To jest:Nie ma nic lepszego od nakazu instalacji terminali przy każdej ładowarce, Niemcy wprowadzili to ze względu na to zbyt duże utrudnienia w obecnym systemie kart/aplikacji i mam nadzieję że UE jak najszybciej wymusi to wszędzie.
- zwiększenie kosztu urządzenia do ładowania (znaczące dla AC oraz Supercharger)
- zwiększenie gabarytów urządzenia do ładowania (znaczące dla AC)
- zwiększenie awaryjności urządzenia (dodatkowo terminale często się lubią psuć, gubić zasięg i są obsługiwane przez jednego operatora akceptującego, w Internecie można przepuścić kartę przez rezerwowego operatora jak jest awaria głównego)
- zwiększenie kosztów serwisu oraz utrzymania (w tym abonamentu per terminal dla operatora akceptującego płatność)
- likwidacja istniejących stacji - wprowadzenie wymogu wyposażenia istniejących stacji ładowania w terminale, więc będzie się bardziej opłacało zamknąć stacje niż kupować nowe urządzenia
- zmniejszenie dynamiki rozwoju sieci ładowania - będzie powstawało mniej stacji AC (nisko kosztowych)
Na dodatek nie rozwiązuje to żadnego problemu, tylko tworzy nowe - zwiększa awaryjność ładowania oraz koszty budowy i utrzymania sieci. Nadal będą wielokrotne pre autoryzacje karty (w Supercharger Tesla nie traktuje klienta jak złodzieja i nie ma pre autoryzacji).
A wystarczyłoby wprowadzić taki wymóg ale bez terminala tylko wprowadzenie wymogu API roamingowego z obsługą billingu (są już na to gotowe standardy np. OCPI) żeby można było to łatwo zintegrować z wszystkimi samochodami i przesłać dane płatności przez API. Co więcej takie rozwiązanie z API roamingowym byłoby możliwe do wprowadzenia dla istniejących stacji ładowania przez update oprogramowania.
Ale czego ja wymagam nie potrafią sobie z aktualizacjami OTA poradzić, a co dopiero zaprojektować architekturę z XXI wieku 😔
Last edited: