260 Wh/km.

Jaki zatem mam zasięg maksymalny zimą przy takiej prędkości?
 

cooler

Pionier e-mobilności
ię Ja mam w takim razie jakiś cudowny przypadek. Patrzę na co dzień tylko na dane z Tessie, bateria aktualnie 75,95 kWh, degradacja 2% po 17kkm. Tak jak pisałem, ostatni odcinek 256 km ze średnią 121 km/h (chill, AP ustawiony na 140 km/h, momentami szybciej) zabrała 64,26 kW, 251 Wh/km, średnia temperatura - 4,3. Tego dnia zrobiłem 698 km, średnia z całego dnia 260 Wh/km.
Jaki zatem mam zasięg maksymalny zimą przy takiej prędkości?
Zmartwień Cię. Jechałeś prawdopodobnie z góry i z wiatrem.
Miałem wiele takich cudownie niskich statsów, ale potem okazywało się po analizie Tessie (różnica wysokości) i IMGW (kierunek wiatru przyziemnego) że to był fart.
Jak pojeździsz tak dużo tras jak ja, często 500km w jedną a potem 500km z powrotem tego samego dnia, to niestety średnia z nich wychodzi fatalna.

Ale nikomu nie bronie samemu się o tym przekonać :)
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
ię Ja mam w takim razie jakiś cudowny przypadek. Patrzę na co dzień tylko na dane z Tessie, bateria aktualnie 75,95 kWh, degradacja 2% po 17kkm. Tak jak pisałem, ostatni odcinek 256 km ze średnią 121 km/h (chill, AP ustawiony na 140 km/h, momentami szybciej) zabrała 64,26 kW, 251 Wh/km, średnia temperatura - 4,3. Tego dnia zrobiłem 698 km, średnia z całego dnia 260 Wh/km.

Zmartwień Cię. Jechałeś prawdopodobnie z góry i z wiatrem.
Miałem wiele takich cudownie niskich statsów, ale potem okazywało się po analizie Tessie (różnica wysokości) i IMGW (kierunek wiatru przyziemnego) że to był fart.
Jak pojeździsz tak dużo tras jak ja, często 500km w jedną a potem 500km z powrotem tego samego dnia, to niestety średnia z nich wychodzi fatalna.

Ale nikomu nie bronie samemu się o tym przekonać :)

Nie masz racji. Jechałem trasę 350 km Łódź - Śląsk i z powrotem, ten sam dzień, taka sama pogoda. Tydzień wcześniej leciałem Łódź - Gołdap - Łódź, 872 km łącznie, 262 Wh/km.

Ostatnie 30 dni to 4000 km, powtarzalne wyniki.

I co teraz powiesz? Widzisz jakieś wyjaśnienie tego cudu?
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Masz 53 kW przy 93 bo pewnie mówimy o kompletnie nowym samochodzie i było pewnie w miare cieplo, już po pierwszej degradacji rzędu 5% nie będziesz miał już wcale tak szybko...
Dla ścisłości - rocznikowo to już dwulatka (time flies🫣) więc jakaś degradacja jest. Temperatura była w okolicy 2-3 stopni więc też raczej daleko od ideału. Leasing mam na 3 lata i chyba się do tego czasu nie rozsypie 😉 Dla osób, które czytają to forum gdyż zastanawiają się czy RWD + LFP ma sens, mogę na moim przykładzie potwierdzić - naprawdę daje radę. Myślę, że jest więcej takich osób jak ja, które używają samochodu aby po prostu dojechać do pracy + na jakieś krótkie wypady od święta i nie będą się przejmować jeśli spędzą na ładowarce 5-10 minut dłużej po 3-4 latach.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie masz racji. Jechałem trasę 350 km Łódź - Śląsk i z powrotem, ten sam dzień, taka sama pogoda. Tydzień wcześniej leciałem Łódź - Gołdap - Łódź, 872 km łącznie, 262 Wh/km.

Ostatnie 30 dni to 4000 km, powtarzalne wyniki.

I co teraz powiesz? Widzisz jakieś wyjaśnienie tego cudu?
Nowy samochód? Zerowa degradacja albo przykryta buforem? Ja w LR 2 tygodnie po zakupie pojechałem 5000km objazdowkę aż do Turcji, zrobiłem w górach Rumunii moje WLTP (640km), ale było 40 stopni i dziś wiem na 100% że to nie do powtórzenia po 4 latach eksploatacji i 80k km przebiegu. M3P którym teraz jeżdżę jest jeszcze gorszy...Tak że 30% gorsze zasięgi.
 

Zuziek

Zadomawiam się
Gdzieś czytałem porównanie , że w Niemczech ładowarki są średnio co 15km a w Polsce co 150km. I moim zdaniem to tutaj tkwi problem stresu związanego z zasięgiem znanego jako range anxiety. Miałem parokrotnie takie sytuacje kiedy albo nie działająca ładowarka albo kolejka do ładowania powodowały lekką panikę i wizję holowania.
Jedyna sensowna sieć w kontekście łatwości i ceny ładowania to Supercharger moim zdaniem. Problem z mniejszą baterią w TM3 jest taki ,że czas potrzebny na doładowanie prawie do 100% mocno się wydłuża i jest to nieco frustrujące.
Nie mniej uważam , że na tle innych elektryków wybór tesli jest najlepszy ze względu na własną sieć ładowania oraz takie parametry jak przyspieszenia oraz zużycie energii.
Miałem okazję ostatnio pojeździć nowym elektrycznym Fordem Explorerem i jeżdżąc super delikatnie po mieście nie byłem w stanie zejść poniżej 20kW/100km kiedy Teslą byłoby to możliwe w granicach 13kW/h.
 

Najnowsze dyskusje

Top