Wrażenia z jazdy w trasie

ypl

Pionier e-mobilności
Czytając to wszystko co piszecie, to by się zgadzało jak jechałem do Krakowa było pusto na drodze o tej godzinie miałem możliwość jechać dokładnie tak jak chciałem, jak wracałem był miejscami dość spory ruch.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jak się zastanawiam nad zużyciem to po jeździe klikam apkę Energia i tam jest w zakładce Jazda fajne podsumowanie co wpłynęło na jazdę i porady dotyczące zasięgu - bardzo pomocne:
Ale to ze sklepu Google masz taką apke? Nie widzę jej tam.
 

Michal

Moderator
Czytając to wszystko co piszecie, to by się zgadzało jak jechałem do Krakowa było pusto na drodze o tej godzinie miałem możliwość jechać dokładnie tak jak chciałem, jak wracałem był miejscami dość spory ruch.
A wiadomo, jak jest spory ruchu, to człowiek jedzie albo spokojniej, albo agresywnie. Pewnie jechałeś agresywnie. Oczywiście temperatura i wiatr też miały jakiś tam wpływ ale raczej pomijalnie mały.

Ale to ze sklepu Google masz taką apke? Nie widzę jej tam.
To jest apka w aucie :)
1683187250435.png
 

ypl

Pionier e-mobilności
Można użyć funkcji zaplanowany wyjazd - wg opisu ona przygotowuje kabinę oraz baterię.

W instrukcji jest takie coś:
"UWAGA: Tesla zaleca skorzystanie z funkcji planowania
trasy w celu wyznaczenia drogi do stacji ładowania
przynajmniej 30–45 minut przed przyjazdem, aby
zapewnić optymalną temperaturę akumulatora oraz
odpowiednie warunki ładowania. Jeżeli stacja ładowania
znajduje się bliżej niż 30–45 minut drogi, rozważ
skorzystanie z funkcji przygotowania akumulatora przed
jazdą (patrz Przed jazdą)."

"Funkcja Przygotowanie pojazdu nagrzewa
akumulator w celu zapewnienia lepszych osiągów i
komfortowej temperatury w kabinie w momencie
zaplanowanego wyjazdu.
UWAGA: Gdy pojazd Model 3 nie jest podłączony do
sieci, funkcja przygotowania pojazdu działa
wyłącznie przy poziomie naładowania akumulatora
powyżej 20%."
Zrobiłem to, i dzięki temu jak zajechałem na suc bonarka to wystartowałem z ładowaniem mocy około 60kW, bo jak raz zapomniałem wbić do navi, że jadę na suc to mi wystartował z mocą 20 kW. Natomiast jak w dniu przyjazdu przygotował baterie sobie do ładowania w czasie jazdy to wystartował na suc bonarka z mocą chyba 118 albo 128 kW, nie pamiętam dokładnie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
A wiadomo, jak jest spory ruchu, to człowiek jedzie albo spokojniej, albo agresywnie. Pewnie jechałeś agresywnie. Oczywiście temperatura i wiatr też miały jakiś tam wpływ ale raczej pomijalnie mały.


To jest apka w aucie :)
View attachment 10476
Już widzę, że są duże możliwości optymalizacji, w zasadzie nie powinienem jeździć na sport w trasie, tylko na chill, muszę następny przejazd w trasie zrobić w trybie chill i trochę kaganiec sobie założyć i ciekawy jestem jak wtedy wyjdzie, okaże się, że warszawa Kraków to bez postoju na ładowanie mogę zrobić.

Piszę tego posta na dwie tury, nakręciliście mnie, dopiero co wróciliśmy do domu ale szybko przegadałem to z małżonką i jedziemy dzisiaj po pracy do babci na obiad, moja teściowa się ucieszy, że takie testy tesli teraz się odbywają. Nawet test na dwa podzielę, droga do teściowej prowadzi moja żona, oni zostają, ja wracam w nocy, potem będę analizował co energia pokaże.
 

Michal

Moderator
ABRP pokazuje, że jadąc zgodnie z przepisami i "normalnie" powinieneś potrzebować w TMY AWD około 88% baterii na taki przejazd.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Zrobiłem to, i dzięki temu jak zajechałem na suc bonarka to wystartowałem z ładowaniem mocy około 60kW, bo jak raz zapomniałem wbić do navi, że jadę na suc to mi wystartował z mocą 20 kW. Natomiast jak w dniu przyjazdu przygotował baterie sobie do ładowania w czasie jazdy to wystartował na suc bonarka z mocą chyba 118 albo 128 kW, nie pamiętam dokładnie.
Te SuperChargery w Bonarce są poprzedniej generacji (V2) i one współdzielą moc ładowania pomiędzy dwoma samochodami zaparkowanymi obok siebie. Jak ktoś się ładuje obok to mamy niestety połowę z tego co być powinno. U mnie na nich przy rozgrzanej baterii daje 112 kW, teoretycznie są 150 kW, ale jestem ciekaw czy ktoś tam miał tyle. Ich zaletą jest dobra stawka - 1.90 zł w szczycie i 1.70 zł poza szczytem.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Masa pojazdu też ma praktycznie pomijalny wpływ na zużycie, chyba, że któraś z osób albo bagaży jechała na dachu ;)

oj bardzo sie mylisz - oczywisncie nie ma takiego wplywu jak aerodynamika - ale tez ma, i to spory, zwlaszcza podczas jazdy w miescie
 

ypl

Pionier e-mobilności
Te SuperChargery w Bonarce są poprzedniej generacji (V2) i one współdzielą moc ładowania pomiędzy dwoma samochodami zaparkowanymi obok siebie. Jak ktoś się ładuje obok to mamy niestety połowę z tego co być powinno. U mnie na nich przy rozgrzanej baterii daje 112 kW, teoretycznie są 150 kW, ale jestem ciekaw czy ktoś tam miał tyle. Ich zaletą jest dobra stawka - 1.90 zł w szczycie i 1.70 zł poza szczytem.
No to znowu brak wiedzy się kłania, mając 3 miejsca wolne wybrałem to obok innej tesli...
 

Halisep

Posiadacz elektryka
No to znowu brak wiedzy się kłania, mając 3 miejsca wolne wybrałem to obok innej tesli...
Dziwne, że osoba w aucie obok nie zaprotestowała
 
Top