wypadek/stłuczka czyli moje przygody z naprawą Tesla Model 3 SR+

viallos

Pionier e-mobilności
odległość 1250km, czas podróży do Split 15h.
Tak jak myślałem .. bardzo podobną trasę tylko dłużej po Polsce zrobiłem ostatnio w 10h ;-)
Oczywiście kosztowało mnie to drożej ale pracowałem jeden dzień dłużej i w sumie to sporo zaoszczędziłem na tym czasie ;-)
Czas to pieniądz ;-)
 

viallos

Pionier e-mobilności
kolarka wchodzi bez gimnastyki.
Świętnie .. ogromny argument za pozostaniem przy TM3 .. powiem szczerze że nawet nie podejmowałem próby bo bałem się że obiję sobie lakier .. w rowerze oczywiście :cool: ... ale skoro twierdzisz że bez gimnastyki to chyba będę musiał spróbować.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Proszę bardzo
1. Trasa okolice Wrocławia na płn 60km. do Splitu, wyjazd 02.00 na miejscu o 17.00 (w tym postój 0.5h na granicy Chorwacji), prom był na 18.30
odległość 1250km, czas podróży do Split 15h.
- w domu załadowany na 100%
- pierwsze ładowanie w Brnie (jadę przez Kłodzko, Ołomuniec)
- następnie Maribor
- ostatnie Otocać,
- do splitu wjeżdzam na 20% aku, potem na wyspę VIS promem i dojeżdzam do gospodarzy z 17%.
powrót:
-Otoćać, Maribor, Poysdorf (tylko dlatego że trzeba było się kimnąć bo inaczej do Brna bym dotarł)
- ponieważ w PL jest ładowanie za free dobiłem trochę w Kostomłotach poznając alternatywną trasę do zakorkowanej i niebezpiecznej drogi nr 8 z Wrocławia do Kłodzka.
- Na autostradach starałem się trzymać 120 km/h, wiele odcinków jest 100km/h.
Ale ja nie podważam ilości ładowań tylko nie chce mi się wierzyć w ich czas. Czy jadąc z północy polski na południe Niemiec (trasa którą ja robię) różni się od Twojego przejazdu??🤔 u mnie zawsze 4 ładowania i już wiem, żeby wyjeżdżać na Ok 75-80% z domu (okolice Gorzowa wlkp) do beelitz na 1szą ładowarkę. Bo jak przyjeżdżałem na dużym naładowaniu to prędkość miałem Ok 50/60kW i zazwyczaj pierwsze ładowanie trwało Ok 50min
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
No przy jezdzie 100km/h to sie da te 1250km zrobic 😜
Ladowales do ilu % na SUC ? I naprawde postoje tylko 30minutowe pozwalaly tak jechac ?
Na SuC dojeżdzałem różnie raz na 15% raz na 20%, ładowanie do 85%, chyba na ostatnim do 70% Tesla podała, że starczy (Otoćac->Split 260km).
100km/h jechałem tam gdzie było ograniczenie w Austrii, CZ. Spalinówy też tak jechały. Na pozostałej trasie autostrad 120.
Z Wrocławia do Ołomuńca przez Kłodzko jazda drogami 90 km/h + teren zabudowany.
Trasę mam Rawicz-->Split 1260km. Google maps podaje 13h, ja to przejehałem w 15h. czyli 2h dłużej. Prócz 3 postojów na Suc był jakieś 30 min zatwardzenie na granicy SLO/HR i jeden nieplanowany szybki postój na sikanie.
Zauważyłem że Tesla planuje ładowarki na taką trasę z prędkościami max. dopuszczonymi. czyli 130 km/h, ja jechałem 120km/h i dzięki temu jeden SuC wyleciał z trasy.
Jadąc trochę wolniej naprawdę sporo można oszczędzić czasu elektrykiem i jazda mniej stresująca.
Dzięki AP pierwszy raz w drodze do Chorwacji mogłem podziwiać widoki za oknem :)

Dodam więcej. Na wielkanoc robiłem trasę do Włoch, okolice Wenecji -> Bassano del Grappa. (1150km)
Też by wystarczyły 3 ładowania, ale mieliśmy ochotę na włoską kawę z rana, więc wizyta na SuC w Trydencie (Triest) była tylko formalnością :)
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Ale ja nie podważam ilości ładowań tylko nie chce mi się wierzyć w ich czas. Czy jadąc z północy polski na południe Niemiec (trasa którą ja robię) różni się od Twojego przejazdu??🤔 u mnie zawsze 4 ładowania i już wiem, żeby wyjeżdżać na Ok 75-80% z domu (okolice Gorzowa wlkp) do beelitz na 1szą ładowarkę. Bo jak przyjeżdżałem na dużym naładowaniu to prędkość miałem Ok 50/60kW i zazwyczaj pierwsze ładowanie trwało Ok 50min
@danielm tylko odpowiem 1 zdanie i już się zamknę z tym ładowaniem na SuC.

@Zarek1988 prawdopodobnie sukces mojego czasu leży w tym, że najdłuższy odcinek 360km do ładowarki był w Brnie, a tam jest 250kW, Beelitz ma 150kW.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Top