Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

Elon

Zadomawiam się
Jeździć będę mało, raczej tylko wyjazdy weekendowe i zawożenie dzieci do szkoły.

Jeżeli chodzi o budżet to mogę kupić iX albo EQE w jakichś w miarę podstawowych wersjach, ale wolałbym wydać mniej, więc tutaj Tesla wypada najlepiej, a Elon mi nie przeszkadza.
Tesla,
U reszty dopłacisz dwa razy, raz przy zakupie a drugi przy utracie wartości
 

to_masz

Posiadacz elektryka
@CyanAppl16 proste pytanie - prosta odpowiedź - ja wybrałbym TMY

tak jak zawsze szkoda mi było kasy na samochody segmentu E, tak teraz kiedy technologia szybko ewoluuje, zupełnie nie potrafię wytłumaczyć sobie takiego zakupu

no chyba, że auto dla Ciebie jest bardziej jak telefon -- np. bierzesz leasing na 24 miesiące, a samochód ma po prostu odpisać 225k -- to wziąłbym iX.

kilka inspiracji co nadjeżdża w segmencie D
* 2026 iX3 https://www.bmwblog.com/category/models/bmw-i/bmw-ix3/
* 2026 GLC EQ https://jesmb.de/category/glc/
* 2025 Smart #5 https://de.smart.com/de/models/hashtag-five/
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
@CyanAppl16 proste pytanie - prosta odpowiedź - ja wybrałbym TMY
Moje pierwsze kroki kierowały się w stronę TMY, dużo rozsądniejsze finansowo, na pewno też ubezpieczenie będzie tańsze, ale z drugiej strony jak zacząłem czytać o problemach z TMY to mnie to trochę zniechęca np. phantom breaking, w BMW tego nie ma i systemy asystujące działają o wiele lepiej przynamniej na poziomie bez FSD w Europie. Może w Tesli dorzucą kiedyś w ramach któregoś update w przypadku automatycznego parkowania możliwość zaparkowania przodem/tyłem ale w BMW jest to już teraz i z tego co widziałem na youtube działa tak samo dobrze jak w Tesli.

tak jak zawsze szkoda mi było kasy na samochody segmentu E, tak teraz kiedy technologia szybko ewoluuje, zupełnie nie potrafię wytłumaczyć sobie takiego zakupu
Fakt, technologia szybko się rozwija, ale to trochę tak jak z kupieniem telewizora / telefonu / komputera, zawsze za rogiem już za jakiś czas będzie coś lepszego i tak można czekać w nieskończoność.

no chyba, że auto dla Ciebie jest bardziej jak telefon -- np. bierzesz leasing na 24 miesiące, a samochód ma po prostu odpisać 225k -- to wziąłbym iX.
Nie, planuję trzymać go myślę z 10 lat.

iX3 wygląda ciekawie, ale nie wiem czy nie będzie za małe.


Od TMY odstrasza mnie też trochę brak klamek manualnych w drugim rzędzie siedzeń tylko jakieś linki w kieszeniach drzwi. Z tyłu w 99% czasu będą jeździć u mnie dzieci, więc póki są małe nie widzę możliwości aby tam sięgnęły same, a nawet jak będą większe to w sytuacji awaryjnej łatwiej pociągnąć za klamkę niż szukać czegoś w kieszeni drzwi.
 

boa

Pionier e-mobilności
Moje pierwsze kroki kierowały się w stronę TMY, dużo rozsądniejsze finansowo, na pewno też ubezpieczenie będzie tańsze, ale z drugiej strony jak zacząłem czytać o problemach z TMY to mnie to trochę zniechęca np. phantom breaking, w BMW tego nie ma i systemy asystujące działają o wiele lepiej przynamniej na poziomie bez FSD w Europie. Może w Tesli dorzucą kiedyś w ramach któregoś update w przypadku automatycznego parkowania możliwość zaparkowania przodem/tyłem ale w BMW jest to już teraz i z tego co widziałem na youtube działa tak samo dobrze jak w Tesli.


Fakt, technologia szybko się rozwija, ale to trochę tak jak z kupieniem telewizora / telefonu / komputera, zawsze za rogiem już za jakiś czas będzie coś lepszego i tak można czekać w nieskończoność.


Nie, planuję trzymać go myślę z 10 lat.


iX3 wygląda ciekawie, ale nie wiem czy nie będzie za małe.


Od TMY odstrasza mnie też trochę brak klamek manualnych w drugim rzędzie siedzeń tylko jakieś linki w kieszeniach drzwi. Z tyłu w 99% czasu będą jeździć u mnie dzieci, więc póki są małe nie widzę możliwości aby tam sięgnęły same, a nawet jak będą większe to w sytuacji awaryjnej łatwiej pociągnąć za klamkę niż szukać czegoś w kieszeni drzwi.
wiesz, ja mam obecną generację iX3 i to jest bardzo pakowne auto jak na gabaryty. W przeciwieństwie do TMY bez problemu w razie potrzeby możesz założyć na dach boksa. Hak elektryczny. Bagażnik wg mnie lepiej ustawny / bardziej pionowy tył.
Nowa generacja wg doniesień jeździ bardzo fajnie, zwiększyli jeszcze efektywność, dali nowe wnętrze - to musi Ci się spodobać na żywo, podobnie jak nowy język stylistyczny BMW (nie ma jeszcze oficjalnej prezentacji gotowych aut). No i kwestia potencjalnych bolączek wieku dziecięcego, bo tu nowa platforma BEV, nowy system auta, nowe wnętrze etc. Ale jako kierunek to też bym zerknął, jak na dłużej zakup. A jak coś na rok czy dwa i najem, to wziąłbym to co teraz jest, cieszyłbym się, a później zastanowił i miałbym już iX3 gruntowniej sprawdzone - będzie pewnie dostępne w pierwszych egzemplarzach dopiero wiosną.
 

Patrizio17

Fachowiec
@Patrizio17 Musisz rozstrzygnąć co kto ma tu mniejsze.
No więc odpowiadam :)
Po pierwsze Kolega Arcykot totalnie nie ma racji, że Y jest bardziej przemyślany od Ix, nadal nie rozumiem jego logiki, zresztą chyba nie tylko ja :p
Model Y jest bardziej praktyczny od Ix, bo ma trochę większy bagażnik z tyłu (ale wartość podawana przez Teslę jest do dachu, do linii okien ma pewnie z 600 litrów) plus ma pokaźny bagażnik z przodu, a BMW nie ma w ogóle. Przestrzeń bagażowa to ogólnie nie jest mocna strona tego modelu, trochę większa Kia EV9 miażdży go w tej materii.
Za to już pod kątem przestrzeni w tyłu bez pomiarów w BMW siedzi mi się wygodniej niż w Tesli.
I jak już wspominałem pod kątem komfortu przepaść na korzyść BMW, tutaj na tym skupili się inżynierowie BMW i to czuć.
Na autostradzie Y zużywa 24 kWh, a IX 28 kWh, nie uważam tego za przepaść, BMW przejedzie 60 km dalej.
 
Last edited:

boa

Pionier e-mobilności
No więc odpowiadam :)
Po pierwsze Kolega Umcus totalnie nie ma racji, że Y jest bardziej przemyślany od Ix, nadal nie rozumiem jego logiki, zresztą chyba nie tylko ja :p
Model Y jest bardziej praktyczny od Ix, bo ma trochę większy bagażnik z tyłu (ale wartość podawana przez Teslę jest do dachu, do linii okien ma pewnie z 600 litrów) plus ma pokaźny bagażnik z przodu, a BMW nie ma w ogóle. Przestrzeń bagażowa to ogólnie nie jest mocna strona tego modelu, trochę większa Kia EV9 miażdży go w tej materii.
Za to już pod kątem przestrzeni w tyłu bez pomiarów w BMW siedzi mi się wygodniej niż w Tesli.
I jak już wspominałem pod kątem komfortu przepaść na korzyść BMW, tutaj na tym skupili się inżynierowie BMW i to czuć.
Na autostradzie Y zużywa 24 kWh, a IX 28 kWh, nie uważam tego za przepaść, BMW przejedzie 60 km dalej.
bagażnik TMY do linii okien / rolety to ma bodajże 400l, jak pamiętam z testów z miarką....
 
Top