wypadek/stłuczka czyli moje przygody z naprawą Tesla Model 3 SR+

danielm

Pionier e-mobilności
@danielm Czy Tesla w trakcie naprawy albo np. serwisu na gwarancji daje auto zastępcze? 🧐
ja auto naprawiałem w autoryzowanym serwisie blacharsko-lakierniczym który ma tesle na wynajem ale nie z OC sprawcy. Tesla z tego co wiem daje auto zastępcze jeśli czas naprawy jest powyżej 4 godzin i jeśli auto jest na gwarancji ale oczywiście tylko jeśli mają auto na stanie. z historii innych ludzi to bardzo pilnują żeby inni nie przetrzymywali zastępczego zbyt długo.
 

danielm

Pionier e-mobilności
aktualizacja:
wczoraj czyli 26 listopada, po prawie 5 miesiącach od stłuczki odebrałem auto z serwisu blacharsko-lakierniczego VCentrum. Auto wygląda jak nowe ale:
- w środku jest bardzo silny zapach metaliczno-lakierniczy, boli mnie od niego głowa, zwłaszcza dziś gdy auto spędziło noc w garażu a ja go nie wywietrzyłem przed drogą
- auto zgłasza błąd z akumulatorem 12V mimo że wczoraj przejechało trasę z Warszawy do Bydgoszczy. Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu Tesli, zerknęli w komputer i powiedzieli że nie muszę wymieniać, mogę jechać do domu, alarm powinien zniknąć, ale coś czuje że mnie nie zrozumiano i się teraz cykam że jak to zdechnie to auto będzie unieruchomione.
 

Attachments

  • 20211127_121152.jpg
    20211127_121152.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 101
  • 20211127_121157.jpg
    20211127_121157.jpg
    560,6 KB · Liczba wyświetleń: 94
  • 20211127_121208.jpg
    20211127_121208.jpg
    705,6 KB · Liczba wyświetleń: 94
  • 20211127_121233.jpg
    20211127_121233.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 102
  • 20211127_121644.jpg
    20211127_121644.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 99

JareG

Pionier e-mobilności
- auto zgłasza błąd z akumulatorem 12V mimo że wczoraj przejechało trasę z Warszawy do Bydgoszczy. Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu Tesli, zerknęli w komputer i powiedzieli że nie muszę wymieniać, mogę jechać do domu, alarm powinien zniknąć, ale coś czuje że mnie nie zrozumiano i się teraz cykam że jak to zdechnie to auto będzie unieruchomione.
Ostatnio ktoś miał problem w TM3 właśnie z 12V, i okazało się że winna jest klema.. a Ty miałeś roboty blacharskie, gdzie najczęściej klemę się odpina na wszelki wypadek. Może sprawdź? A nuż jest luźna.. albo po prostu 12V jest nie podładowane, i się nie podładowało w trasie - jak masz ładowarkę, to podładuj :) Ja robię tak systematycznie u siebie, przynajmniej raz w tygodniu - mimo że auto nie zgłasza problemów (ale jak podłączę ladowarkę, to ta mi pokazuje że aku jest takie sobie)

Pozdrawiam
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ostatnio ktoś miał problem w TM3 właśnie z 12V, i okazało się że winna jest klema.. a Ty miałeś roboty blacharskie, gdzie najczęściej klemę się odpina na wszelki wypadek. Może sprawdź? A nuż jest luźna.. albo po prostu 12V jest nie podładowane, i się nie podładowało w trasie - jak masz ładowarkę, to podładuj :) Ja robię tak systematycznie u siebie, przynajmniej raz w tygodniu - mimo że auto nie zgłasza problemów (ale jak podłączę ladowarkę, to ta mi pokazuje że aku jest takie sobie)

Pozdrawiam
nie wiem czy odpinali aku bo podglądałem często w aplikacji co i jak i widzialem które drzwi są otwarte, choć najczęściej otwarty był przedni bagażnik więc w sumie możliwe :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
nie wiem czy odpinali aku bo podglądałem często w aplikacji co i jak i widzialem które drzwi są otwarte, choć najczęściej otwarty był przedni bagażnik więc w sumie możliwe :)
Jeśli było coś spawane to na bank odpinali. Jeśli nie, to może na wszelki wypadek :LOL: Ale jeśli miałeś podgląd online to do tego musi być 12V więc cholera wie.. ale sprawdzić tę klemę to nie problem.. chyba - bo nie wiem, jak w TM3 z dostępem. A wystarczy, że jest niedokręcona i już może być zonk.

Pozdrawiam
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jeśli było coś spawane to na bank odpinali. Jeśli nie, to może na wszelki wypadek :LOL: Ale jeśli miałeś podgląd online to do tego musi być 12V więc cholera wie.. ale sprawdzić tę klemę to nie problem.. chyba - bo nie wiem, jak w TM3 z dostępem. A wystarczy, że jest niedokręcona i już może być zonk.

Pozdrawiam
nieee, tylko wymiana i lakierowanie :) 3 tygodnie roboty :) ale sprawdze, choć według mnie jakby była niedokręcona to auto już dawno by zdechło :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
nieee, tylko wymiana i lakierowanie :) 3 tygodnie roboty :) ale sprawdze, choć według mnie jakby była niedokręcona to auto już dawno by zdechło :)
Niekoniecznie. Ja mam jedno takie auto, gdzie klema+ nie daje się porządnie dokręcić (albo może ten cypek co to wystaje z aku ma za małą średnicę..) - ale ładuje się z alternatora i wszystko działa.. ino, jak chciałem go użyć do odpalenia innego grata, to dupa.

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
nituje się podobno, 3 rodzaje nitów. koszt 0 zł choć pzu zapłaci 33tys netto, 41tys brutto
A to ja nie znam sie na technikach tesli.. ale na krawedziach to musieli choc zgrzewac... ale kij ich tam wie. No naprawa nie tania widze wyszła...
 
Top