Zachęcają do likwidacji strefy czystego transportu

elektryk

Pionier e-mobilności

Artykuł opisuje zbieranie podpisów i linkuje do zbierania podpisów pomimo, że zbiórkę podpisów organizuje Konfederacja. Co ciekawe portal jest utrzymywany głównie ze środków miasta Krakowa, nie jest niezależny.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
O nie kolego. To wolność mniejszości kończy się tam, gdzie zaczyna się racja większości. To wy powinniście płacić ludziom odszkodowania i rekompensaty finansowe za odebrane za pomocą stref czystego ekoterroryzmu samochody. Każdy kto to popiera, z własnej kieszeni.
Spotkamy się w sądzie, na szczęście organizatorzy zbiórki podpisów się nie kryją, listy z podpisami będą jednym z dowodów w sprawie.

Ja nie popierałem wprowadzenia żadnej strefy, natomiast Twoje świadome działanie w celu wyrządzenia szkody na moim zdrowiu będzie do udowodnienia. Mam dużo czasu.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mimo wszystko potrzebne są kampanie społeczne, trzeba edukować dzieci w szkołach, plus informować ludzi o szkodach dla ich zdrowia. Być może trzeba by się zastanowić też nad zakazem promowania (reklamy) aut spalinowych, byłby to również dodatkowy impuls dla całego sektora. Trochę przez analogię jak z papierosami, chodzi o osiągnięcie takiego efektu


Gdzie prezes firmy tytoniowej mówi, że papierosy powinny być zakazane. Wtedy będzie wstyd wygłaszać opinie poparcia i zbierać podpisy pod likwidacją stref czystego transportu.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Mimo wszystko potrzebne są kampanie społeczne, trzeba edukować dzieci w szkołach, plus informować ludzi o szkodach dla ich zdrowia. Być może trzeba by się zastanowić też nad zakazem promowania (reklamy) aut spalinowych, byłby to również dodatkowy impuls dla całego sektora. Trochę przez analogię jak z papierosami, chodzi o osiągnięcie takiego efektu


Gdzie prezes firmy tytoniowej mówi, że papierosy powinny być zakazane. Wtedy będzie wstyd wygłaszać opinie poparcia i zbierać podpisy pod likwidacją stref czystego transportu.
Ja bym zaczął od wprowadzenia etyki i odpowiedzialności zawodowej w mediach, które ostatnio bez zastanowienia publikowały artykuły, że większość użytkowników EV w USA wraca do samochodów spalinowych.

Dopóki można bez żadnych konsekwencji publikować na szeroką skalę zwykłą dezinformację to nie będzie dobrze.

Media obecnie pełnią rolę "edukatorów" większą niż szkoła, bo co z tego że dziecko w szkole się czegoś nauczy jak "oświecony" po takim artykule tatuś lub mamusia będzie mu mówić że nie ma racji.

I wcale nie trzeba tutaj jakiegoś skomplikowanego prawa, wystarczy wyegzekwować ocenianie pracy dziennikarza tak samo jak pracy innych zawodów, dlaczego mogę ocenić lekarza, a nie mogę ocenić dziennikarza? Musk wiele lat temu rzucił pomysł stworzenia portalu oceniającego pracę dziennikarzy i został przez media absolutnie zrównany z ziemią, tak że mu przeszło.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Problem z obiektywizmem był i będzie. To jak z kościołem i polityką - nie do naprostowania.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja bym zaczął od wprowadzenia etyki i odpowiedzialności zawodowej w mediach, które ostatnio bez zastanowienia publikowały artykuły, że większość użytkowników EV w USA wraca do samochodów spalinowych.

Dopóki można bez żadnych konsekwencji publikować na szeroką skalę zwykłą dezinformację to nie będzie dobrze.

Media obecnie pełnią rolę "edukatorów" większą niż szkoła, bo co z tego że dziecko w szkole się czegoś nauczy jak "oświecony" po takim artykule tatuś lub mamusia będzie mu mówić że nie ma racji.

I wcale nie trzeba tutaj jakiegoś skomplikowanego prawa, wystarczy wyegzekwować ocenianie pracy dziennikarza tak samo jak pracy innych zawodów, dlaczego mogę ocenić lekarza, a nie mogę ocenić dziennikarza? Musk wiele lat temu rzucił pomysł stworzenia portalu oceniającego pracę dziennikarzy i został przez media absolutnie zrównany z ziemią, tak że mu przeszło.
Zaraz będzie, że to atak na wolność prasy, dodatkowym problemem jest to, że nawet jak ogarniesz prasę w EU to masz farmy ruskich troli, które siedzą i rozpowszechniają dezinformację via facebook, X, i własną pseudo prasę. Więc mimo wszystko edukacja moim zdaniem jest bardzo ważna, szkoła oraz kampanie społeczne.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Zaraz będzie, że to atak na wolność prasy, dodatkowym problemem jest to, że nawet jak ogarniesz prasę w EU to masz farmy ruskich troli, które siedzą i rozpowszechniają dezinformację via facebook, X, i własną pseudo prasę. Więc mimo wszystko edukacja moim zdaniem jest bardzo ważna, szkoła oraz kampanie społeczne.
Zgoda, edukacja musi być, ale sama w sobie to za mało, ataku na wolność prasy nie byłoby wg mnie bo każdy dziennikarz mógłby publikować co mu się podoba ale powstałby "ranking" dziennikarzy taki jak np. TipRanks dla analityków giełdowych.

Teraz dzięki sztucznej inteligencji każdy artykuł można już przepuścić przez podstawowy fact check, a finalny werdykt musieliby uzgodnić ludzie z różnymi poglądami.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Zgoda, edukacja musi być, ale sama w sobie to za mało, ataku na wolność prasy nie byłoby wg mnie bo każdy dziennikarz mógłby publikować co mu się podoba ale powstałby "ranking" dziennikarzy taki jak np. TipRanks dla analityków giełdowych.

Teraz dzięki sztucznej inteligencji każdy artykuł można już przepuścić przez podstawowy fact check, a finalny werdykt musieliby uzgodnić ludzie z różnymi poglądami.
Taki ranking jak najbardziej mógłby powstać.
 

Michal

Moderator
Nie mieszkam w Krakowie i bardziej zależy mi na jakości powietrza w Warszawie, ale skoro jesteś takim bojownikiem o Kraków i jego mieszkańców to podrzucę Ci trochę danych żebyś miał czym wojować, bo przecież chcesz tylko dobrze dla jego mieszkańców.

Jakość powietrza w Krakowie na podstawie danych z krakow.wios.gov.pl. Do każdego dodałem linię trendu, żeby łatwiej było zaobserwować jak zmieniają się wartości. Dane opracowane poprzez organizację aqicn.org i wyrażone we współczynniku "Air Quality Index" AQI, gdzie wartości poniżej 50 są w miarę OK, a powyżej już niezdrowe - warto spojrzeć na te wykresy w ten sposób i porównać jak było przed wprowadzeniem ograniczeń w paleniu w kopciuchach, a jak jest teraz.

Kraków-ul. Dietla.png


SZACH MAT :p
 
Last edited:

Michal

Moderator
Zmieniłem trochę opis - dodałem:
Dane opracowane poprzez organizację aqicn.org i wyrażone we współczynniku "Air Quality Index" AQI, gdzie wartości poniżej 50 są w miarę OK, a powyżej już niezdrowe - warto spojrzeć na te wykresy w ten sposób i porównać jak było przed wprowadzeniem ograniczeń w paleniu w kopciuchach, a jak jest teraz.
Na wykresach dodałem czerwoną linię pokazującą linię 50 AQI oraz wywaliłem też wykres NO2., bo niewiele wnosił, mimo, ze też pokazywał spadki.
Ładnie widać jak drastycznie zmienia się ilość dni w których przekraczane są dopuszczalne poziomy zanieczyszczeń.
 
Top