To jest śmieszne że gościu ma firmę która serwisuje tesle od lat, ma pełno warsztatów współpracujących a nie wie, co się zmieniło w zawieszeniu w Juniperze. Na podnośniku stwierdza że wygląda podobnie i pewnie to materiały wnętrza spowodowały że jest cichsza.
Panie prowadzący, może to czytasz, zmieniło się:
- amortyzatory FSD zamiast zwykłych (80%) efektu
- delikatnie inna geometria i miększe tuleje (10%) efektu
- zwiększona sztywność tylniej części nadwozia (10%) efektu
Dzięki amortyzatorom FSD na nadwozie jest przenoszone mniej drgań i zdecydowanie lepiej wyłapują drobne nierówności.
Na zagranicznych forach użytkownicy TM3 przed liftem którzy zamontowali amortyzatory z highlanda (też FSD) piszą że uzyskali 90% efektu highlanda.
Dla Y od 2023r (z tzw. "comfort suspension") na ten moment można zamontować amortyzatory FSD od Koni - bez zmiany sprężyn, wszystko jest plug & play. Już jest temat na forum:
Czy ktoś zmieniał i może podzielić się wrażeniami? Coś podobnego jest montowane w Highlandzie. Chodzi mi o te amorki Koni Special Active Zagraniczne opinie są bardzo dobre, podobno prowadzenie bez zmian, a wygasza wszystkie drobne nierówności takie jak pęknięcia/łączenia asfaltu i...
forum.elektrowoz.pl
Dla Y przed 2023r też można, ale trzeba zmieniać sprężyny.
Istnieje cień szansy że będzie się dało przełożyć same amorki od Junipera. Ale jak zmienili trochę geometrie to obawiam się że punkty mocowań mogą być trochę przesunięte. Kwestia czasu aż ktoś to zweryfikuje.
Juniperem jeździłem. Samo auto na równej drodze nie wydaje się cichsze względem Y 2024. Za to zawieszenie jest zdecydowanie cichsze i stąd ten efekt + brak rezonansów w tylnej części pojazdu i te dwie rzeczy robią bardzo pozytywne wrażenie.