Wrażenia z jazdy w trasie

Bronek

Pionier e-mobilności
W S3EXY button jest opcja, ale czy działa na postoju? I czy w ogóle działa? Tego nie sprawdzałem a aczkolwiek mogę bo ta apka pokazuje temperatury. Tylko ki to niepotrzebne więc zapominam
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Majówka w Krakowie zaliczona, podróż do Krakowa, nie wiem, ale jakoś szybko mi bateria schodziła, czy parę stopni mniej ma aż takie znaczenie? Bo jak wracaliśmy do Wawy to było dzisiaj 17 stopni i mam wrażenie, że dużo wolniej bateria schodziła, chociaż też jechałem swoim tempem, że elektryk był najszybszy i wszystkie ICE musiały zjeżdżać :D

Generalnie fajnie się jedzie ale trochę słabo, że trzeba do SuC z drogi ekspresowej zjeżdżać gdzieś w miasto, idzie przeżyć, bo to niby parę minut jazdy, i centra handlowe czasami są przy takim SuC, ale jak miałbym mojego Tatę przekonać do Tesli to SuC co 150km tuż przy ekspresówce/autostradzie to jest to :)

No i mały minus, bo jak jedliśmy obiad w restauracji przed wyjazdem z Krakowa i wiedziałem, że zaraz po obiedzie pojedziemy na SuC Bonarka, no to przydałoby się ręcznie móc wskazać, przygotowuj baterię do ładowania, bo za godzinę po objedzie w 4 minuty do ładowarki dojedziemy ...
Szkoda, że nie ma takiej możliwości ręcznego zaplanowania godziny podpięcia pod SuC.
Do Krakowa to prawie cały czas pod górkę jedziesz:D
 

ypl

Pionier e-mobilności
Do Krakowa to prawie cały czas pod górkę jedziesz:D
Nawet o tym nie pomyślałem, na inne rzeczy trzeba zwracać uwagę przy jeździe BEV. Wczoraj miałem lekki mindfuck bo wracając zużycie energii było wyraźnie niższe.
 

Michal

Moderator
Nie wiem czy różnica w wysokości ma taki wpływ... Według ABRP trasa ABRP Warszawa - Kraków to zużycie 77% (TM3AWD 2022), a powrót 76%.
Ja obstawiam wiatr - w jakich dniach i godzinach jechałeś tam, a w jakich wracałeś?
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jechałem w sobotę, wyjazd z wawy około 13stej, wracałem wczoraj, wyjazd z Krakowa około 14stej. Ilość bagaży, osób, taka sama.
 

Michal

Moderator
Masa pojazdu też ma praktycznie pomijalny wpływ na zużycie, chyba, że któraś z osób albo bagaży jechała na dachu ;)

Jeśli jechałeś tam w sobotę 29.04.2023 w godzinach 13-16, to miałeś pod wiatr z prędkością 11-15 km/h (3 - 4,16 m/s).
Jeśli wracałeś wczoraj 03.05.2023 w godzinach 14-17, to miałeś pod wiatr z prędkością 6-8 km/h (1,66 - 2,22 m/s).
[dane o wietrze z ventursky.com]
To też nie duża różnica.

Z tego wszystkiego wynika, że pewnie jechałeś bardziej agresywnie tam :p

Napisałem kiedyś taki post o tym jak różne czynniki wpływają na zużycie - ogólnie ciekawy wątek - polecam przeczytać wszystkim:

I jeszcze wrzucałem kiedyś dane o wpływie wiatru na zużycie:
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
przydałoby się ręcznie móc wskazać, przygotowuj baterię do ładowania, bo za godzinę po objedzie w 4 minuty do ładowarki dojedziemy ...
Szkoda, że nie ma takiej możliwości ręcznego zaplanowania godziny podpięcia pod SuC.
Można użyć funkcji zaplanowany wyjazd - wg opisu ona przygotowuje kabinę oraz baterię.

W instrukcji jest takie coś:
"UWAGA: Tesla zaleca skorzystanie z funkcji planowania
trasy w celu wyznaczenia drogi do stacji ładowania
przynajmniej 30–45 minut przed przyjazdem, aby
zapewnić optymalną temperaturę akumulatora oraz
odpowiednie warunki ładowania. Jeżeli stacja ładowania
znajduje się bliżej niż 30–45 minut drogi, rozważ
skorzystanie z funkcji przygotowania akumulatora przed
jazdą (patrz Przed jazdą)."

"Funkcja Przygotowanie pojazdu nagrzewa
akumulator w celu zapewnienia lepszych osiągów i
komfortowej temperatury w kabinie w momencie
zaplanowanego wyjazdu.
UWAGA: Gdy pojazd Model 3 nie jest podłączony do
sieci, funkcja przygotowania pojazdu działa
wyłącznie przy poziomie naładowania akumulatora
powyżej 20%."
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Przy zużyciu 16 kWh podczas normalnej jazdy podgrzewanie baterii podniosło mi zużycie do 20 kWh. Ktoś gdzis tam pisał o dużym zużyciu podczas jazdy testowej, może Tesla sama zaczęła coś dogrzewać.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy różnica w wysokości ma taki wpływ...
Zależy na jakim dystansie jaka różnica wysokości, zazwyczja jest to pomijalne ale.
2 tony x 500 m to ~2,7kWh energi potencjalnej. W 2 strony to w sumie robi się 5.4kWh różnicy
Ja na odcinku prawie 6km mam 25 metrów różnicy więc robiąc ecodriving po odłaczneiu od ładowarki
w jedna strone mam 112Wh/km
w drugą 159Wh/km
Kraków-Warszawa to tylko 180m ale Zakopane-Warszawa to juz ponad 700m
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Jechałem w sobotę, wyjazd z wawy około 13stej, wracałem wczoraj, wyjazd z Krakowa około 14stej. Ilość bagaży, osób, taka sama.
Jak się zastanawiam nad zużyciem to po jeździe klikam apkę Energia i tam jest w zakładce Jazda fajne podsumowanie co wpłynęło na jazdę i porady dotyczące zasięgu - bardzo pomocne:
 

Attachments

  • Screenshot_20230504-094805.png
    Screenshot_20230504-094805.png
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 27
Top